مرکز بازاریابان

این سایت متعلق به حرفه ای های بازاریابی می باشد.

مرکز بازاریابان

این سایت متعلق به حرفه ای های بازاریابی می باشد.

بهترین مشاغل در قبرس شمالی برای ایرانیان

شنبه, ۲۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۰۰ ب.ظ




ارکان اصلی اقتصاد قبرس شمالی شامل سه صنعت گردشگری، ساخت و ساز و آموزش است. قبرس شمالی کشوری است که به دلیل موقعیت استراتژیک، امنیت بالا و طبیعت منحصر به فرد و زمین مسطح بستر مناسبی برای بازدید از ساختمان سازی و زندگی دانشجویی است.

مشاغل مرتبط با صنعت گردشگری

تاریخچه گردشگری در قبرس به هزاران سال پیش برمی گردد. این جزیره به دلیل آب و هوای معتدل مدیترانه ای، سواحل زیبا و میراث فرهنگی غنی، از دیرباز مقصدی محبوب برای گردشگران بوده است.

تاریخچه مشاغل مرتبط با گردشگری در قبرس

پس از انقلاب صنعتی در نیمه دوم قرن هجدهم، تغییرات اساسی در نحوه تولید، حمل و نقل و ارتباطات رخ داد. این تغییرات همچنین تأثیر زیادی بر گردشگری گذاشت و منجر به پیدایش صنعت گردشگری مدرن شد. علاوه بر این عوامل، افراد به طور منظم کار می کنند و درآمد و وقت آزاد دارند. پیدایش دوره هایی با عنوان اوقات فراغت یا تعطیلات و همچنین درآمد ویژه و دائمی باعث شکل گیری صنعت گردشگری در جهان شده است. اختراع راه‌آهن، کشتی‌های بخار و هواپیما سفر به مقاصد مختلف گردشگری را آسان‌تر و ارزان‌تر کرد. در نتیجه تعداد گردشگران افزایش یافت. قبل از این دوره، سفر طبقه متوسط ​​به کشورهای دیگر برای اهداف تفریحی غیرمعمول بود. اما با انقلاب صنعتی، سفر و تعطیلات مسافرتی جزئی از برنامه های بیشتر مردم شده است.

سواحل قبرس همیشه شهرت جهانی داشته اند از این پس این سواحل هر ساله در وهله اول به عنوان تمیزترین سواحل اروپا شناخته می شوند (لینک مقاله در این باره به زبان انگلیسی). تابستان ها و زمستان های دلپذیر و مدیترانه ای با روزهای سرد و خشک، قبرس را به انتخاب اول گردشگران از سراسر جهان تبدیل کرده است. وجود هتل های لوکس بین المللی در کنار کازینوهای بزرگ و قانونی برای گردشگران بسیار جذاب است. ساحل مراش یکی از زیباترین سواحل قبرس است که لوکس ترین هتل های جهان از قرن گذشته را در خود جای داده است.

شهر مراش که به واروشا نیز معروف است، یکی از زیباترین و پربازدیدترین مکان های جزیره بود. مجلل ترین هتل ها و اقامتگاه های لوکسی که در اختیار ثروتمندترین افراد جهان از جمله پادشاه ایران، سوفیا لورن و ملکه انگلیس بوده و همچنین هتل هایی که از سال 1950 تا 2020 سفارش داده شده اند، همچنان موجود هستند. در این شهر رها شد

شهر زیبای مرعش پس از درگیری های داخلی در قبرس به عنوان یک منطقه مرزی توسط نیروهای سازمان ملل محافظت می شد. بخش شمالی مرعش توسط دولت قبرس شمالی به عنوان یک مکان تاریخی به روی عموم باز شده است.

جاذبه های گردشگری قبرس شمالی

آب و هوا آب و هوای خوب قبرس با بیش از 320 روز آفتابی در سال، برای مردم شمال اروپا جذاب است. گردشگران زیادی از کشورهای روسی زبان و اسکاندیناوی در طول سال از قبرس شمالی دیدن می کنند و جالب اینجاست که در پاییز و زمستان نیز از ساحل استفاده می کنند.

طبیعت

قبرس به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی خود محل استراحت پرندگان مهاجری است که در طول سال بین اروپا و آفریقا پرواز می کنند. ما دو بار در سال در قبرس گروه هایی از پرندگان مهاجر را می بینیم: گروهی که از مارس تا می (آوریل-مه) و از شمال تا اکتبر (اکتبر-نوامبر) می روند.

مکان هایی که می توانید پرندگان را به بهترین شکل ببینید، ارتفاعات کارپاز مانند قلعه کانتارا و ارتفاعات گیرنه است.

فلامینگوهای مهاجر به صورت گروهی در باتلاق های فاماگوستا و گیرنه دیده می شوند.

در سال 2015 یک فلامینگوی سیاه در قبرس کشف شد که تنها فلامینگوی سیاهی است که تاکنون دیده شده است. کارشناسان معتقدند فلامینگوها به دلیل یک اختلال ژنتیکی رنگ سیاه خود را می گیرند. این فلامینگوها از زمانی که فصل مهاجرتشان به پایان رسیده است، در هیچ جای دنیا دیده نشده اند. بسیاری از مردم به قبرس آمدند تا شاهد افزایش مهاجرت باشند.

در مناطق کوهستانی قبرس، آهو و بزهایی وجود دارند که متعلق به چوپانان محلی نیستند اما با گردشگران رابطه مسالمت آمیزی دارند و وحشی نیستند.

دلفین ها را می توان در گروه های کوچک در سواحل کارپاز و در مدارس بزرگ در امتداد خط ساحلی مشاهده کرد. اخیرا ماهیگیران محلی تحت مدیریت گروه های محیط زیستی دلفین ها را رام می کنند، اما بیشتر این دلفین ها اهلی نشده اند و از انسان می ترسند.

آفتاب‌پرست‌های شگفت‌انگیز قبرس را می‌توان حتی در فصل گرم سال دید که به آرامی در مسیرها و باغ‌ها حرکت می‌کنند و با توجه به موقعیت مکانی، رنگ‌های خود را تغییر می‌دهند.

بیش از صد و ده گونه مختلف قارچ در قبرس شناسایی شده است که بیشتر آنها خوراکی هستند.

در مورد حیات وحش قبرس باید به خرهای کارپاز اشاره کرد که یکی از گنجینه های گردشگری قبرس شمالی هستند! بسیاری آنها را وحشی می دانند، اما در حقیقت بیشتر آنها حیوانات اهلی هستند که پس از درگیری های یونان و یونان در دهه 1970 توسط ترک ها در جزیره کارپاز در شمال قبرس رها شده اند. آنها در حال حاضر در یک حفاظتگاه طبیعی زندگی می کنند و با نظارت تیم های پزشکی شیر این حیوان برای تولید محصولات آرایشی و بهداشتی به فرانسه ارسال می شود. در امتداد خیابان های کارپاز می توانید آنها را ببینید که در لانه های امن و زیبای خود زندگی می کنند یا برای گپ و گفت و غذا به ماشین ها نزدیک می شوند. نژاد آنها کوچکتر از نژادهای معمولی است.

از اواخر ماه می تا اوایل آگوست (ژوئن-ژوئیه-مرداد)، لاک پشت های آبی در ساحل طلایی در کارپاز و ساحل آلاگادی در گیرنه لانه می کنند. تمام فعالیت‌های آن‌ها پس از تاریک شدن هوا است و گروه‌های تور که به لاک‌پشت‌ها نگاه می‌کنند، مجاز به استفاده از وسایل روشنایی نیستند و اجازه ندارند بیش از حد مشخصی به ساحل نزدیک شوند.

سواحل قبرس شمالی بیشتر سواحل شنی هستند. برخلاف قبرس جنوبی که هم طبیعت کوهستانی و هم سواحل صخره ای دارد، قبرس شمالی دارای دشت های وسیع و سواحل شنی طلایی است. به عنوان مثال، ساحلی به نام Trá Orga در ساحل کارپاز وجود دارد که نمی توان آن را با زیبایی هیچ جای دنیا مقایسه کرد، جایی که ماسه واقعاً مانند دانه های طلایی خورشید می درخشد. سواحل قبرس به عنوان تمیزترین سواحل اروپا شناخته می شوند و گردشگران زیادی برای لذت بردن از دریا و سواحل به این کشور می آیند.

سواحل محبوب در قبرس شمالی:

ساحل آلاگادی یا ساحل لاک پشت در گیرنه در فصل لانه سازی لاک پشت گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

لانگ بیچ معروف ترین ساحل شرق قبرس است که یک ساحل شنی طولانی به طول حدود ده کیلومتر است و آبادی اطراف این منطقه بسیار غنی بوده است. ورزش های آبی مجلل در این منطقه وجود دارد و گردشگران می توانند از تمامی امکانات لذت ببرند.

ساحل پالم در شهر فاماگوستا نزدیک ترین ساحل به شهر واروشا یا مراش است. این ساحل ماهی های زیبا و رنگارنگی دارد که به دلیل شفافیت و خلوص زیاد آب است که هنگام استفاده از دریا می توانید آن را ببینید.

بناهای تاریخی اولین ساکنان جزیره قبرس (4-7 هزار سال قبل از میلاد) شکارچیان فصلی حیوانات منقرض شده بودند. این حیوان چیزی شبیه یک فیل کوچک بود. ظروف مربوط به این دوران پیدا شده و در موزه های بزرگ دنیا نگهداری می شود. ظروف قرمز رنگ (به دلیل وجود معادن غنی مس در جزیره) در جزیره قبرس یافت شده است و قدمت آن به 3000 سال قبل از میلاد می رسد.

هزار سال قبل از میلاد مسیح، قبرس مرکز تجاری مهمی در منطقه بوده و عمده صادرات آن سفال و مس بوده است. اکثر بنادر اصلی قبرس که اکنون تاریخی هستند، در ابتدا در این دوره ساخته شدند. ثروت فراوان و منابع طبیعی عظیم ساکنان قبرس همواره منجر به حملات دزدان و سارقین شده است. این بنادر در طول تاریخ بارها تخریب و بازسازی شده اند.

قبرس یورومای در طول تاریخ پایگاه امپراطوری های بزرگی مانند روم، ایران و یونان بوده است و آثار باستانی آن متاثر از سبک های هنری آن امپراتوری ها است. مهمترین آثار تاریخی قبرس شمالی عبارتند از:

• پناهگاه بلاپایس (گیرنا): در قرن هفتم، کسانی که پس از حمله صلاح الدین ایوبی و سقوط بیت المقدس به قبرس در دریا پناه بردند.

• قلعه باستانی کرالا: این بنا در نزدیکی بندر کرالا قرار دارد. پایه های اصلی این بنا به قرن دهم قبل از میلاد برمی گردد، اما در قرن هفتم، زمانی که امپراتوری بیزانس بر قبرس حکومت می کرد، این قلعه برای محافظت از شهر ساخته شد.

قلعه های صلیبی: سه قلعه صلیبی در شمال قبرس برای محافظت از جزیره در برابر حملات اعراب و مسلمانان ساخته شد. این سه قلعه شامل قلعه های زیر می شود: قلعه کانتارا، قلعه بوفونتو و قلعه سنت هیلاریتون. طراحی این قفل ها به گونه ای است که فردی که در ارتفاع قفل ایستاده می تواند قفل کناری را از دور ببیند.

• قلعه کانتارا (Boaz): قلعه کانتارا یکی از سه قلعه صلیبی در قبرس است که در ارتفاع 690 متری از سطح دریا در کوه های کانتارا در شبه جزیره کارپاس قرار دارد. این قلعه در اواخر قرن دوازدهم یا اوایل قرن سیزدهم ساخته شد و به عنوان قلعه مرزی برای محافظت از جزیره در برابر حملات مسلمانان مورد استفاده قرار گرفت.

• قلعه بوفاونت: قلعه بوفاونت یکی از سه قلعه صلیبی در قبرس است که در ارتفاع 950 متری از سطح دریا در کوه های بوفانت در شمال جزیره قرار دارد. این قلعه در اواخر قرن دوازدهم یا اوایل قرن سیزدهم ساخته شد و به عنوان قلعه مرزی برای محافظت از جزیره در برابر حملات مسلمانان مورد استفاده قرار گرفت.

• قلعه سنت هیلاریتون: تاریخچه قلعه هیلاریتون به قرن یازدهم باز می گردد. در آن زمان راهبی به نام هیلاریون در این مکان زندگی می کرد و صومعه ای در اینجا تأسیس کرد. در قرن دوازدهم، صومعه توسط صلیبیون به قلعه تبدیل شد.

• مسجد سلیمیا: در شهر لفکوشا، پایتخت قبرس شمالی واقع شده است. این مسجد قبلا یک کلیسا بوده که در قرن سیزدهم ساخته شده است. در سال 1571، امپراتوری عثمانی قبرس را فتح کرد و کلیسا به مسجد تبدیل شد.

قلعه فاماگوستا: ساخت قلعه فاماگوستا در سال 1211 آغاز شد و در سال 1230 به پایان رسید. این قلعه به دستور Guillaume de Lusigna پادشاه قبرس ساخته شده است. قلعه فاماگوستا یکی از بزرگترین قلعه های صلیبی در قبرس بود و نقش مهمی در دفاع از جزیره در برابر حملات مسلمانان داشت. قلعه فاماگوستا یکی از مکان های اصلی اتللو اثر ویلیام شکسپیر است. در این نمایش، ژنرال جنگجو اتللو به خیانت به همسرش دزدمونا متهم می شود و در نهایت او را می کشد. اتللو و دزدمونا در قلعه فاماگوستا زندگی می کنند، جایی که مرگ آنها اتفاق می افتد. به همین دلیل این قلعه را قلعه اتللو می نامند.

• شهر باستانی سولی (گوزل یورت): این شهر باستانی در ساحل خلیج مورفو قرار دارد و از قرن دهم قبل از میلاد مسکونی بوده است. در این شهر آثاری چون معابد، تئاتر و حمام رومی وجود دارد. برخی از مورخان بر این باورند که سازنده این بنا یک ایرانی است. چون شبیه آثار قدیمی ایران است.

• کلیسای مارتینا (گوزل یورت): این کلیسا در قرن پانزدهم ساخته شده و یکی از مهم ترین کلیساهای قبرس شمالی است. این کلیسا دارای معماری ایتالیایی و دارای نقاشی ها و مجسمه های زیبایی است.

• کاخ آبی یا کوشک ماوی (گیرنه): ساخت ماوی کوشک در سال 1760 شروع شد و در سال 1762 به پایان رسید. این بنا به دستور حسین پاشا، حاکم قبرس ساخته شد. ماوی کوشک به عنوان ویلای تابستانی توسط حسین پاشا و خانواده اش استفاده می شد.

• کنیسه آپوسدولوس (کارپاز): ساخت کلیسا در کارپاز در قرن یازدهم آغاز شد و در قرن سیزدهم به پایان رسید. این کلیسا به دستور پادشاه قبرس، نیکلاس لوزینینان ساخته شده است. کلیسای کارپاز به عنوان کلیسای جامع برای کلیسای ارتدکس قبرس استفاده می شد.

• کلیسای آنتیفونیتیس (Gyrene): کلیسای آنتیفونیتیس یک کلیسای ارتدکس یونانی کاتولیک است. این کلیسا در قرن دوازدهم ساخته شده و با معماری زیبا و نقاشی های دیواری خود توجه گردشگران را به خود جلب می کند.

• دیوارهای شهر قدیمی لفکوشا: این دیوارها توسط امپراتوری عثمانی در قرن شانزدهم برای محافظت از شهر در برابر حمله ساخته شد. این دیوارها دارای 11 برج و 5 دروازه است.

غذای خوب

غذاهای قبرسی ترکیبی از غذاهای یونانی، ترکی و مدیترانه ای است. این غذاها معمولا از مواد تازه و فصلی تهیه می شوند.

برخی از غذاهای معروف قبرس عبارتند از:

هالومی: پنیر شوری که می توان آن را سرخ کرد، کبابی کرد و یا خام خورد.

ملحیه: خورش سنتی با نان یا برنج یا هر دو. Mulhia از سبزی خرنوب که در منطقه مدیترانه رشد می کند تهیه می شود. از دیگر مواد تشکیل دهنده این غذا می توان به گوشت روی استخوان، سیر، لیمو و گوجه فرنگی اشاره کرد. Mulhia را می توان با سوپ سبزیجات قبرسی مقایسه کرد!

سوپ ترخانه: با بلغور، گوشت یا مرغ، ادویه، ماست یا دوغ و تکه های پنیر هالی تهیه می شود.

ماکارنا سرخس: شبیه لازانیاهای معمولی در ایران است با این تفاوت که به جای ورقه لازانیا از ماکارونی استفاده می شود و در پخت و پز از ماکارونی استفاده نمی شود.

آرو کباب: گوشت چرخ کرده که در برگ های چرب پیچیده شده و کباب می شود. در این کباب از جعفری و سیر تازه برای طعم دادن به گوشت استفاده می شود.

پید قبرسی: نوعی نان که با غذاهای قبرسی سرو می شود. با سرکه تهیه می شود و برای آرایش مناسب است.

غذای قبرسی معمولا با سالاد، نان و ماست فراوان سرو می شود. روغن زیتون نقش مهمی در تهیه تمام غذاهای قبرسی دارد.

کازینو

کازینوها در قبرس شمالی یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری این منطقه هستند این کازینوها به دلیل ارائه بازی های متنوع و هیجان انگیز از جمله پوکر، بلک جک، رولت و دستگاه های اسلات، توجه گردشگران را به خود جلب می کنند. این کازینوها اغلب در هتل های مجلل پنج ستاره قرار دارند و امکانات و سرگرمی های متنوعی مانند رستوران ها، بارها، استخرها و اسپا را ارائه می دهند. میلیاردها دلار به کازینوهای قبرس واریز می شود، اما امنیت این مکان ها آنقدر بالاست که حتی نیروهای امنیتی را در این مکان ها نمی بینید.

زمان قانونی ورود به کازینو ساعت 9 شب است.

برای ورود به کازینوها باید کارت شناسایی معتبر ارائه دهید.

حداقل سن برای قمار در کازینو 18 سال است.

قمار و قمار برای قبرسی ها ممنوع است.

قبرس با امنیت بالا به عنوان امن ترین کشور جهان در بین کشورهای با جمعیت کمتر از 5 میلیون نفر و همچنین پنجمین کشور امن در جهان در بین 193 کشور شناخته شده است. امنیت در قبرس شمالی بسیار بسیار بالاست و قابل مقایسه با ایران یا ترکیه و حتی کشورهای اروپایی نیست.

عوامل مختلفی بر امنیت قبرس شمالی تأثیر می گذارد. این عوامل عبارتند از:

نیروهای امنیتی: قبرس شمالی دارای نیروهای امنیتی قوی و موثر در تمام مناطق این کشور است. این نیروها مسئولیت امنیت شهروندان و گردشگران را بر عهده دارند. پلیس قبرس بسیار جدی و هوشمند است و همه چیز تحت کنترل آنهاست.

آموزش و فرهنگ: قبرس شمالی دارای فرهنگ قوی و ارزش های سنتی است که بر اهمیت حفظ امنیت و صلح تأکید دارد.

ثبات سیاسی: قبرس شمالی کشوری با ثبات سیاسی است که به کاهش خشونت کمک می کند. نبود مهاجرت در کشور و عدم مجوز ورود به کشورهایی مانند افغانستان و سوریه امنیت را تضمین کرده است. در قبرس شمالی فقر وجود ندارد و مردم فقیر، فروشندگان و زباله گردها در این کشور دیده نمی شوند.

هزینه کار روزانه در قبرس شمالی لیر ترکیه است که آن را برای همه خارجی ها جذاب می کند. در مقایسه با ایران می توان گفت هزینه های روزانه مانند غریبه است اما کیفیت متفاوتی دارد. غذاهای روزمره در قبرس کاملا ارگانیک و سالم هستند.

جشنواره ها

قبرس شمالی کشوری با فرهنگ و تاریخ غنی است که جشنواره ها و جشن های زیادی دارد. این جشنواره ها فرصتی عالی برای لذت بردن از فرهنگ و سنت های این کشور به بازدیدکنندگان ارائه می دهد.

برخی از مهم ترین جشنواره های قبرس شمالی عبارتند از:

جشنواره سیپریا: این جشنواره یکی از بزرگترین و مهم ترین جشنواره های فرهنگی قبرس شمالی است. این جشنواره هر ساله در ماه های می و ژوئن برگزار می شود و شامل کنسرت های موسیقی، اجرای تئاتر، اپرا و سایر رویدادهای فرهنگی است.

جشن انگور: این جشنواره هر ساله در ماه اوت برگزار می شود و به جشن برداشت انگور اختصاص دارد. در این جشنواره مردم می توانند از انواع محصولات انگور مانند شراب، آبجو و لواش لذت ببرند.

جشن زیتون: این جشنواره هر ساله در ماه نوامبر برگزار می شود و به جشن برداشت زیتون اختصاص دارد. در این جشنواره مردم می توانند از انواع فرآورده های زیتون مانند روغن زیتون، زیتون سیاه و زیتون سبز لذت ببرند.

جشنواره موسیقی سنتی قبرس: این جشنواره هر ساله در ماه ژوئن برگزار می شود و به اجرای موسیقی سنتی قبرس اختصاص دارد.

جشنواره آب - این جشنواره در ماه اکتبر هر سال برگزار می شود. قبرس مزارع وسیع جو دارد و تولید و صادرات جو یکی از مهمترین ارکان اقتصاد این کشور است.

جشنواره غذاهای قبرسی: این جشنواره هر ساله در ماه سپتامبر برگزار می شود و هدف آن معرفی غذاهای سنتی قبرسی است.

جشنواره پرتقال در گوزلیورت

جشنواره گل ارکیده هیسارکوی

جشنواره ابریشم پیله (یک واتان مایو) در بلپاییس، گیرنه

جشنواره موز (خرداد تا تیر) که با دعوت از خوانندگان معروف شهر چاهانه برگزار می شود.

جشنواره چیپ راکی

جشنواره تئاتر قبرس (در ماه سپتامبر)

جشن گردو در لفکادا

جشنواره خرمای لفکا

جشنواره سیلی سالسا

جشنواره خرنوب تاتلیسوداگی (سنتیابردا)

جشنواره توت فرنگی در یشل ارماک

کار در قبرس در بخش گردشگری

اولین چیزی که باید در نظر گرفت این است که گردشگری یکی از چهار بخش تجاری است که مجوز کامل برای خارجی ها ندارد. چهار زمینه اشتغال که 100% خارجی ها مجاز نیستند عبارتند از: گردشگری - تجارت بین المللی - ساخت و ساز - حمل و نقل. به عنوان مثال به خارجی ها مجوز آژانس مسافرتی با درصد مشارکت 49 (خارجی) و 51 (قبرسی) داده می شود، اما مجوز کامل برای کار در شرکت های گردشگری یا کار در هتل ها داده می شود.

هر شغلی که نیازهای گردشگران را در قبرس شمالی برآورده کند، پتانسیل پرداخت خوبی را دارد. این مشاغل شامل مدیریت هتل، آشپزی، خدمات، سرگرمی و غیره است.

افراد متخصص در زمینه گردشگری می توانند گروه های گردشگری را از کشورهای دیگر به قبرس شمالی بیاورند و درآمد بسیار خوبی در این زمینه کسب کنند. افراد با دانش و تجربه حرفه ای در زمینه های هتلداری و سطح خوب زبان انگلیسی و ترکی نیز فرصت های شغلی بسیار خوبی در این کشور خواهند داشت.

کارهای مربوط به ساخت و ساز

رونق ساخت و ساز در قبرس شمالی در سال های اخیر شاهد رشد بی سابقه ای بوده است. علت این امر عوامل مختلفی از جمله افزایش تقاضا از سوی خریداران خارجی، بهبود شرایط اقتصادی و مشوق های دولت برای سرمایه گذاری در ساخت و ساز است.

طبق اعلام انجمن املاک قبرس شمالی، ارزش فروش املاک در این کشور در سال 2022 از ده میلیارد پوند فراتر خواهد رفت که در مقایسه با سال 2021، 25 درصد افزایش یافته است. این افزایش عمدتا به دلیل تقاضای خریداران خارجی بوده است.

قبرس شمالی به دلیل آب و هوای معتدل، سواحل زیبا و هزینه کم زندگی، یک مکان محبوب برای سرمایه گذاری ملک است. در سال های اخیر، تقاضای خریداران خارجی از کشورهایی مانند آلمان، روسیه و بریتانیا رشد قابل توجهی داشته است.

دولت قبرس شمالی نیز با ارائه تضمین های قوی برای سرمایه گذاری در املاک و پایین نگه داشتن مالیات برای این افراد به این روند کمک کرده است. مشوق ها شامل وام های کم بهره و تعویق مالیات است

رونق ساخت و ساز در قبرس شمالی فرصت های شغلی زیادی در زمینه های مختلف از جمله ساخت و ساز، مهندسی و املاک ایجاد کرده است. این امر به بهبود اقتصاد این کشور و افزایش رفاه مردم آن کمک کرده است.

افزایش ساخت و ساز در قبرس شمالی روند مثبتی است که به بهبود اقتصاد این کشور و افزایش رفاه مردم کمک کرده است. با ادامه این روند، انتظار می رود فرصت های شغلی بیشتری در این کشور در بخش های مختلف از جمله ساخت و ساز، مهندسی و املاک ایجاد شود.

کار بخش آموزش

صنعت آموزش و پرورش در قبرس شمالی در سال های اخیر پیشرفت و توسعه زیادی داشته است. این امر به دلایل مختلفی از جمله افزایش تعداد دانشجویان خارجی، بهبود کیفیت آموزش و فراهم کردن فرصت های آموزش عالی برای دانشجویان بین المللی است.

بر اساس گزارش وزارت آموزش و فرهنگ قبرس شمالی، تعداد دانشجویان بین المللی در این کشور در سال 2022 به بیش از 10000 نفر رسید که نسبت به سال 2021 افزایش 20 درصدی را نشان می دهد. این افزایش عمدتا به دلیل بهبود است. شرایط اقتصادی و سیاسی در قبرس شمالی و شهریه پایین.

قبرس شمالی به دلیل هزینه کم زندگی، کیفیت بالای آموزش و نزدیکی به اروپا، مقصدی محبوب برای دانشجویان خارجی است. 12 دانشگاه دولتی و خصوصی در کشور وجود دارد که در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته های مختلف از جمله علوم، پزشکی، مهندسی و علوم انسانی و هنر برنامه های تحصیلی ارائه می دهند.

علاوه بر افزایش تقاضا، بهبود کیفیت آموزش نیز به رشد صنعت آموزش و پرورش در قبرس شمالی کمک می کند. در سال‌های اخیر، این کشور سرمایه‌گذاری هنگفتی در زمینه آموزش انجام داده است و کیفیت آموزش در دانشگاه‌های کشور بهبود چشمگیری داشته است. به عنوان مثال، دانشگاه مدیترانه شرقی دارای رتبه 5 ستاره از مقر QS است.

رشد صنعت آموزش و پرورش در قبرس شمالی فرصت های شغلی زیادی را در زمینه های مختلف مانند تدریس، تحقیق و خدمات دانشجویی ایجاد کرده است.

در زیر برخی از مزایای تحصیل در قبرس شمالی و کار در قبرس یورومای آورده شده است:

هزینه پایین زندگی: هزینه زندگی در قبرس شمالی به طور قابل توجهی کمتر از کشورهای اروپایی است. هزینه زندگی در این کشور لیر ترکیه است و بسیاری از امور روزانه از جمله حمل و نقل و بسته های تلفن همراه برای دانش آموزان طاغرب رایگان است.

کیفیت بالای آموزش: دانشگاه های بین المللی زیادی در قبرس شمالی وجود دارد که با بهترین دانشگاه های جهان تبادلات علمی عالی دارند.

زبان انگلیسی: زبان انگلیسی به عنوان زبان اصلی تحصیل در دانشگاه های قبرس شمالی استفاده می شود.

موقعیت جغرافیایی مطلوب: قبرس شمالی کشوری کوچک و نزدیک به اروپا است. این امر به دست آوردن فرصت های کار و تحصیل در اروپا آسان تر می شود.

قبرس شمالی یک مقصد محبوب برای دانشجویان خارجی است. این کشور هزینه زندگی پایینی دارد. مزایای بسیاری از جمله کیفیت بالای آموزش و تدریس به زبان انگلیسی دارد.

لیست مشاغل مورد نیاز برای کار در قبرس شمالی (در گردشگری - صنعت ساختمان و آموزش)

صنعت گردشگری هتل - پذیرایی - ایجاد رستوران و کافه لوکس - اقلام مرتبط با کازینو - اقلام مرتبط با تفریحات توریستی - خدمات مرتبط با کرایه خودرو

صنعت ساختمان سرمایه گذاری در ساخت و ساز - خرید و فروش ملک - واردات مصالح ساختمانی - احداث کارخانه تولید مصالح ساختمانی - ساخت سازه های چوبی - mdf

صنایع آموزشی، دفاتر فنی - ساخت رستوران و کافه در مجاورت دانشگاه - مسائل مربوط به اوقات فراغت دانشجویان - فعالیت های پوشاک - باشگاه بدنسازی


۰۲/۰۷/۲۹ موافقین ۰ مخالفین ۰
مدیر بازاریابی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی