مرکز بازاریابان

این سایت متعلق به حرفه ای های بازاریابی می باشد.

مرکز بازاریابان

این سایت متعلق به حرفه ای های بازاریابی می باشد.

نحوه اجرای سقف فلزی

شنبه, ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۹:۵۷ ق.ظ


از آنجایی که سقف عرشه فولادی یکی از کاربردی ترین انواع روش های اجرای سقف در ساخت و سازهای امروزی به شمار می رود، امروز مراحل اجرا و اجرای این سقف را بررسی می کنیم و نکات مهم در حین اجرا را به دقت بررسی می کنیم. اگر با حصار عرشه فولادی آشنایی ندارید، بهتر است قبل از مطالعه نحوه نصب، مقاله سقف عرشه فولادی چیست را بخوانید؟ اگر با این محصول آشنایی دارید و برای اجرای آن سوال و مشکلی دارید تا انتهای متن با ما همراه باشید.

نحوه استفاده و ساخت سقف ورق فلزی

یکی از زمان برترین و سخت ترین مراحل در ساخت و ساز، ساخت سقف است. کارشناسان و مهندسان روش های مختلفی را برای ساخت سقفی با استاندارد و کیفیت مناسب امتحان کرده اند. در سال های اخیر، مهندسان از روند و نتایج پلت فرم فولادی بسیار قدردانی کرده اند. این سقف یکی از جدیدترین روش ها در این زمینه است که طرفداران خود را نیز دارد. از دلایل استفاده از سقف های فولادی و سقف های کامپوزیت ورق فولادی می توان به سرعت بالا، کاهش زمان، هزینه کمتر و حذف مصالح اضافی اشاره کرد.

مراحل ایجاد سقف عرشه فولادی

این سقف بدون آرماتور و ریخته گری ساخته می شود و برای این سقف از ورق های گالوانیزه استفاده می شود. اجرای این سقف به دلیل اینکه با آرماتور و بتن با ورق های فلزی ساخته می شود از نظر روش های اجرای آن تفاوت بیشتری دارد. پس از ساخت فونداسیون ساختمان و انجام کلیه مراحل ساختمان تا اجرای سقف، سپس ورق های فولادی توسط نیروی انسانی یا جرثقیل یا آسانسور بر روی زمین برده می شود. لازم به ذکر است که برای حمل این ورق ها به تجهیزات خاصی نیاز نیست بلکه باید ورق ها را علامت گذاری کرد تا قطعات در کنار هم قرار گیرند تا بار اضافی بر سازه وارد نشود.

برای این کار ابتدا باید صفحات فولادی بر روی سطح نگهدارنده تیر سازه ثابت شوند. پانل ها را به هم متصل می کنند و سپس با کمک میخ آن ها را محکم می کنند. این چیدمان طبق برنامه عملیاتی بوده و عرض تکیه گاه باید حداقل به اندازه عمق عرشه پل باشد. سپس سوراخ ها را باید بست زیرا صفحه ذوزنقه ای است و سوراخ های آن باز است. در هنگام ساخت سقف عرشه فولادی در صورتی که طول دهانه در سقف عرشه فولادی بیش از 4 متر باشد، لازم است تیرهای کمکی بدون شمع های محرک ساخته شود. پس از ثابت شدن پانل ها، ناودانی ها به آنها جوش داده می شود، نحوه نصب ناودانی ها توضیح داده می شود و نقش ناودانی ها را در سقف عرشه فولادی در مقاله می خوانید.

پس از نصب میلگردها، زمان آرماتوربندی و بتن ریزی آغاز می شود. تقویت حرارتی و ضد حریق به موازات فرآیند تقویت در صفحه فلزی ساخته می شود. نوع و فاصله میلگردهای این شبکه از سطح صفحه بستگی به ضخامت صفحه دارد. در مرحله آخر بتن ریزی انجام می شود. بتن در کف فلزی ریخته می شود و سپس تراز می شود، فرآیندی که مانند یک قالب عمل می کند. برای سقف پارکینگ، انبار و ... سطح بتنی باید صاف و یکدست باشد.

نکات مهم در مورد استفاده از کفپوش فولادی

نکات مهمی وجود دارد که باید در هنگام نصب عرشه فولادی به آنها توجه کنید. از جمله این نکات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

انتخاب نوع ورق فولادی به ویژه انتخاب ضخامت مناسب بسیار مهم است. در حال حاضر مناسب ترین نوع ورق برای سقف پل های فولادی، رول فرم تایوانی است که دارای زائده های زیادی در تمامی سطوح می باشد که به بتن اجازه می دهد تا با سرعت بیشتری با ورق درگیر شود.

اگرچه ضخامت مناسب برای ورق این محصول 0.8 میلی متر است. 0.7-1.2 میلی متر نیز برای این منظور استفاده می شود.

چگونه هنگام خرید از ضخامت کاغذ خود مطلع شویم؟

ارتفاع استاندارد عرشه فولادی 5 تا 7.5 سانتی متر است.

وصله های قرار داده شده روی تیرهای اصلی باید حداقل 50 میلی متر باشد.

ضخامت بلوک بتنی در بالای ورق ذوزنقه ای نباید کمتر از 50 میلی متر باشد.

پوشش بتنی روی میله نباید کمتر از 13 میلی متر باشد.

حداکثر قطر گل میخ 19 میلی متر و ارتفاع آن پس از نصب نباید کمتر از 40 میلی متر یا 4 سانتی متر باشد.

فاصله بین ستون ها باید در یک ردیف و در طول یکسان باشد و از 900 میلی متر بیشتر نباشد.

برای این سقف باید دمای جوش رعایت شود. اگر دمای فلز پایه 18- درجه سانتیگراد باشد یا سطح صفحه خیس باشد، مجاز به انجام عملیات جوشکاری نیستید.

عرض متوسط ​​رمپ های بتنی نباید کمتر از 75 میلی متر باشد.

متریال مورد استفاده در سقف معمولاً 350 کیلوگرم بر متر مکعب است.

قبل از ریختن بتن از تمیز بودن سطح عرشه فولادی اطمینان حاصل کنید، بسیار مهم است که اجسام اضافی روی آن نباشد، حلقه های سرامیکی را از روی آن جدا کرده و از محل خارج کنید.

بین ورق ها نباید شکافی وجود داشته باشد پس حتما ورق ها را چکش بزنید تا بین ورق و تیرچه فاصله ای نباشد.

مواظب باشید که مواد را قبل از چسبیدن به بتن روی سقف قرار ندهید.

حداکثر مساحت قابل استفاده در روز 1000 متر مربع در هر سطح است و بیشتر از این امکان پذیر نیست. حداکثر زمان نصب سقف فولادی 10 روز است.

در نهایت می توان گفت وزن تمام شده این سقف 225 تا 250 کیلوگرم بر متر مربع است.

لوله سیمانی باید به صورت افقی روی سقف اجرا شود و سیمان را روی سقف قرار دهد. لوله را نباید از پشت بام و با فاصله جدا کرد زیرا باعث تجمع بتن در یک مکان می شود و وزن زیادی ایجاد می کند.

برای بتن ریزی به 2 کارگر یکی برای جابجایی لوله و دیگری برای پخش بتن روی سقف نیاز است. در هنگام اختلاط تعداد نفرات در کنار لوله تخلیه بتنی بیش از 2 نفر نباشد زیرا باعث کاهش کیفیت و دقت کار می شود.

۰۳/۰۲/۱۵ موافقین ۰ مخالفین ۰
مدیر بازاریابی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی