مرکز بازاریابان

این سایت متعلق به حرفه ای های بازاریابی می باشد.

مرکز بازاریابان

این سایت متعلق به حرفه ای های بازاریابی می باشد.

۱۲ مطلب در مهر ۱۴۰۲ ثبت شده است




ارکان اصلی اقتصاد قبرس شمالی شامل سه صنعت گردشگری، ساخت و ساز و آموزش است. قبرس شمالی کشوری است که به دلیل موقعیت استراتژیک، امنیت بالا و طبیعت منحصر به فرد و زمین مسطح بستر مناسبی برای بازدید از ساختمان سازی و زندگی دانشجویی است.

مشاغل مرتبط با صنعت گردشگری

تاریخچه گردشگری در قبرس به هزاران سال پیش برمی گردد. این جزیره به دلیل آب و هوای معتدل مدیترانه ای، سواحل زیبا و میراث فرهنگی غنی، از دیرباز مقصدی محبوب برای گردشگران بوده است.

تاریخچه مشاغل مرتبط با گردشگری در قبرس

پس از انقلاب صنعتی در نیمه دوم قرن هجدهم، تغییرات اساسی در نحوه تولید، حمل و نقل و ارتباطات رخ داد. این تغییرات همچنین تأثیر زیادی بر گردشگری گذاشت و منجر به پیدایش صنعت گردشگری مدرن شد. علاوه بر این عوامل، افراد به طور منظم کار می کنند و درآمد و وقت آزاد دارند. پیدایش دوره هایی با عنوان اوقات فراغت یا تعطیلات و همچنین درآمد ویژه و دائمی باعث شکل گیری صنعت گردشگری در جهان شده است. اختراع راه‌آهن، کشتی‌های بخار و هواپیما سفر به مقاصد مختلف گردشگری را آسان‌تر و ارزان‌تر کرد. در نتیجه تعداد گردشگران افزایش یافت. قبل از این دوره، سفر طبقه متوسط ​​به کشورهای دیگر برای اهداف تفریحی غیرمعمول بود. اما با انقلاب صنعتی، سفر و تعطیلات مسافرتی جزئی از برنامه های بیشتر مردم شده است.

سواحل قبرس همیشه شهرت جهانی داشته اند از این پس این سواحل هر ساله در وهله اول به عنوان تمیزترین سواحل اروپا شناخته می شوند (لینک مقاله در این باره به زبان انگلیسی). تابستان ها و زمستان های دلپذیر و مدیترانه ای با روزهای سرد و خشک، قبرس را به انتخاب اول گردشگران از سراسر جهان تبدیل کرده است. وجود هتل های لوکس بین المللی در کنار کازینوهای بزرگ و قانونی برای گردشگران بسیار جذاب است. ساحل مراش یکی از زیباترین سواحل قبرس است که لوکس ترین هتل های جهان از قرن گذشته را در خود جای داده است.

شهر مراش که به واروشا نیز معروف است، یکی از زیباترین و پربازدیدترین مکان های جزیره بود. مجلل ترین هتل ها و اقامتگاه های لوکسی که در اختیار ثروتمندترین افراد جهان از جمله پادشاه ایران، سوفیا لورن و ملکه انگلیس بوده و همچنین هتل هایی که از سال 1950 تا 2020 سفارش داده شده اند، همچنان موجود هستند. در این شهر رها شد

شهر زیبای مرعش پس از درگیری های داخلی در قبرس به عنوان یک منطقه مرزی توسط نیروهای سازمان ملل محافظت می شد. بخش شمالی مرعش توسط دولت قبرس شمالی به عنوان یک مکان تاریخی به روی عموم باز شده است.

جاذبه های گردشگری قبرس شمالی

آب و هوا آب و هوای خوب قبرس با بیش از 320 روز آفتابی در سال، برای مردم شمال اروپا جذاب است. گردشگران زیادی از کشورهای روسی زبان و اسکاندیناوی در طول سال از قبرس شمالی دیدن می کنند و جالب اینجاست که در پاییز و زمستان نیز از ساحل استفاده می کنند.

طبیعت

قبرس به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی خود محل استراحت پرندگان مهاجری است که در طول سال بین اروپا و آفریقا پرواز می کنند. ما دو بار در سال در قبرس گروه هایی از پرندگان مهاجر را می بینیم: گروهی که از مارس تا می (آوریل-مه) و از شمال تا اکتبر (اکتبر-نوامبر) می روند.

مکان هایی که می توانید پرندگان را به بهترین شکل ببینید، ارتفاعات کارپاز مانند قلعه کانتارا و ارتفاعات گیرنه است.

فلامینگوهای مهاجر به صورت گروهی در باتلاق های فاماگوستا و گیرنه دیده می شوند.

در سال 2015 یک فلامینگوی سیاه در قبرس کشف شد که تنها فلامینگوی سیاهی است که تاکنون دیده شده است. کارشناسان معتقدند فلامینگوها به دلیل یک اختلال ژنتیکی رنگ سیاه خود را می گیرند. این فلامینگوها از زمانی که فصل مهاجرتشان به پایان رسیده است، در هیچ جای دنیا دیده نشده اند. بسیاری از مردم به قبرس آمدند تا شاهد افزایش مهاجرت باشند.

در مناطق کوهستانی قبرس، آهو و بزهایی وجود دارند که متعلق به چوپانان محلی نیستند اما با گردشگران رابطه مسالمت آمیزی دارند و وحشی نیستند.

دلفین ها را می توان در گروه های کوچک در سواحل کارپاز و در مدارس بزرگ در امتداد خط ساحلی مشاهده کرد. اخیرا ماهیگیران محلی تحت مدیریت گروه های محیط زیستی دلفین ها را رام می کنند، اما بیشتر این دلفین ها اهلی نشده اند و از انسان می ترسند.

آفتاب‌پرست‌های شگفت‌انگیز قبرس را می‌توان حتی در فصل گرم سال دید که به آرامی در مسیرها و باغ‌ها حرکت می‌کنند و با توجه به موقعیت مکانی، رنگ‌های خود را تغییر می‌دهند.

بیش از صد و ده گونه مختلف قارچ در قبرس شناسایی شده است که بیشتر آنها خوراکی هستند.

در مورد حیات وحش قبرس باید به خرهای کارپاز اشاره کرد که یکی از گنجینه های گردشگری قبرس شمالی هستند! بسیاری آنها را وحشی می دانند، اما در حقیقت بیشتر آنها حیوانات اهلی هستند که پس از درگیری های یونان و یونان در دهه 1970 توسط ترک ها در جزیره کارپاز در شمال قبرس رها شده اند. آنها در حال حاضر در یک حفاظتگاه طبیعی زندگی می کنند و با نظارت تیم های پزشکی شیر این حیوان برای تولید محصولات آرایشی و بهداشتی به فرانسه ارسال می شود. در امتداد خیابان های کارپاز می توانید آنها را ببینید که در لانه های امن و زیبای خود زندگی می کنند یا برای گپ و گفت و غذا به ماشین ها نزدیک می شوند. نژاد آنها کوچکتر از نژادهای معمولی است.

از اواخر ماه می تا اوایل آگوست (ژوئن-ژوئیه-مرداد)، لاک پشت های آبی در ساحل طلایی در کارپاز و ساحل آلاگادی در گیرنه لانه می کنند. تمام فعالیت‌های آن‌ها پس از تاریک شدن هوا است و گروه‌های تور که به لاک‌پشت‌ها نگاه می‌کنند، مجاز به استفاده از وسایل روشنایی نیستند و اجازه ندارند بیش از حد مشخصی به ساحل نزدیک شوند.

سواحل قبرس شمالی بیشتر سواحل شنی هستند. برخلاف قبرس جنوبی که هم طبیعت کوهستانی و هم سواحل صخره ای دارد، قبرس شمالی دارای دشت های وسیع و سواحل شنی طلایی است. به عنوان مثال، ساحلی به نام Trá Orga در ساحل کارپاز وجود دارد که نمی توان آن را با زیبایی هیچ جای دنیا مقایسه کرد، جایی که ماسه واقعاً مانند دانه های طلایی خورشید می درخشد. سواحل قبرس به عنوان تمیزترین سواحل اروپا شناخته می شوند و گردشگران زیادی برای لذت بردن از دریا و سواحل به این کشور می آیند.

سواحل محبوب در قبرس شمالی:

ساحل آلاگادی یا ساحل لاک پشت در گیرنه در فصل لانه سازی لاک پشت گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

لانگ بیچ معروف ترین ساحل شرق قبرس است که یک ساحل شنی طولانی به طول حدود ده کیلومتر است و آبادی اطراف این منطقه بسیار غنی بوده است. ورزش های آبی مجلل در این منطقه وجود دارد و گردشگران می توانند از تمامی امکانات لذت ببرند.

ساحل پالم در شهر فاماگوستا نزدیک ترین ساحل به شهر واروشا یا مراش است. این ساحل ماهی های زیبا و رنگارنگی دارد که به دلیل شفافیت و خلوص زیاد آب است که هنگام استفاده از دریا می توانید آن را ببینید.

بناهای تاریخی اولین ساکنان جزیره قبرس (4-7 هزار سال قبل از میلاد) شکارچیان فصلی حیوانات منقرض شده بودند. این حیوان چیزی شبیه یک فیل کوچک بود. ظروف مربوط به این دوران پیدا شده و در موزه های بزرگ دنیا نگهداری می شود. ظروف قرمز رنگ (به دلیل وجود معادن غنی مس در جزیره) در جزیره قبرس یافت شده است و قدمت آن به 3000 سال قبل از میلاد می رسد.

هزار سال قبل از میلاد مسیح، قبرس مرکز تجاری مهمی در منطقه بوده و عمده صادرات آن سفال و مس بوده است. اکثر بنادر اصلی قبرس که اکنون تاریخی هستند، در ابتدا در این دوره ساخته شدند. ثروت فراوان و منابع طبیعی عظیم ساکنان قبرس همواره منجر به حملات دزدان و سارقین شده است. این بنادر در طول تاریخ بارها تخریب و بازسازی شده اند.

قبرس یورومای در طول تاریخ پایگاه امپراطوری های بزرگی مانند روم، ایران و یونان بوده است و آثار باستانی آن متاثر از سبک های هنری آن امپراتوری ها است. مهمترین آثار تاریخی قبرس شمالی عبارتند از:

• پناهگاه بلاپایس (گیرنا): در قرن هفتم، کسانی که پس از حمله صلاح الدین ایوبی و سقوط بیت المقدس به قبرس در دریا پناه بردند.

• قلعه باستانی کرالا: این بنا در نزدیکی بندر کرالا قرار دارد. پایه های اصلی این بنا به قرن دهم قبل از میلاد برمی گردد، اما در قرن هفتم، زمانی که امپراتوری بیزانس بر قبرس حکومت می کرد، این قلعه برای محافظت از شهر ساخته شد.

قلعه های صلیبی: سه قلعه صلیبی در شمال قبرس برای محافظت از جزیره در برابر حملات اعراب و مسلمانان ساخته شد. این سه قلعه شامل قلعه های زیر می شود: قلعه کانتارا، قلعه بوفونتو و قلعه سنت هیلاریتون. طراحی این قفل ها به گونه ای است که فردی که در ارتفاع قفل ایستاده می تواند قفل کناری را از دور ببیند.

• قلعه کانتارا (Boaz): قلعه کانتارا یکی از سه قلعه صلیبی در قبرس است که در ارتفاع 690 متری از سطح دریا در کوه های کانتارا در شبه جزیره کارپاس قرار دارد. این قلعه در اواخر قرن دوازدهم یا اوایل قرن سیزدهم ساخته شد و به عنوان قلعه مرزی برای محافظت از جزیره در برابر حملات مسلمانان مورد استفاده قرار گرفت.

• قلعه بوفاونت: قلعه بوفاونت یکی از سه قلعه صلیبی در قبرس است که در ارتفاع 950 متری از سطح دریا در کوه های بوفانت در شمال جزیره قرار دارد. این قلعه در اواخر قرن دوازدهم یا اوایل قرن سیزدهم ساخته شد و به عنوان قلعه مرزی برای محافظت از جزیره در برابر حملات مسلمانان مورد استفاده قرار گرفت.

• قلعه سنت هیلاریتون: تاریخچه قلعه هیلاریتون به قرن یازدهم باز می گردد. در آن زمان راهبی به نام هیلاریون در این مکان زندگی می کرد و صومعه ای در اینجا تأسیس کرد. در قرن دوازدهم، صومعه توسط صلیبیون به قلعه تبدیل شد.

• مسجد سلیمیا: در شهر لفکوشا، پایتخت قبرس شمالی واقع شده است. این مسجد قبلا یک کلیسا بوده که در قرن سیزدهم ساخته شده است. در سال 1571، امپراتوری عثمانی قبرس را فتح کرد و کلیسا به مسجد تبدیل شد.

قلعه فاماگوستا: ساخت قلعه فاماگوستا در سال 1211 آغاز شد و در سال 1230 به پایان رسید. این قلعه به دستور Guillaume de Lusigna پادشاه قبرس ساخته شده است. قلعه فاماگوستا یکی از بزرگترین قلعه های صلیبی در قبرس بود و نقش مهمی در دفاع از جزیره در برابر حملات مسلمانان داشت. قلعه فاماگوستا یکی از مکان های اصلی اتللو اثر ویلیام شکسپیر است. در این نمایش، ژنرال جنگجو اتللو به خیانت به همسرش دزدمونا متهم می شود و در نهایت او را می کشد. اتللو و دزدمونا در قلعه فاماگوستا زندگی می کنند، جایی که مرگ آنها اتفاق می افتد. به همین دلیل این قلعه را قلعه اتللو می نامند.

• شهر باستانی سولی (گوزل یورت): این شهر باستانی در ساحل خلیج مورفو قرار دارد و از قرن دهم قبل از میلاد مسکونی بوده است. در این شهر آثاری چون معابد، تئاتر و حمام رومی وجود دارد. برخی از مورخان بر این باورند که سازنده این بنا یک ایرانی است. چون شبیه آثار قدیمی ایران است.

• کلیسای مارتینا (گوزل یورت): این کلیسا در قرن پانزدهم ساخته شده و یکی از مهم ترین کلیساهای قبرس شمالی است. این کلیسا دارای معماری ایتالیایی و دارای نقاشی ها و مجسمه های زیبایی است.

• کاخ آبی یا کوشک ماوی (گیرنه): ساخت ماوی کوشک در سال 1760 شروع شد و در سال 1762 به پایان رسید. این بنا به دستور حسین پاشا، حاکم قبرس ساخته شد. ماوی کوشک به عنوان ویلای تابستانی توسط حسین پاشا و خانواده اش استفاده می شد.

• کنیسه آپوسدولوس (کارپاز): ساخت کلیسا در کارپاز در قرن یازدهم آغاز شد و در قرن سیزدهم به پایان رسید. این کلیسا به دستور پادشاه قبرس، نیکلاس لوزینینان ساخته شده است. کلیسای کارپاز به عنوان کلیسای جامع برای کلیسای ارتدکس قبرس استفاده می شد.

• کلیسای آنتیفونیتیس (Gyrene): کلیسای آنتیفونیتیس یک کلیسای ارتدکس یونانی کاتولیک است. این کلیسا در قرن دوازدهم ساخته شده و با معماری زیبا و نقاشی های دیواری خود توجه گردشگران را به خود جلب می کند.

• دیوارهای شهر قدیمی لفکوشا: این دیوارها توسط امپراتوری عثمانی در قرن شانزدهم برای محافظت از شهر در برابر حمله ساخته شد. این دیوارها دارای 11 برج و 5 دروازه است.

غذای خوب

غذاهای قبرسی ترکیبی از غذاهای یونانی، ترکی و مدیترانه ای است. این غذاها معمولا از مواد تازه و فصلی تهیه می شوند.

برخی از غذاهای معروف قبرس عبارتند از:

هالومی: پنیر شوری که می توان آن را سرخ کرد، کبابی کرد و یا خام خورد.

ملحیه: خورش سنتی با نان یا برنج یا هر دو. Mulhia از سبزی خرنوب که در منطقه مدیترانه رشد می کند تهیه می شود. از دیگر مواد تشکیل دهنده این غذا می توان به گوشت روی استخوان، سیر، لیمو و گوجه فرنگی اشاره کرد. Mulhia را می توان با سوپ سبزیجات قبرسی مقایسه کرد!

سوپ ترخانه: با بلغور، گوشت یا مرغ، ادویه، ماست یا دوغ و تکه های پنیر هالی تهیه می شود.

ماکارنا سرخس: شبیه لازانیاهای معمولی در ایران است با این تفاوت که به جای ورقه لازانیا از ماکارونی استفاده می شود و در پخت و پز از ماکارونی استفاده نمی شود.

آرو کباب: گوشت چرخ کرده که در برگ های چرب پیچیده شده و کباب می شود. در این کباب از جعفری و سیر تازه برای طعم دادن به گوشت استفاده می شود.

پید قبرسی: نوعی نان که با غذاهای قبرسی سرو می شود. با سرکه تهیه می شود و برای آرایش مناسب است.

غذای قبرسی معمولا با سالاد، نان و ماست فراوان سرو می شود. روغن زیتون نقش مهمی در تهیه تمام غذاهای قبرسی دارد.

کازینو

کازینوها در قبرس شمالی یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری این منطقه هستند این کازینوها به دلیل ارائه بازی های متنوع و هیجان انگیز از جمله پوکر، بلک جک، رولت و دستگاه های اسلات، توجه گردشگران را به خود جلب می کنند. این کازینوها اغلب در هتل های مجلل پنج ستاره قرار دارند و امکانات و سرگرمی های متنوعی مانند رستوران ها، بارها، استخرها و اسپا را ارائه می دهند. میلیاردها دلار به کازینوهای قبرس واریز می شود، اما امنیت این مکان ها آنقدر بالاست که حتی نیروهای امنیتی را در این مکان ها نمی بینید.

زمان قانونی ورود به کازینو ساعت 9 شب است.

برای ورود به کازینوها باید کارت شناسایی معتبر ارائه دهید.

حداقل سن برای قمار در کازینو 18 سال است.

قمار و قمار برای قبرسی ها ممنوع است.

قبرس با امنیت بالا به عنوان امن ترین کشور جهان در بین کشورهای با جمعیت کمتر از 5 میلیون نفر و همچنین پنجمین کشور امن در جهان در بین 193 کشور شناخته شده است. امنیت در قبرس شمالی بسیار بسیار بالاست و قابل مقایسه با ایران یا ترکیه و حتی کشورهای اروپایی نیست.

عوامل مختلفی بر امنیت قبرس شمالی تأثیر می گذارد. این عوامل عبارتند از:

نیروهای امنیتی: قبرس شمالی دارای نیروهای امنیتی قوی و موثر در تمام مناطق این کشور است. این نیروها مسئولیت امنیت شهروندان و گردشگران را بر عهده دارند. پلیس قبرس بسیار جدی و هوشمند است و همه چیز تحت کنترل آنهاست.

آموزش و فرهنگ: قبرس شمالی دارای فرهنگ قوی و ارزش های سنتی است که بر اهمیت حفظ امنیت و صلح تأکید دارد.

ثبات سیاسی: قبرس شمالی کشوری با ثبات سیاسی است که به کاهش خشونت کمک می کند. نبود مهاجرت در کشور و عدم مجوز ورود به کشورهایی مانند افغانستان و سوریه امنیت را تضمین کرده است. در قبرس شمالی فقر وجود ندارد و مردم فقیر، فروشندگان و زباله گردها در این کشور دیده نمی شوند.

هزینه کار روزانه در قبرس شمالی لیر ترکیه است که آن را برای همه خارجی ها جذاب می کند. در مقایسه با ایران می توان گفت هزینه های روزانه مانند غریبه است اما کیفیت متفاوتی دارد. غذاهای روزمره در قبرس کاملا ارگانیک و سالم هستند.

جشنواره ها

قبرس شمالی کشوری با فرهنگ و تاریخ غنی است که جشنواره ها و جشن های زیادی دارد. این جشنواره ها فرصتی عالی برای لذت بردن از فرهنگ و سنت های این کشور به بازدیدکنندگان ارائه می دهد.

برخی از مهم ترین جشنواره های قبرس شمالی عبارتند از:

جشنواره سیپریا: این جشنواره یکی از بزرگترین و مهم ترین جشنواره های فرهنگی قبرس شمالی است. این جشنواره هر ساله در ماه های می و ژوئن برگزار می شود و شامل کنسرت های موسیقی، اجرای تئاتر، اپرا و سایر رویدادهای فرهنگی است.

جشن انگور: این جشنواره هر ساله در ماه اوت برگزار می شود و به جشن برداشت انگور اختصاص دارد. در این جشنواره مردم می توانند از انواع محصولات انگور مانند شراب، آبجو و لواش لذت ببرند.

جشن زیتون: این جشنواره هر ساله در ماه نوامبر برگزار می شود و به جشن برداشت زیتون اختصاص دارد. در این جشنواره مردم می توانند از انواع فرآورده های زیتون مانند روغن زیتون، زیتون سیاه و زیتون سبز لذت ببرند.

جشنواره موسیقی سنتی قبرس: این جشنواره هر ساله در ماه ژوئن برگزار می شود و به اجرای موسیقی سنتی قبرس اختصاص دارد.

جشنواره آب - این جشنواره در ماه اکتبر هر سال برگزار می شود. قبرس مزارع وسیع جو دارد و تولید و صادرات جو یکی از مهمترین ارکان اقتصاد این کشور است.

جشنواره غذاهای قبرسی: این جشنواره هر ساله در ماه سپتامبر برگزار می شود و هدف آن معرفی غذاهای سنتی قبرسی است.

جشنواره پرتقال در گوزلیورت

جشنواره گل ارکیده هیسارکوی

جشنواره ابریشم پیله (یک واتان مایو) در بلپاییس، گیرنه

جشنواره موز (خرداد تا تیر) که با دعوت از خوانندگان معروف شهر چاهانه برگزار می شود.

جشنواره چیپ راکی

جشنواره تئاتر قبرس (در ماه سپتامبر)

جشن گردو در لفکادا

جشنواره خرمای لفکا

جشنواره سیلی سالسا

جشنواره خرنوب تاتلیسوداگی (سنتیابردا)

جشنواره توت فرنگی در یشل ارماک

کار در قبرس در بخش گردشگری

اولین چیزی که باید در نظر گرفت این است که گردشگری یکی از چهار بخش تجاری است که مجوز کامل برای خارجی ها ندارد. چهار زمینه اشتغال که 100% خارجی ها مجاز نیستند عبارتند از: گردشگری - تجارت بین المللی - ساخت و ساز - حمل و نقل. به عنوان مثال به خارجی ها مجوز آژانس مسافرتی با درصد مشارکت 49 (خارجی) و 51 (قبرسی) داده می شود، اما مجوز کامل برای کار در شرکت های گردشگری یا کار در هتل ها داده می شود.

هر شغلی که نیازهای گردشگران را در قبرس شمالی برآورده کند، پتانسیل پرداخت خوبی را دارد. این مشاغل شامل مدیریت هتل، آشپزی، خدمات، سرگرمی و غیره است.

افراد متخصص در زمینه گردشگری می توانند گروه های گردشگری را از کشورهای دیگر به قبرس شمالی بیاورند و درآمد بسیار خوبی در این زمینه کسب کنند. افراد با دانش و تجربه حرفه ای در زمینه های هتلداری و سطح خوب زبان انگلیسی و ترکی نیز فرصت های شغلی بسیار خوبی در این کشور خواهند داشت.

کارهای مربوط به ساخت و ساز

رونق ساخت و ساز در قبرس شمالی در سال های اخیر شاهد رشد بی سابقه ای بوده است. علت این امر عوامل مختلفی از جمله افزایش تقاضا از سوی خریداران خارجی، بهبود شرایط اقتصادی و مشوق های دولت برای سرمایه گذاری در ساخت و ساز است.

طبق اعلام انجمن املاک قبرس شمالی، ارزش فروش املاک در این کشور در سال 2022 از ده میلیارد پوند فراتر خواهد رفت که در مقایسه با سال 2021، 25 درصد افزایش یافته است. این افزایش عمدتا به دلیل تقاضای خریداران خارجی بوده است.

قبرس شمالی به دلیل آب و هوای معتدل، سواحل زیبا و هزینه کم زندگی، یک مکان محبوب برای سرمایه گذاری ملک است. در سال های اخیر، تقاضای خریداران خارجی از کشورهایی مانند آلمان، روسیه و بریتانیا رشد قابل توجهی داشته است.

دولت قبرس شمالی نیز با ارائه تضمین های قوی برای سرمایه گذاری در املاک و پایین نگه داشتن مالیات برای این افراد به این روند کمک کرده است. مشوق ها شامل وام های کم بهره و تعویق مالیات است

رونق ساخت و ساز در قبرس شمالی فرصت های شغلی زیادی در زمینه های مختلف از جمله ساخت و ساز، مهندسی و املاک ایجاد کرده است. این امر به بهبود اقتصاد این کشور و افزایش رفاه مردم آن کمک کرده است.

افزایش ساخت و ساز در قبرس شمالی روند مثبتی است که به بهبود اقتصاد این کشور و افزایش رفاه مردم کمک کرده است. با ادامه این روند، انتظار می رود فرصت های شغلی بیشتری در این کشور در بخش های مختلف از جمله ساخت و ساز، مهندسی و املاک ایجاد شود.

کار بخش آموزش

صنعت آموزش و پرورش در قبرس شمالی در سال های اخیر پیشرفت و توسعه زیادی داشته است. این امر به دلایل مختلفی از جمله افزایش تعداد دانشجویان خارجی، بهبود کیفیت آموزش و فراهم کردن فرصت های آموزش عالی برای دانشجویان بین المللی است.

بر اساس گزارش وزارت آموزش و فرهنگ قبرس شمالی، تعداد دانشجویان بین المللی در این کشور در سال 2022 به بیش از 10000 نفر رسید که نسبت به سال 2021 افزایش 20 درصدی را نشان می دهد. این افزایش عمدتا به دلیل بهبود است. شرایط اقتصادی و سیاسی در قبرس شمالی و شهریه پایین.

قبرس شمالی به دلیل هزینه کم زندگی، کیفیت بالای آموزش و نزدیکی به اروپا، مقصدی محبوب برای دانشجویان خارجی است. 12 دانشگاه دولتی و خصوصی در کشور وجود دارد که در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته های مختلف از جمله علوم، پزشکی، مهندسی و علوم انسانی و هنر برنامه های تحصیلی ارائه می دهند.

علاوه بر افزایش تقاضا، بهبود کیفیت آموزش نیز به رشد صنعت آموزش و پرورش در قبرس شمالی کمک می کند. در سال‌های اخیر، این کشور سرمایه‌گذاری هنگفتی در زمینه آموزش انجام داده است و کیفیت آموزش در دانشگاه‌های کشور بهبود چشمگیری داشته است. به عنوان مثال، دانشگاه مدیترانه شرقی دارای رتبه 5 ستاره از مقر QS است.

رشد صنعت آموزش و پرورش در قبرس شمالی فرصت های شغلی زیادی را در زمینه های مختلف مانند تدریس، تحقیق و خدمات دانشجویی ایجاد کرده است.

در زیر برخی از مزایای تحصیل در قبرس شمالی و کار در قبرس یورومای آورده شده است:

هزینه پایین زندگی: هزینه زندگی در قبرس شمالی به طور قابل توجهی کمتر از کشورهای اروپایی است. هزینه زندگی در این کشور لیر ترکیه است و بسیاری از امور روزانه از جمله حمل و نقل و بسته های تلفن همراه برای دانش آموزان طاغرب رایگان است.

کیفیت بالای آموزش: دانشگاه های بین المللی زیادی در قبرس شمالی وجود دارد که با بهترین دانشگاه های جهان تبادلات علمی عالی دارند.

زبان انگلیسی: زبان انگلیسی به عنوان زبان اصلی تحصیل در دانشگاه های قبرس شمالی استفاده می شود.

موقعیت جغرافیایی مطلوب: قبرس شمالی کشوری کوچک و نزدیک به اروپا است. این امر به دست آوردن فرصت های کار و تحصیل در اروپا آسان تر می شود.

قبرس شمالی یک مقصد محبوب برای دانشجویان خارجی است. این کشور هزینه زندگی پایینی دارد. مزایای بسیاری از جمله کیفیت بالای آموزش و تدریس به زبان انگلیسی دارد.

لیست مشاغل مورد نیاز برای کار در قبرس شمالی (در گردشگری - صنعت ساختمان و آموزش)

صنعت گردشگری هتل - پذیرایی - ایجاد رستوران و کافه لوکس - اقلام مرتبط با کازینو - اقلام مرتبط با تفریحات توریستی - خدمات مرتبط با کرایه خودرو

صنعت ساختمان سرمایه گذاری در ساخت و ساز - خرید و فروش ملک - واردات مصالح ساختمانی - احداث کارخانه تولید مصالح ساختمانی - ساخت سازه های چوبی - mdf

صنایع آموزشی، دفاتر فنی - ساخت رستوران و کافه در مجاورت دانشگاه - مسائل مربوط به اوقات فراغت دانشجویان - فعالیت های پوشاک - باشگاه بدنسازی


مدیر بازاریابی
۲۹ مهر ۰۲ ، ۱۲:۰۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

 

پیشنهاد ما این است تا زمانی از ربات اینستاگرام استفاده کنید که به درآمد بسیار مناسبی برسید و به راحتی بتوانید ماهانه میلیون ها تومان خرج تبلیغات اینستاگرام کنید که در این صورت دیگر نیازی به ربات های اینستاگرام نخواهید داشت. اینکار بسیار اشتباه است، مخصوصاً برای پیجهای تازهکار. رویداد۲۴ مدتهاست که رسانه تعریفی متفاوت پیدا کرده است؛ دیگر کسی برای خرید روزنامه هزینه نمیکند تا اخبار دیروز را بخواند. می توانید پست های منتشر شده خود را نگاه کنید تا مشخص شود که کاربران معمولا در چه ساعتی از روز پست ها را بیشتر مشاهده کرده و لایک می کنند. تولید محتوای مستمر می تواند تاثیر زیادی در افزایش تعداد دنبال کنندگان داشته باشد. مشکل این کار این است که بسیاری از افراد اقدام به تولید چندین پیج میکنند و از طریق آنها و این رباتها پیجهای دیگر را فالوو میکنند. این کار تعامل تان با دنبال کنندگان را افزایش می دهد. فالوورهای پیج کسب و کاری در اینستاگرام مانند همان مشتریانی هستند که به فروشگاه شما در دنیای واقعی می آید. فقط به خاطر داشته باشید که در انتشار این پست ها زیاده روی نکرده و از حوزه کاری تان خارج نشوید. هشتگ ها نقش مهمی در بیشتر دیده شدن اینستاگرام تان ایفا می کنند. اگر در کسب و کار خود صاحب وبسایت فروش آنلاین هستید، می توانید تبلیغ پیج اینستاگرام خود را در وبسایت بگذارید. اگر صاحب کسب و کاری در اینستاگرام هستید، تعداد دنبال کنندگان (فالوورها) تاثیر بسزایی در کسب و کارتان خواهد داشت. اما برویم سراغ گام سوم و ببینیم که نیاز است چه کاری را انجام دهید.

به این ترتیب هر چه تعداد فالوورهای شما بیشتر باشد، پست شما که در آن محصول یا خدمات خود را معرفی کردهاید بیشتر دیده میشود و به تبع آن فروش شما بالا میرود. بعد از خرید لایک بدون ریزش اینستاگرام شما با کاربرانی روبرو هستید که هر کدام به دنبال خرید بهترین محصولات با قیمت مناسب هستند. این نوع لایک هم به خاطر سرعت بالای تکمیل و قیمت بسیار مناسب و ارزان ، از محبوبیت ویژه ای نزد مخاطبین ارزشمند فالونیک برخوردار است . مسئله مهم بعدی که در جذب و حفظ فالوور تاثیر بسیار مهمی دارد، محتوای صفحه شماست. شبکه اینستاگرام دارای 1 میلیارد کاربر فعال است، فکر کنید در بازاری مغازهای ایجاد میکنید که در آن یک میلیارد مشتری وجود دارد، هر چه مشتریهای بیشتری را جذب کسب و کار خود کنید درآمد بیشتری خواهید داشت، افزایش فالوور اینستاگرام نیز به مانند افزایش مشتری در این بازار است؛ اما نکتهای که هائز اهمیت است آن است که محتوی خود را با معیارهای درست و به روش صحیح در این بازار ارائه کنید. سعی کردم تا جایی که امکان دارد، مطالب کاملی را در مورد جذب ۱۰۰۰ فالور اول اینستاگرام در اختیار شما قرار دهم. مجازی نیز افزایش یافته و رقابت برای جذب فالور در میان کاربران و کارفرمایان اینستاگرام نیز رشد به سزایی داشته است. پس بهترین راه افزایش بازدید به دست آوردن هر چه بیشتر فالوور است. مسلما هر چه جوایز ارزشمندتر باشد، تعداد دنبال کنندگان نیز بیشتر خواهد بود. اما اولین نکته لازم برای این کار، داشتن یک حساب اینستاگرامی است و پس از آن تعداد افرادی که این صفحه را دنبال میکنند، به عبارت دیگر فالوورهای آن، در این درآمد بسیار تاثیرگذار است. کانال تلگرام: کانالهای تلگرام هم مکان بسیار مناسبی برای دعوت افراد به دنبال کردن پیجتان هستند. کسانی که از تبلیغ در اینستاگرام استفاده میکنند میتوانند عملکرد کمپین بازاریابی خود را با بیان مزایا، استفاده از دعوت به اقدام و استفاده از نیاز مشتریان بهبود بخشند.

مثلا می توانید از شرکت کنندگان در قرعه کشی بخواهید که حتما در زیر پست مسابقه 4 نفر از دوستان خود را دعوت کنند و دوستانشان حتما باید پیج تان را فالو کرده باشند. اگر پروفایل تان جذاب نباشد، مشتری ها را فراری می دهید. اگر هوز هیچ مشتری نداشتهاید میتوانید به اینفلوئنسرها یا همان افراد تأثیرگذار اینستاگرام در حوزه کسب و کارتان مراجعه کنید که در حدود پنج هزار فالوئر دارند. آیا قصد دارید بیش از یک بار در هفته پست کنید؟ اگر شما یک صفحه شخصی داشته باشید و صرفا بخواهید برای تفریح و وقت گذرانی از آن استفاده کنید، تعداد فالوورها برای شما اهمیت چندانی نخواهد داشت. اگر کسب و کارتان از اهمیت زیادی برخوردار است و می خواهید تعداد فالوورهای خود را افزایش دهید، روش های اصولی و واقعی برای این کار وجود دارد. شما می توانید با استفاده از تبلیغات منشن اینستاگرام مسابقه خود را وارد اکسپلور اینستاگرام کنید. البته در برخی مواقع با توجه به موقعیت میتوانید در کپشن خود از طنز نیز استفاده کنید. این یکی از جالب ترین روش هایی است که به میزان محدودی مورد استفاده قرار گرفته و موقعیت خوبی برای جلب فالوئرهای رایگان محسوب می شود. زمانی که فالوورهای افزوده شده به پیج شما واقعی باشند در الگوریتم اینستاگرام نیز از موقعیت و جایگاه بالاتری نسبت به قبل قرار خواهید گرفت. یادتان باشد که اگر زمانی پست بگذارید که فالوورهای شما آنلاین و فعال هستند، شانس بالاتری برای گرفتن لایک و کامنت بیشتر به خودتان میدهید. بر اساس الگوریتم جدید اینستاگرام، اگر میزان فعالیت روزانه تان بیشتر باشد، دسترسی روزانه به پیج تان بیشتر شده و پست های شما بیشتر دیده می شوند. بنابراین می توانید از آموزش های همان بخش استفاده کنید.

سعی کنید در پیج های مرتبطی که تاکنون تبلیغ زیادی انجام نداده اند، پیج خود را تبلیغ کنید. اما برای افراد بسیاری که میخواهند از این راه به تبلیغات بپردازند و یا اقدام به فروش محصولات خود و همچنین ارائه سرویسهای خود کنند، تعداد دنبال کنندههای پیج آنها اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت. با توجه به افزایش تعداد کاربران اینستاگرام بسیاری از کسب و کارها تمایل دارند که از این شبکه اجتماعی برای معرفی برندشان استفاده کنند، اما همانطور که میدانید ایجاد یک پیج جدید وافزایش فالوورهای واقعی یک کار بسیار زمانبر است. می توانید آدرس ایمیل کاربرانتان را با عضویت شان در پیج دریافت کرده و هر چند وقت یک بار خبرنامه ایمیلی برای آنها ارسال نمایید. امروزه بسیاری از پیج ها از همین روش برای افزایش تعداد فالوور استفاده می کنند. هنگامی که در اینستاگرام در حال گردش هستید و فید یا اکسپلور را بالا و پایین می کنید، اولین واکنشتان بعد از دیدن پست ها چیست؟ می توانید پیج خود را در پیج های مرتبط با حوزه کاری تان تبلیغ نمایید. می توانید با استفاده از هشتگ پیج های کاری مرتبط با خود را جست و جو کرده و در صورت مناسب بودن پیج، برای مذاکره با آنها اقدام کنید. گاهی افزایش فالوور اینستاگرام رایگان را به عنوان محور افزایش فالوور اینستاگرام رایگان با برنامه و پرورش معرفی می کند. استفاده صحیح از هشتگ ها می تواند به رشد کسب و کارتان در اینستاگرام کمک کند. مجموعه ای از گزینه های ویرایشی متداول نظیر برش، حذف صدا، ادغام کردن ،امکان تغییر فرمت ویدئو برای جلوگیری از اشغال حافظه ذخیره سازی ، قرار دادن متن های دلخواه تان بر روی ویدئو ها با افکت هایی گوناگون از دیگر امکانات این اپلیکیشن می باشد .

مقرون به صرفه بودن، سادگی استفاده و اثربخش بودن خدمات خرید ویو استوری اینستاگرام، آن را به گزینه مناسبی جهت جذب توجه کاربران در فضای مجازی تبدیل کرده است. بدین صورت می توانید به سادگی جذب فالوور در اینستاگرام داشته باشید و این فالوورها را به مشتری تبدیل خواهید کرد. آیا ربات اینستاگرام نرخ تعامل پیج را پایین می آورد؟ آیا چالش سطل آب یخ را از سال ۲۰۱۴ به خاطر دارید؟ البته منظورم از تداوم، این نیست که مجبور باشید هر روز پست بگذارید. تعامل مخاطبان را میتوانید از لایکهای هر پست (تقریبا ۲۰۰ هزار تا ۳۰۰ هزار) و تعداد کامنتهای آن (بهطور متوسط ۱۸ هزار کامنت) متوجه شوید. سعی کنید هر 10 پستی که منتشر می کنید، یک سوال چالش برانگیز قرار دهید تا نظر مخاطبان خود را جلب کنید. در ادامه توجه شما را به جدول بیشترین فالوور اینستاگرام جلب می نمائیم. با هزاران الگو و ویژگی های اضافی که به شما امکان میدهد کلیپ ها را اضافه و ویرایش کنید، متن و فیلترها را اضافه کنید، به شما امکان میدهد در عرض چند دقیقه ویدیوهای خیره کننده ای برای ریلزهای اینستاگرام، استوری ها و فید خود ایجاد کنید. اگر پست ها در زمان مناسب تری منتشر شود، بیشتر لایک شده و فالوورهای پیج تان را افزایش می دهد. به هرحال افزایش فالوور اینستاگرام با استفاده از روش های ارگانیک، می تواند نتیجه بهتری برای شما داشته باشد. روش عالی دیگر: تبلیغ کنید! تقویم محتوایی داشته و طبق اصول عمل کنید. در صورت تمایل به دریافت مشاوره تلفنی و اخذ تقویم محتوایی، می توانید با کارشناسان مجموعه ما تماس بگیرید. به خاطر داشته باشید که عکس پروفایل اولین چیزی است که کاربران را جذب پیج تان می کند.

تمرکز روی اهداف کسب و کار به شما کمک می کند تناسب صفحه خود با این اهداف را حفظ کنید. در واقع شما دنبال کنندگان خود را وادار می کنید تا به پرسش تان پاسخ دهند. شاید این کار در نظرتان کمارزش جلوه کند، اما همین موارد به اصطلاح کوچک، باعث میشود که بتوانید هزار فالوئر اول پیج اینستاگرامتان را خیلی زود جذب کنید. در حقیقت لازم است جایزهای انتخاب شود که فالوورهای جدید بالقوه به آن علاقمند گردند و مرتبط با کسب و کار و خدمات شما باشد. سعی کنید همیشه هشتگهای مرتبط را در کپشن پست خود قرار دهید تا پست شما در نتایج جستجوی کاربران دیده شود. 2 نکاتی که برای جذب فالوور باید رعایت کنید. نکاتی که برای جذب فالوور باید رعایت کنید. فضای اینستاگرام و صفحه خود را خوب شناسایی کنید. بنابراین زمانی که کاربر جدیدی وارد پیج شما می شود خود به خود این تصور برای او به وجود می آید که این پیج به دلیل تولید محتوای خوب است که مخاطب فراوانی دارد و کسی متوجه غیر واقعی بودن فالوورها نمی شود. نوبشو مارکتینگ با هدف رونق کسب و کارهای اینترنتی با در اختیار داشتن تیم نویسندگان مجرب می تواند با تولید محتوای سئو شده و یکتا باعث رشد کسب و کار و ارتقای رتبه سایت در موتورهای جستجو شود . دیگر روشی که در مخفی کردن شماره در ایتا به شما کمک می کند، مسدود کردن کاربران مدنظر است. پس از رعایت کردن نکات اولیه، شما باید صفحه خود را به خوبی مدیریت کنید. امکان دارد حوزه فعالیت شما طوری باشد که شاید در طول هفته، نیاز باشد تا ۲ پست را منتشر کنید. به خاطر داشته باشید که فعالیت مستمر می تواند تاثیر زیادی در افزایش تعداد فالوورهای شما داشته باشد. افراد زیادی پیج های این دسته از بلاگرها را دنبال می کنند.

البته سر راه این شبکه اجتماعی رقبایی هم وجود دارند اما بعید به نظر می رسد که بتوانند با شتابی که اینستاگرام در یکی دو سال اخیر پیدا کرده است با آن رقابت کنند. در صورت داشتن هرگونه سوال، مشاوره رایگان و سفارش فالوور می توانید از مشاوران خبره مشاوره لازم را دریافت کنید. مثلا بروشورهای تبلیغاتی در مغازه تان تهیه کرده و آدرس پیج اینستاگرام تان را در آنها درج کنید. شما میتوانید از این سایت اقدام به خرید فالوور فیک کرده و آن را با سرعت و امنیت بالا تحویل بگیرید. اگر نامی که انتخاب کردهاید مناسب و معرف محتویات صفحه شما باشد، همچنین برای کاربران جذاب و سوال برانگیز باشد، هنگامی که کابران پیج شما را میبینند کنجکاو میشوند و به این ترتیب از صفحه شما بازدید میشود. اگر صرفاً برای جنبه اجتماعی در اینستاگرام هستید، مسئله فرق میکند. امروزه اینستاگرام را میتوان محبوبترین و معروفترین شبکه اجتماعی نامید که ابعاد وسیعی نیز دارد. با ارسال این لینک در شبکه های اجتماعی به راحتی می توانید دوستانتان را به صفحه ی شخصی چت خودتان هدایت کنید. مثلا بپرسید که ترجیح می دهید پنج سال جوان تر شوید یا ده میلیارد پول داشته باشید؟ اگر پست های سرگرم کننده تان بتواند نظر مخاطب را جلب کند، مطمئن باشید که پست های شما را برای دوستان شان ارسال کرده و فالوورهای شما به این ترتیب افزایش پیدا خواهد کرد. اگر محتوای شما جذاب و معتبر باشد. اولین نکته نامی است که شما برای صفحه خود انتخاب میکنید. اولین آلبومش (به خوانندگی، آهنگسازی و تنظیمِ خودش) الگرو (Allegro) نام داشت که میکسی از چندین سبک موسیقی است. کافی است یک نماد کوچک از اینستاگرام قرار دهید.

مدیر بازاریابی
۲۴ مهر ۰۲ ، ۲۱:۳۱ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

 

Choose from a curated selection of jungle backgrounds. Always free on Unsplash. پس از دوره قاجار، باغ برای مدتی به حالت متروکه رها شد، اما با گذشت زمان و با رشد شهر، در دوره پهلوی، با ساخت و سازهای افزایش یافته، این باغ به تدریج در قلب شهر یزد قرار گرفت. نکته جالب درباره آن، وجود بادگیری منشوریشکل به طول 33 متر و 80 سانتیمتر بر روی عمارت باغ است که عنوان «بلندترین بادگیر خشتی دنیا» را از آن خود کرده و به شهرت شهر جهانی یزد افزوده است. استخری که در روبروی آن بنا ساخته شده است اندازه این استخر ۱۰۸ متر طول و ۱۶ متر عرض دارد وکمک کرده فضایی با طراوت برای آن ساخته شود . مسجد جامع یزد مثل خیلی از بناهای تاریخی که بسیار قدیمی هستند، در طول تاریخ تغییرات بسیاری را به خودش دیده است. اصفهان سرشار از آثار هنری و تاریخی است که میدان نقشجهان، مسجد شاه، سی و سه پل، پل خواجو، پل مارنان، مسجد جامع اصفهان، مسجد سیّد، مسجد شیخ لطفالله، منار جنبان، برج کبوترخانه، گذر چهارباغ عباسی، میدان عتیق، کاخ چهلستون، آتشگاه اصفهان، کاخ عالیقاپو، کاخ هشت بهشت، کلیسای وانک، حمام علیقلی آقا، مدرسه چهارباغ و هتل عباسی از بارزترین آنها هستند. اگر کسی به اصفهان سفر کند و بخواهد سفرش به این شهر کامل باشد، بد نیست در کنار دیدن جاهایی مثل میدان نقش جهان اصفهان ، سیوسهپل و خواجو، دیدن این مسجد را هم در برنامهاش بگنجاند. داستان دیگر این است که خواجه در هند از دنیا می رود ولی او پیش از مرگ وصیت می کند که قلبش را به جلفا ببرند و از این رو چنین کلیسایی ساخته می شود.

کلیسا در خیابان نظر واقع شده و اطاگرافشپر از مغازه های پوشاک و فروشگاههای غذای خیابانی است پس ازاین لحاظ هم بازدید از این کلیسا میتواند سلیقه های مختلفی را در سفر راضی کند. خود بازار بزرگ نیز راستههای دیگری را در خود جای داده است مانند راسته زرگرها، مسگرها، تفنگسازها، کفشدوزها، عربان، کلاهدوزها و قنادها. تالار اصلی این کلیسا به شکل مستطیل بزرگی میباشد که سقف آن را یک گنبد دوجداره بزرگ تشکیل داده است. پلان کلیسای بیت اللحم از نوع تالارهای گنبددار مستطیل شکل است که در جهت شرقی-غربی قرار دارد و دارای گنبدی دوجداره با هشت نورگیر در قسمت پایین گنبد است. پلان کلیسای بیتاللحم از نوع تالارهای گنبددار مستطیل شکل است که در جهت شرقی-غربی قرار دارد و دارای گنبدی دوجداره با هشت نورگیر در قسمت پایین گنبد است. قسمت پایین دیوارها نیز با کاشی های لعابدار به رنگ های نیلی و آبی تزیین شده است.کلیسای بیت اللحم در دو طبقه ساخته شده که طبقه دوم آن مخصوص بانوان است. طبقه ششم بنای عالی قاپو که به نام اتـاق صـوت معـروف اسـت، بزرگتـر ین تـالار ایـن ساختمان را در بردارد. ارامنه به عنوان یکی از گروههایی که در دوره شاه عباس اول صفوی به اصفهان مهاجرت داده شدهاند برای فراهم آوردن زندگی مادی و معنوی خود در پایتخت صفویان نیاز به مبانی فرهنگی خاص خود داشتند، در این راستا نیاز به مراکز عبادی، آنها را بر آن داشت تا با کسب اجازه از دربار صفوی نسبت به ساخت کلیسا اقدام نمایند.کلیساهای بیت لحم و وانک از کلیساهای معروف در جلفای اصفهان می باشند که از نظر نقاشی های داخل بنا از ارزش و اعتبار زیادی برخوردارند. ارمنیهای مهاجر به محض ورود به اصفهان این کلیسا را پایهگذاری کردند اما به خاطر کوچک بودن وسعت آن، این مکان پاسخگوی نیاز همه ارمنیهای ساکن محله نبود، به همین دلیل در سال ۱۶۱۳ میلادی، یک کلیسای دیگر به نام کلیسای مریم مقدس در اطراف این کلیسا ساختند که هماکنون کلیسای هاکوپ در داخل کلیسای مریم مقدس قرار دارد.

وی بهمنظور رقابت با غرب دستور به ساخت کاخها و کلیساهایی به سبک اروپایی و صفوی داد، همچنین نیاز ارامنه به جهت برآوردن زندگی مادی، معنوی و فرهنگی، لزوم وجود مراکز عبادی مختص ارامنه یعنی کلیسا را موجب گردید. این آتشگاه یکی از هفت آتشکده بزرگ و مهم ساسانیان محسوب میشود و همه ساله، گردشگران و مسافران بسیاری به این منطقه مراجعه می کنند تا آثار به جا مانده از این بنای تاریخی را مشاهده نمایند. یکی از پاساژهای اصلی در شهر یزد، مجموعه بازار قدیمی است. نام اصلی این آتشگاه، دژ مهربین بوده است و امروزه در میان مردم به قلعه ماربین معروف است و وسعت و بزرگی آن، در میان بناهای موجود در اصفهان، رتبه سوم را دارد. این بنا در سال ۴۲۹ هجری ساخته شده و یک کتیبه بر سر در آن، نام سازندگان و تاریخ ساخت را نشان میدهد. طاطائوس هونانیان بنیانگذار موزه کلیسا وانک در محوطهی کلیسای وانک است؛ او فرزند هارتون هونانیان، نویسنده کتاب تاریخ جلفای اصفهان است. موزه سکه و مردم شناسی حیدرزاده: این موزه توسط یک متخصص سکهشناسی به نام حسین حیدرزاده در خانه تاریخی عربزاده برپا شده است. از آثار معروف و مشهور که در موزه وانک نگه داری می شود تار مویی از یک دختر 18 ساله است که واهرام هاکوپیان در سال 1975 میلادی، با قلمی از جنس الماس جمله ای از تورات را با زبان ارمنی بر روی آن تار مو نوشته است. سفر خود را به نحوی برنامه ریزی کنید که در یک روز هم از باغ تاریخی و زیبای دولت آباد و هم از دیگر جاذبههای نزدیک به آن دیدن کنید.

پل خواجو علاوه بر زیبایی چشمنواز، تنظیم جریان آب زایندهرود را هم بر عهده داشت. بعد از آن جسد او به اصفهان آورده شده و با سرمایهای که از او به جا مانده بوده این کلیسای زیبا را بعد از مرگش ساختهاند. یکی از مهمترین بناهای تاریخی کلیسای بیت اللحم اصفهان است که بنای ارزشمند و بزرگی است که آن را طبق وصیت شخصی به نام پطرس ساختهاند. یکی از بزرگترین جاذبههای تاریخی و مذهبی محله قدیمی اصفهان کلیسای وانک است. در سالهای اخیر و ورود گردشگران به جلفا مراکز تجاری و خدماتی بسیاری در این محله تاسیس شده است. کلیسا در سال 1850 میلادی با خطر تخریب مواجه شد ولی در سال 1870 بهوسیله هوان جان الیازیان مرمت و بازسازی شده و به این ترتیب از ویرانی نجات یافت، همچنین در سالهای 1870 و 1899 بازسازی شد و 1984 به استحکام سازی آن اقدام شده است. روایتی دیگر در این مورد وجود دارد که بر اساس آن گفته میشود پطرس که بازرگان ثروتمندی بوده در زمان سفر به هندوستان بر اثر بیماری جان میدهد و قبل از مردن وصیت میکند که قلب او را در جلفا دفع میکنند. هدفمان این است که اگر در مسیر یزد بودید و از این شهرهای همجوارش میگذشتید، سری به آنها بزنید و لذت دیدنشان را از خودتان دریغ نکنید.

مسجد جامع یزد طوری طراحی شده است که شما برای وارد شدن به مسجد شش وروردی مجزا دارید. کلیسای سرکیس از دیگر جاذبهها و کلیساهای شهر اصفهان است که قدمت آن به دوره صفویه میرسد و تا قبل از اینکه کاملا تخریب شود در سال ۱۸۵۰ آن را به نام کلیسای جامع ارامنه میشناختند. نورپردازی زیبای پل، منظره فوقالعادهای را به وجود میآورد که تماشایش خالی از لطف نیست. در بخشهای داخلی قسمتهای پایینی دیوارها را با استفاده از کاشیهای لعابدار سنتی که معمولا به رنگ آبی یا نیلی هستند تزئین کردهاند که باعث به وجود آمدن حال و هوای دوست داشتنی در کلیسای بیت اللحم به عنوان یکی از جاهای دیدنی اصفهان شده است. کلیسای وانک در محله جلفا، یکی از محلههای قدیمی شهر اصفهان قرار دارد؛ این محله در مرکز شهر و جنوب زایندهرود واقع است. این کلیسا با نام دیرآمنا پرکیچ نیز درجهان شناخته میشود و یکی از ۱۳ کلیسای باقیمانده در محله جلفا از قرن ۱۷ میلادی به شمار میرود. این اثر فوق العاده اصفهان، چه از نظر نمای درونی و چه از نظر نمای بیرونی بسیار زیبا و چشمگیر است و یکی از برجسته ترین مکان های مقدس در این شهر بشمار می رود. داخل بنا با نقاشی و کاشیکاری تزئینشدهاست و هنر نقاشی ارامنه را در اسلوبهای متفاوت به نمایش میگذارد، بهواقع از ویژگیهای خاص کلیسای بیت اللحم استفاده از تزئینات دیواری است که میتوان آن را وابسته به ورود آثار غربی توسط تجار و بازرگانان ایرانی و اروپایی به اصفهان، حضور هنرمندان ایرانی در اروپا و نیز حضور هنرمندان اروپایی در دربار صفویه دانست که خود دلیلی بر همجواری و تلفیق هنر ارامنه با مذاهب گوناگون در کنار هنر ایرانی اسلامی است. ایران همواره به عنوان کشوری با قومیت های گوناگون و دین ها و مذاهب مختلف در جهان شناخته می شود، که تمامی این اقوام و ادیان با صلح و همبستگی در تمامی عرصه ها کنار هم ایستاده اند.

اگر به یزد سفر میکنید، سری هم به جذابیتهای مذهبی این شهر بزنید. کلیسای بیت اللحم یکی از کلیساهای بزرگ واقع در شهر اصفهان میباشد که در دوران صفویه و بعد از مهاجرت ارامنه به این شهر آن را ساختند. از همین رو به عقیده بسیاری از گردشگران و محققان وجود این تناقض ظاهری بین نمای خارجی و داخلی یکی از نکات بسیار جذاب در مورد کلیسای بیت اللحم است. دیوارهای داخلی کلیسا با گچ پوشانده شدهاند و روی تمامی آنها نقاشیهایی با موضوعاتی برگرفته از کتاب مقدس نقش بسته است. گنبد با چهار قوس به چهار ستون بزرگ متصل به دیوارهای شمالی و جنوبی بنا تکیه کرده است. بخش بیرونی گنبد از آجر ساخته شده و بخش داخلی با رنگ لاجوردی نقاشی شده است. بخش کاشی کاری شده کلیسا هم درست مثل کلیسای وانک به رنگ زرد و آبی است ولی در رنگ آمیزی تصاویر کمتر ازکلیسای وانک از رنگهای تند استفاده شده است و شاید یکی از دلایلی که بازدید از این کلیسا آرامش ایجاد می کتد هم همین باشد. مراسم نخل گردانی در ماه محرم به عنوان یکی از پرطرفدارترین برنامههای مذهبی کشور هر سال در این میدان انجام میشود. این نقاشان عبارت بودند از میناس ماردیروس (که در اجرای نقاشیهای هر دو کلیسا سهم داشته است)، هوانس مرکوز (نقاش زندگی گریگور مقدس در کلیسای وانک)، کشیش استپانوس و آستوازادور (که نقاشیهای تزئینی گل و بوته های کلیسای بیت لحم را به عهده داشته است). این نقوش زیبا نه برای نمایش صرف طبیعت بلکه برای القای حرکت و نمایش زندگی با دیدی تزئینی است. فردی به نام صرافزاده این بنا را در خیابان کاشانی یزد با ترکیبی از معماری ایرانی و اروپایی ساخت تا میزبان مسافران ویژه باشد. روزنامه دیلی تلگراف در مقاله ای که در نوامبر ۲۰۱۶ منتشر کرد، این کلیسا را در فهرست ۲۳ کلیسای زیبای جهان قرار داد.

روزنامه دیلی تلگراف در مقالهای منتشره در نوامبر ۲۰۱۶، این کلیسا را در فهرست ۲۳ کلیسای زیبای جهان قرار داد. همچنین روایت دیگری وجود دارد مبنی بر اینکه پطرس وصیت کرده بود قلب وی را در جلفا به خاک بسپارند. در سمت راست ورودی کلیسا تندیس مسروپ ماشتوتس، ابداع کننده الفبای ارمنی و در سمت چپ تندیس خاچاطور کسارتسی خلیفه اعظم ارامنه قرار دارد. این مجسمه، تندیس خاچاطور کساراتسی، خلیفه اعظم ارامنه در سالهای ۱۶۲۰ تا ۱۶۴۶ است که موسس اولین چاپخانه در ایران نیز بوده است. کلیسا وانک در طی سالهای متمادی دچار تغییراتی شده در ابتدا این بنا کاربردی مذهبی برای مسیحیان داشت ولی امروزه به بعد تاریخی و جاذبه فرهنگی آن بیشتر توجه میشود. بیت اللحم دارای ساختمانی مرتفع و صاحب بزرگترین گنبد از لحاظ ارتفاع بین دوازده کلیسای موجود در این محله بوده، بهگونهای که بهراحتی از فواصل دور نمایان است، دیوارهای آن بسیار قطور بوده و هیچگونه تزیین خارجی ندارد. شما می توانید با تهیه بلیط هواپیما ارزان به محله جلفا رفته و سری به این محله که گویی مانند اروپا است بزنید و هزینه کمتری را متقبل شوید. مجسمه حضرت مریم که کاسه برنجی پر از آب را در دست دارد، در میان این مجسمهها به زیبایی میدرخشد. در این محله معمولا شاهد عبور ماشین نیستید که یکی از دلایل آرامش محله قدیمی و زیبای جلفا است.

محله جلفا به دلیل زندگی افراد مسیحی با شاخههای مختلف مثل کاتولیک، ارتدوکس و غیره به محله ارامنه جلفا نیز شهرت پیدا کرده است. اگر جلفا را شهر کوچک ارامنه در دل شهر بزرگ اصفهان در نظر بگیریم، پس وجود این بازارچه هم کاملا ضروری است. کلیسای وانک اصفهان زیباییهای منحصربهفردی دارد و بازدیدکنندگان بیشماری را جذب میکند. یکی از معروفترین آثاری که در موزهٔ کلیسای وانک نگهداری میشود تار مویی است متعلق به دختری هیجده ساله که واهرام هاکوپیان در سال ۱۹۷۴ میلادی جملهای از کتاب تورات را به زبان ارمنی با قلمی از جنس الماس بر روی آن نوشتهاست این اثر در سال ۱۹۷۵ به موزه اهدا شده و بازدیدکنندگان میتوانند این جمله را با میکروسکوپی که به همین منظور در محل تعبیه شدهاست بر روی مو مشاهده نمایند. کلیسای وانک در یکی از محلههای قدیمی شهر تاریخی اصفهان قرار دارد و یک اثر باستانی ارزنده است. محراب آن نسبتاٌ وسیع است و دور تا دور داخل بنا 70 تصویر وجود دارد. این شهر به دلیل معماری ایرانی - اسلامی، بلوارهای زیبا، پل های، کاخ ها، مساجد و مناره های دیدنی آن بسیار معروف است، این ویژگی ها باعث شد یونسکو آن را در فهرست میراث جهانی قرار دهد. چهل و یکمین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو که از یکشنبه گذشته (۱۱ تیر) به میزبانی شهر کراکوف لهستان آغاز شده است.

قائم مقام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در خصوص موضع این وزارتخانه درباره بافت تاریخی شیراز توضیحاتی را ارائه کرد. در آن زمان فقط ساختمان کوچکی در قسمت جنوبغربی بنای امروزی کلیسا ساخته بودند که نام کلیسای هاکوب (یعقوب) را روی آن گذاشته بودند. بازاری نیز در آن دایر است تا اینجا بیش از پیش به حال و روز گذشته هایش بازگردد. کاخ زیبای چهل ستون با وسعتی بالغ بر 67000 متر مربع مجموعهای بینظیر از هنر و زیبایی را پیش روی شما قرار میدهد. در همین زمان سکوهایی آجری هم ایجاد شد که حدود نیم متر ارتفاع داشت و برای ادای نمازهای مغرب و عشا در تابستان ساخته شده بود. تاریخ ساخت کلیسای بیت اللحم اصفهان به سال 1063 هجری قمری باز میگردد، اما با این وجود هنوز هم میتوان شکوه و زیبایی آن را دید. کاربندی ها و تزئینات مقرنس سازی که بر روی این چهار ایوان استفاده شده است بی نظیر بودن معماری ایرانی را به خوبی به تصویرمی کشد. ایوان و گنبد خانه با کاشیهای شش ضلعی به رنگ آبی و ترنجهای کاشی معرق در وسط هر کدام پوشیده شده است. سقفی چوبی نیز به روی ایوان بنا شد. این مسجد دارای دری چوبی است که در زیر بازارچهای به نام لرد آسیاب قرار دارد. داخل کلیسا به سه قسمت تقسیم میشود: قسمت اول بالکنی است با سقف چوبی از درب غربی تا ستونهای مرکزی، قسمت دوم شامل بخش مرکزی و اصلی ساختمان و قسمت سوم شامل محراب، مذبح و دو اتاقک دعا (رختکن کشیشان) است. کلیسا در دو طبقه ساخته شده است.

مدیر بازاریابی
۲۲ مهر ۰۲ ، ۲۱:۵۴ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

 

وقتی در سایه با نوشیدنی سرد یا قهوه سنتی استراحت می کنید، از گرما فرار کنید. به این موزه که بروید، هم با تاریخ قهوه آشنا می شوید و هم کلکسیونی بسیار زیبا از وسایل قدیمی مرتبط با درست کردن این نوشیدنی فوق العاده را مشاهده می کنید. پیشنهاد میکنیم برای داشتن رزرو بهتر، مطلب راهنمای خرید بلیط هواپیما دبی را حتما مطالعه کنید. در این بخش کودکان با استفاده از یک تور آموزشی توسط راهنمای صوتی با مراحل ساخت لگو آشنا می شوند و می توانند با استفاده از لگوها عروسک های مورد علاقه خود را بسازند. در ادامه این نگارش، کارشناسان مجموعه سفیران سفر شما را با دیگر خصوصیات و ویژگی های آکواریوم لاست چمبرز آشنا کرده و شرایط بازدید از این آکواریوم بزرگ و نیز تورهای آن را توضیح خواهند داد. ۱) بسیاری از ایرانیان در اوایل سالهای قرن بیستم ـ حدود یکصد سال پیش ـ از مناطق جنوبی ایران و با عبور از آبهای خلیج فارس به سرزمین بی آب و علف و لم یزرع کشور امارات فعلی وارد شدند و مشغول زندگی و تا حدودی تجارت و کارهای دیگر شدند و این مهاجرت تا سالهای قبل از پیروزی انقلاب نیز ادامه داشت. شرایط ایدهآل شامل آب و هوای مطبوع و ازدحام کمتر است. بهترین زمان برای بازدید از شهر Dubai، پاییز است. دبی، با معماری های بسیار زیبا و منحصربه فرد، خطوط هوایی فوق العاده، مناظر هنری زیبا و مدرن بیشتر شبیه شهر شانگهای است. تمامی امکانات غواصی با استانداردهای روز دنیا در دسترس عموم کسانی است که میخواهند این اتفاق جالب را تجربه کنند. با وجود یک استخر بیانتها، آکوا پلی و اسپلش پد، مطمئن باشید که لذت بردن از تمام جاذبهها در تنها یک روز به شدت سخت خواهد بود! گرند حیات هتل امکاناتی برای تفریح و سرگرمی کودکان نیز در نظر گرفته است که خانواده ها می توانند کودکان خود را با خیالی آسوده درآنجا گذاشته و به گشت و گزار در هتل و یا مراکز خرید که فاصله چندانی با هتل ندارد بپردازند.

پارک ملی کیاسر تمامی این غذفه ها، نمایش ها فرهنگی از کشور خود را به نمایش می گذارند و مهارت ها و استعداد های خود را مانند انواع صنایع دستی های مختلف و غیره در معرض دید عموم قرار می دهند. این مرکز در ساحل جاده جمیرا قرار دارد و به سبک رنسانس ساخته شده. یکی از شاخههای قبیله بنی یاس، آل بوفله نام دارد که در دبی زندگی میکنند و خانوادهی شیخ راشد، حاکم دبی نیز از این قبیله است. پس از تشکیل دولت امارات متحده عربی در سال ۱۹۷۱ میلادی به تابعیت این کشور در آمدند و در حال حاضر در موقعیت مناسبی از نظر اجتماعی قرار دارند و حتی در ردهی بالایی از مناصب حکومتی قرار دارند و در موارد متعددی مشاهده گردیده که حتی از نزدیکان و بستگان شیوخ حاکم نیز بستگان و خویشاوندانی در شهرهای جنوبی ایران زندگی میکنند و دارای اصل و نسب ایرانی هستند. این آکواریوم بزرگ در دبی مال قرار دارد. همچنین علامه واحدی نماینده امام خمینی& در سوریه در سالهای گذشته نیز در هنگام ورود به دبی در فرودگاه این شهر به شکل توهینآمیزی بازداشت شده است. بیشتر این وهابیها از عربستان سعودی مصر، سوریه و عراق به این کشور آمدهاند. الف: شیعیان عرب زبان که غالباً از کشورهای بحرین، عراق و لبنان و دیگر کشورهای عربی هستند. به همین منظور در این کشور مرتباً علیه حضور خارجیها آییننامه و مصوبه صادر میشود و اکثراً طوری تدوین میشوند که بیشترین محدودیت را نسبت به ایرانیها به همراه داشته باشند. 7. تعدادی از بازرگانان شیعه به دلیل ترس از اخراج، شیعه بودن خود را پنهان میکنند. 4. به همین دلیل جوانان شیعه به عقاید شیعه، اصول و فروع دین آشنا نیستند. پس از اینکه فرزند دلبند شما با نحوه ساخت لگو آشنا شد، به غرفه فروش لگو هدایت میشود. پس از سفر به دبی اگر به فکر تفریح و یا خرید هستید، می توانید به مرکز خرید ابن بطوطه بروید.

در دبی سرگرمی ها و جاهای دیدنی مختلفی قرار دارد من جمله میتوان به خط متروی آن که با سرعت در آسمان حرکت می کند، پاساژهای بسیار بزرگ و باشکوه و پیست اسکی مسقف اشاره کرد. در برج خلیفه تعداد 57 آسانسور با کاربریهای مختلف قرار دارد. بنابراین در سفر خود به دبی، حتما سری به برج خلیفه واقع در بلوار شیخ زاید بزنید و در فراز آسمان برج خلیفه به تماشای شهر دبی بنشینید. خلیفه بن زاید آل نهیان در حالی تسلیم وهابیون شده است که از سال ۲۰۰۷ تاکنون در منطقه قبایلی پاراچنار بیش از ۶۰۰ تن از شیعیان قربانی جنایتهای شوم وهابیون اعم از حملات انتحاری، کشتار، گروگانگیری و باج خواهی شدهاند. الصفوح دارای تراموا دبی است که این اولین پروژه تراموا است که از یک سیستم تامین برق زیرزمینی تامین نیرو می شود. طبقه همکف که برای ورود به آن نیاز به بلیط دارید دارای ۱۸ جاذبه می باشد . 30. افزایش تعداد زندانیان ایرانی در زندانهای امارات به جرمهای مواد مخدر و ورود غیر مجاز به این کشور. در امارات متحده عربی، منطقه امیرنشین دبی، اقدامات خشونتآمیز خود را بر ضد شیعیان مقیم آن یا مسافران به این کشور افزایش داده که اقدامی از سوی مقامات رسمی این کشور به شمار میرود. جنگ تحمیلی سبب افزایش قیمت پول خارجی در مقابل ریال ایران شد؛ در نتیجه علاقه مردم ما را برای کار در کشورهای همسایه افزون ساخت و به این دلیل، سیل ساکن در سواحل و بنادر به طرف شیخ نشینها روان گردید و در نتیجه این کار و ارسال درآمدهای ناشی از آن به ایران، زندگی روستاییان در سواحل در سالهای اخیر بهبود یافته است. متأسفانه در سالهای اخیر سعی دولت امارات بر این است که فرهنگ و زبان ایران در منطقه رشد نکند و حضور ایرانیها در آنجا تثبیت نگردد. این ساحل از لحاظ جغرافیا در کنار آبهای نیلگون خلیج فارس قرار گرفته است و شنهای طلایی روی آن بسیار دلبری میکند و چشمان را به خود خیره میکند.

در این بازار بزرگ برندهای متعددی همچون دبنهامز ، زارا ، منگو ،H & M و برشکا، آدیداس، نایک را در کنار ورساچه و فراگامو می توان یافت. پیش از این در ماههای گذشته تصمیمی غیر علنی از سوی کشورهای عضو شورای خلیج فارس اتخاذ شد که بر اساس آن زمینه اخراج شیعیان مقیم در این کشورها را در آینده نزدیک فراهم کند. شیعیان عراق، لبنان و سوریه و دیگر کشورها هم که در اقلیت هستند نیز تشکیلات ویژهای ندارند. این در حالی است که ایشان یکی از علمای حوزههای علمیه سوریه هستند و ویزای ورود به دبی را به شکل قانونی از سفارت امارات در قطر دریافت کردهاند. شما با ورود به ساحل جمیرا، ساحلی طلایی رنگ را مشاهده خواهید کرد که در کنار فضای سبز با نخل هایی تنومند، زیبایی خاصی را به چشم می کشند. ایران و امارات در دو سوی خلیج فارس در کنار یکدیگر سالها روابط صمیمانه داشتند؛ زیرا شمال خلیج فارس، بازار تولید و عرضه و جنوب آن بازار تقاضا بود، حتی آب شرب سریمان و بنادرشناس از ایران تهیه و حمل میشد. ساحل مارینا Marina Beach با امکاناتی از قبیل مکانهای اقامتی در کنار ساحل آبهای خلیج فارس، اقامتگاههای لوکس، و جاذبههای دیگر در نزدیکی اقامتگاه ساحلی جمیرا قرار گرفته و بیش از ۱.۷ کیلومتر امتداد یافته است.

دنیای فراری که در جزیرهی یاس ابوظبی قرار دارد، دارای سریعترین ترن هوایی جهان است. جمعیت ۲۰۰ هزار نفری ایرانیان مقیم در امارات متحده، از اقشار مختلف بوده و دارای سطح اجتماعی و اقتصادی متفاوتی هستند. از جمله مراکز دیگری که در پیشبرد اهداف تبلیغی و فرهنگی و ارتقاء سطح فرهنگی شیعیان به طور اخص و کلیه افراد مقیم در این کشور به طور اعم مؤثر بوده است، دفتر نمایندگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دبی میباشد. دهکده جهانی دبی هم اکنون در موقعیت زمینی به وسعت ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار متر مربع قرار دارد و شما گردشگران تور دبی انواع دکورهای بسیار فانتزی و مختص به مکان های متفاوت جهان را می بینید و مکانی مناسب برای عکس انداختن با خانواده تان جهت عکس یادگاری داشتن از این فضای جذاب می باشد . 14. عدم وجود یک مرکز رهبری شیعی برای هدایت کامل تمام شیعیان در امارات متحده عربی که جنبههای اجتماعی و مذهبی را همزمان بر عهده بگیرد و بتواند در مقام دفاع از حقوق حقه شیعیان در این جامعه قرار گیرد. با وجود برنامههای فرهنگی و هنری متنوع ضرورت دارد یک بازنگری اساسی در نحوه حضور و نوع فعالیت این مرکز انجام گیرد. بنیاد جهانی حقوق شیعیان جهان، حق تأمین امنیت و برخورد با افراد و جریانهای مُخلّ ثبات امارات را برای حاکمان آن محفوظ میدارد و از این دولت میخواهد سیاستهای بیطرفانه و دور از گرایشهای مذهبی را به طور کلی در برابر شیعیان دنبال کند و میان کسانی که برای کسب و به دست آوردن لقمهی نانی یا برخورد بد جریانهای طایفهگرا در کشورشان به امارات آمدهاند و افراد اندک وابسته به بیگانگان، تفاوت قائل شوند. در امارات وهابی و سلفیگری وجود دارد، اما وهابیهای طالبانی و وابسته به عربستان در ادارات نفوذ کرده و علیه شیعیان این کشور فعالیتهای تخریبی و غیر مذهبی میکنند.

این مرکز که در قالب اجزاء وابسته سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دبی فعالیت میکند، دارای محدوده فعالیت نسبتا وسیعی میباشد. 1. مدرسه غیر رسمی امام صادق که دارای ۶۰۰ دانش آموز دختر و پسر بوده و با ۴۰ آموزگار زن و مرد به تعلیم عقاید اسلامی، احکام، اخلاق و تاریخ اسلام مشغول میباشد. این مدرسه شعبههای متعددی دارد تا دوری راه، مانع از حضور دانش آموزان نگردد. این فرصت توسعه گران گردشگری دبی را به فکر ساختن بزرگترین و معروفترین آکواریومهای جهان انداخت. مدیران گردشگری دبی توجه ویژهای به جذب هنرمندان دارند. امروز کمی از بناهای مدرن دور می شویم و به بعد تاریخی و مذهبی شهر دبی می پردازیم و به سوی یکی از مهم ترین عبادتگاه های شهر که جزو مناطق گردشگری دبی نیز در میان شما گردشگران در سفر به دبی محسوب می شود ، می رویم . مقامات امنیتی امیرنشین دبی فهرستی از اسامی شخصیتهای شیعی ممنوع الورود به امارات تهیه کردهاند. همچنین عودهای بسیار حرفهای و کمیاب مستقیم از هند به این مکان آمده و به فروش میرسند. 4. سهولت بهرهبرداری از کانالهای ماهوارهای مبتذل و استفاده از بخش مفسدهآمیز شبکه جهانی اینترنت که با قیمت بسیار ارزان در اختیار جامعه قرار دارد. نمیتوان گفت که کیدزانیا یک شهربازی است، اما با توجه به فعالیتها و کارهایی که در آن انجام میگیرد، به نوعی میشود آن را در این دستهبندی قرار داد. عبدالوهاب، همچنین روزنامه گلف تایمز را راه اندازی کرد و یکی از فرزندانش سردبیر روزنامه خلیج تایمز بود. این شهر امروزه یک شهر جهانی و بازرگانی موفق است که به تازگی توجه گردشگران را را از راه رویدادهای تفریحی و ورزشی هیجانانگیز به خود جلب کردهاست. تأثیر فرهنگ غربی بر جوامع عربی حوزه خلیج فارس را به هیچ وجه نمیتوان نادیده گرفت و باید گفت: ظهور و بروز بسیاری مظاهر تمدن غربی از جمله رانندگی زنان؛ راه یابی قشر اندکی از ایشان به دانشگاه، فعالیت چشمگیر کانالهای تلویزیونی متعدد به زبانهای انگلیسی و عربی، شبکههای تلویزیونی ماهوارهای، پخش فیلمهای غربی، ویدئو کلوپهای بیشمار، مجلات و نشریات متعدد با محتوای فرهنگ غربی، از جمله عواملی هستند که انگیزههای تحرکات جدید اجتماعی زنان را در امارات فراهم ساخته است و جامعه امارات میرود تا در جاده تغییرات اجتماعی، فرهنگی و ارزشی به حرکت خود ادامه دهد.

ایرانیان در تمام حوزهها پخش شدهاند و امروز نیز ایرانیان در دبی در طیف گستردهای از فعالیتهای اقتصادی مشغول به کار هستند و به نظر نمیآید که بر روی بخش خاصی از فعالیتهای اقتصادی متمرکز شده باشند. این شبکه از لحاظ تشکیلات سیستمی با شبکهها و کانالهای تلویزیون این شیخ نشین ارتباط دارد و علیه تشیع تبلیغات گستردهای مینماید. 9. شیعیان امارات، تشیع را دوست دارند اما به علت ترس از حکام این کشور، هویت و علاقه مندی خود را به شیعه آشکار نمیکنند. از اقدامات دیگر این مرکز، عرضه و توزیع کتب و نشریات مذهبی و اسلامی، اجتماعی است که توانسته بخش قابل توجهی از متقاضیان آشنایی با فرهنگ و تمدن اسلامی و ایرانی را با این وسیله به سوی خود جلب نماید. از جمله امکانات این هتل عبارت است از رستوران و کافی شاپ، فروشگاه، پارکینگ، باشگاه بدنسازی و تنیس، خدمات ۲۴ ساعته در اتاق، امکان نگهداری کودک، امکانات ورزشی و تفریحی، ساحل اختصاصی، آسانسور، تلویزیون کابلی/ماهوارهای، استخر سرپوشیده، اینترنت رایگان در لابی و اتاقها، خشکشویی، سرویس رایگان رفت و آمد و سالن بازی کودکان. 2. بهرهبرداری از نیروی خدماتی خارجی در بسیاری از مراکز تجاری و اداری و بازرگانی و مخصوصاً در منازل که به عنوان خدمت کار برای انجام امور منزل از جمله نگهداری کودکان و انجام وظایف خانهداری به کار گرفته میشوند که بیشترین تأثیر منفی را در تربیت کودکان در سنین کودکی دارند.

این مصوبات به مسئولین دولتی اختیار میدهد تا هر لحظه که بخواهند ایرانیان شیعه را اخراج نمایند. اصولا شیعیان مستقر در کشور امارات، دارای گرایشهای مذهبی سنتی هستند و معمولاً میان آنها و اهل تسنن مالکی آن کشور مشکل خاصی وجود ندارد؛ ولی به هر حال تهاجم فرهنگی غرب در این جامعه به طور بسیار واضح و با شدت بسیار زیاد به صورت بمباران تبلیغاتی علیه اسلام میباشد و این تهاجم عمدتا در قالب پخش برنامههای مبتذل از ماهوارههایی است که به راحتی در این کشور قابل دسترسی است. 26. به طبقه ایرانیانی که بدون گذرنامه و شناسنامه هستند (بدونها) گفته میشود و آنان دارای احساس بیهویتی بوده و در واقع خود را نه متعلق به امارات و نه متعلق به ایران میدانند. در امارات گروهکهای ضد ایرانی فکرشان را تبلیغ میکنند. به عنوان مثال پنج شبکه تلویزیونی مدام بر ضد شیعه برنامه تهیه و پخش میکنند. شیخنشین شارجه دست آنان را باز گذاشته و در شبکهها و کانالهای تلویزیون این شیخ نشین و نیز در شبکههای ماهوارهای به ویژه شبکه «الکلمه» که به زبان فارسی پخش میشود علیه شیعیان فعالیت میکنند. خوجههای شیعه امارات نسبت به مسایل سیاسی بسیار حساس و محتاطانه عمل میکنند و همیشه سعی دارند خود را از مسایل سیاسی جاری دور نگه دارند. حدود هشت هزار شیعه پاراچناری در کشور امارات مشغول به کار هستند و تقریباً تمامی هزینههای جاری زندگی خود و افراد خانواده خود را از این طریق تأمین میکنند.

اقامه نماز جمعه در این مسجد با ارائه دو خطبه عربی و فارسی همچنین برقراری جلسات قرائت قرآن، دعای کمیل و ندبه و نیز برگزاری مراسم اعیاد و سوگواری از فعالیتهای جاری این مسجد ومرکز است. یکی از دلایل اهمیت روابط بین دو کشور ایران و امارات حضور دیپلمات ارشد ایرانی (حمید آصفی) به عنوان سفیر ایران در امارات است. رفت و آمد رایگان به فرودگاه با هماهنگی قبلی برای میهمانان این سوئیت مهیا است. بازدید از مسجد جمیرا رایگان است. بلیط موزه برای کودکان زیر ۳ سال رایگان است. بخش قدیمی مرکز خرید برجمان جایی برای آن دسته از افرادی است که بهدنبال محصولات برندهای بسیار لوکس و گرانقیمت هستند. امروزه بین مردم سواحل جنوبی کشور ایران و شیخنشینها روابط خانوادگی وجود دارد و چه بسیار خانوادههایی هستند که با هم وصلت کرده و در طول سال با یکدیگر رفت و آمد دارند. در فروشگاه کلوین کلین بین 30 تا 60% تخفیف در نظر گرفته شده و در فروشگاه منگو هم بین 50 تا 75% تخفیف وجود دارد. 8. شیعیان امارات در نتیجه فقر فرهنگی، فقر دینی، حفظ منافع مادی، رفاه طلبی و ترس از متهم شدن در ارتباط با ایران جایگاهی برای خود در نظر نگرفتهاند. افراد کوتاه تر از قد ۱.۲ متر کودک محسوب می شوند و در نتیجه انجام بعضی تفریحات برای آن ها ممنوع می باشد . این موضوع اثر بسیار شدیدی را در اشاعه فرهنگ مبتذل غربی و متزلزل کردن بنیانهای اخلاقی، مذهبی و عقیدتی داشته است و بسیاری از خانوادهها از این موضوع رنج میبرند و در بعضی از موضعگیریهای سیاسی بعضی از دولتمردان نیز نسبت به این موضوع، مسایل به صورت کاملا صریح بیان شده است تا آنجا که خواستار کنترل بسیاری از کانالهای ماهوارهای و نیز سیستم کسب اطلاعات جهانی (اینترنت) شدهاند.

دسته دیگر از ایرانیان که در امارات زندگی میکنند، افرادی هستند که سالهای متمادی است که در امارات زندگی میکنند ولی تاکنون به اندیشه دریافت تبعیت اماراتی نیفتادهاند و در بسیاری موارد نیز مدرک شناسایی ایرانی و گذرنامه و شناسنامه ایرانی هم ندارند و معمولا در شرایط زندگی نامناسبی به سر میبرند و با واژه «بدون» خوانده میشوند که تعداد قابل توجهی نیز از این گروه در شرایط زندگی بسیار نامناسب در مناطق فقیرنشین در شهر دبی در منطقه صفا و سطوه و بعضی مناطق دور دست دیگر و بدون هویت و مدرک ایرانی و گذرنامه و شناسنامه و بدون ملیت هستند. اگر عاشق خرید هستید دبی یک مقصدی جذاب و هیجانانگیز برای خریدهای شما است. قیمت طلا در دبی چقدر است؟ به احتمال زیاد در مورد این مکان باربیکیو در دبی چیزی نشنیده اید چون یک مکان کوچک دنج است، ایده آل برای خانواده ها و دوستان. در این قسمت می توانید تمامی عکس هایی که دوربین ها در طول روز از شما گرفته اند را جمع آوری نمایید. آنان همه سرمایه و توان خود را برای توسعه تجارت دوبی به کار گرفتند، از این رو کشورهای جنوبی روز به روز آبادتر و بنادر ایرانی بیرونقتر شدند که امروز، بسیاری از مردم بنادر ما، محتاج کالاهای موجود در شیخ نشینها و اشتغال در آن حدود شدهاند. این ذخایر زیستگاه های مختلفی از جمله حرا، تپه های شنی و کوهستان را در خود جای داده است و زیستگاه انواع حیات وحش از جمله فلامینگو، غزال و پلنگ عربی است. در ماههای ژانویه تا اکتبر (دی تا مهر) از ساعت ۱۰ صبح تا ۷ بعد از ظهر و در ماههای نوامبر و دسامبر (آبان و آذر) از ساعت ۱۰ صبح تا ۵ بعد از ظهر است.

با توجه به این معنی ما میتوانیم برنامههای دراز مدت خود را در پناه احکام قرآن و اسلام، که در رأس آنها تحکیم روابط برادرانه و دوستی برادران مسلمان منطقه است استوار سازیم و روابط اقتصادی، فرهنگی و سیاسی خود را با ایشان توسعه دهیم و با ایشان از نفوذ بیگانگان در منطقه جلوگیری نماییم و با این کار امنیت منطقه را برای همه کشورهای حوزهی خلیج فارس تأمین سازیم. اگر بگوئیم که کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، وطن دوم ایرانیهای سواحل جنوب کشورمان است سخنی به گزاف نگفتهایم، چرا که شاید نیمی از عمر خود را در آنجا میگذرانند و درآمد حاصله از کسب و کار خود را به ایران ارسال میدارند. عامل دیگر طبیعت کار تجاری و بازرگانی آنهاست که به صورت اصل درآمده و تقریبا همه چیز تحت الشعاع این اصل بوده و نباید به آن لطمه وارد کند، این حساسیت در برخورد آنها با جمهوری اسلامی ایران نیز قابل لمس است. و: شیعیان زنگبار و تانزانیا: این گروه از شیعیان که عمدتا در دبی زندگی میکنند، از موقعیت خوبی برخوردار هستند و دارای یک حسینیه میباشند که کلیه مراسم و آداب و رسوم ملی مذهبی خود را در آن به انجام میرسانند. این باشگاه در مساحتی بسیار وسیع بالغ بر پنج هکتار به صورت زیبائی در یکی از مناطق بسیار خوب در شهر دبی واقع گردیده و دارای بخشهای مختلف رستوران، زمین چمن فوتبال، زمین والیبال و بسکتبال و استخر شنای سرپوشیده و فضای اداری، هتل و اقامتگاه و نیز یک کتابخانه و نمازخانه و سالن آمفی تئاتر و سینما و تعدادی مغازه و یک کافی شاپ و بخش وسیعی جهت برگزاری مراسم عروسی و مجالس و فضای سبز بسیار زیبا میباشد. اکثریت مردم مسلمان امارات دارای مذهب مالکی هستند، علاوه بر پیروان مذهب مالکی و شیعیان، باید از گروههای اسلامی اباضیه و نیز وهابیهای پیرو محمد بن عبدالوهاب که بخش عمده آنها در کشور عربستان سعودی میباشند نیز نام برد.

علاوه بر تمام اینها، در ساعات صبح میتوانید صبحانه خود را در قاب دبی رزرو کنید و در یک بازه زمانی 45 دقیقهای که به «45 دقیقه طلایی» معروف است، آن را میل کنید. اگر برای اولین بار است که به دبی سفر می کنید و تور دبی را نیز نخریده اید، پس آشنایی با سیستم حمل و نقل دبی ندارید. به طور کلی، ساحل جمیرا به عنوان یکی از زیبا ترین سواحل دبی و جهان شناخته می شود. پارک آکواونچر به عنوان بزرگ ترین پارک آبی دبی در پالم جمیرا و هتل آتلانتیس دبی قرار گرفته است. این ساحل در قلب پالم جمیرا دبی و ساحل اختصاصی هتل فیرمونت د پالم است. بحارینه، قبیله دیگری است که در دبی ساکناند و مذهب تشیع را پذیرفتهاند. برخی شیعیان اماراتی دنبال پیدا کردن هویت خود نیستند، برای اینکه از فرهنگ اصیل تشیع دور شدهاند و یا با این فرهنگ ناب آشنایی ندارند. 15. عدم دسترسی کافی شیعیان به منابع و آثار شیعی جهت بهرهبرداریهای علمی و فقهی از کتب و آثار تشیع. در این مکان نمایشگاه هایی وجود دارد که طراحان مد آثار خود را به بازدیدکنندگان ارائه می دهند. 5. شیعیان بومی امارات نمیخواهند یا نمیتوانند مذهب خود را در جامعه امارات معرفی کنند.

مدیر بازاریابی
۲۰ مهر ۰۲ ، ۲۲:۴۹ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

متن آهنگ علی عباسی شب تو

شاخه گلم پر نشستی تو دلم جذاب خودم

نبین من شلوغ دورم خاطرت جمع باشه عشقم مال توام

نصف شب من و تو چراغا خاموش

میشینی بغلم تا بشم اروم نباشه عشق رو دست دوتامون

در میفتم با همه سرتو سرتو من قشنگش میکنم شب تو شب تو

بیا این قلب و ببر بر تو بر تو عاشقت میمونم عشقم

وای نفسم نفسم شدی

تا ته قصه من تویی

اسم تو حک شده روی لب من

وای چقد خوشگل بودنت

روحمو حبس بکن تو تنت

با کسی من سرت شوخی ندارم

در میفتم با همه سرتو سرتو من قشنگش میکنم شب تو شب تو

بیا این قلب و ببر بر تو بر تو عاشقت میمونم عشقم

آهنگ جدید علی عباسی به نام «شب تو»

مدیر بازاریابی
۲۰ مهر ۰۲ ، ۱۶:۲۵ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

 

بازار: نمایشگاه جهانی گولدفود در شهر دبی جایی که در آن میتوان قسمتهای مختلف و مهمی از تاریخ سینمای ایران را دید. در جلسهٔ هیئت دولت در تاریخ ۱۲ بهمن سال ۱۳۸۸، لایحه تأسیس استان البرز (به مرکزیت کرج) تصویب و به مجلس شورای اسلامی فرستاده شد و در ادامه با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۱۳۸۹/۴/۷ شهرستانهای کرج (به مرکزیت شهر کرج)، ساوجبلاغ (به مرکزیت هشتگرد) و شهرستان نظرآباد (به مرکزیت نظرآباد) از استان تهران جدا شد. روزگار چرخید و چرخید و باغ دست به دست شد تا اینکه سرانجام به حکومت پهلوی رسید. تا اینکه بنیاد سینمایی فارابی، سازمان میراث فرهنگی کشور و شهرداری تهران آن را برای موزه سینما در نظر گرفتند و سرانجام در شهریورماه سال ۱۳۸۱ باغ فردوس به باغ موزه فردوس یا موزه سینمای ایران تبدیل شد. تالار دوم موزه سینما، تالار معاصران است که در طبقه اول موزه سینما وجود دارد. این بنای زیبا، همانطور که ذکر شد در طول تاریخ تماشاگر اتفاقات متعددی مانند انقلاب مشروطه و تاج-گذاری آقا محمد خان قاجار، فتحعلی شاه، ناصرالدین شاه، پهلوی اول و دوم بوده است. کاخ گلستان در عصر پهلوی اول و دوم باز هم دچار تغییرات زیادی شد با تمامی این گفته ها قسمت کاخ گلستان بیشتر از چهار قرن است اما هنوز این مجموعه تاریخی بنای منحصر به فرد در کشور به حساب میآید به دلیل وقوع اتفاقات مهم در آن سند بسیار مهم و با ارزشی از مهمترین قسمتهای تاریخ ایران شده است. مثلا در بعضی از کتاب های تاریخی آمده که در سال 1256 در قسمت غربی عمارت مسعودیه یک آتش سوزی وحشتناک اتفاق افتاد و بخش هایی از عمارت را دچار آسیب جدی کرد.

این باغ ۲۰ هزار متر مربعی در دوره های مختلف دچار تغییراتی شده است و بخش هایی از آن متاسفانه تخریب شده اند. در ادامه با بخشهای مختلف آن آشنا خواهیم شد. دوران حکومت پهلوی و در سال 1316 به دستور علی اصغر حکمت؛ وزیر معارف وقت، باغ فردوس تهران خریداری، عمارتش مرمت و دبیرستان شاپور تجریش نیز در آن دایر شد. در سال ۱۳۱۶، به دستور علی اصغر حکمت، وزیر معارف آن زمان باغ فردوس خریداری شد و دبیرستان شاپور تجریش در آن دایر شد. پس از آسفالت کردن برخی از خیابانهای قدیمی مثل خیابان سعدی که بخشی از آن را سنگ تشکیل میداد، سنگها به یک انباری منتقل شد و ما برای ساخت قسمتهای سنگی پارک ساعی از آن استفاده کردیم. بخش صدا و دوبله: در این موزه نمایشگاهی برای ابزارهای قدیمی صدابرداری، غرفه علی کسمایی ( پدر دوبله ایران ) و لحظاتی از نخستین فیلمهای دوبله شده اختصاص داده شده است. در سال ۱۳۵۰ ساختمان موجود در باغ به مرکز فرهنگی و هنری و نمایشگاهی تبدیل شد و بعد از انقلاب هم در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت. بعد از انقلاب؛ باغ فردوس تهران برای مدت کوتاهی در اختیار صدا و سیما و وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت تا وقتی که در سال 1381 بنیاد سینمایی فارابی، سازمان میراث فرهنگی کشور و شهرداری تهران تصمیم به تغییر کاربری این باغ به عنوان موزه سینما گرفتند. رو به رو خواهید شد که همگی نشان از موفقیت سینما و هنرمندان ایرانی در طول زمان دارند. پلکان و قسمت های دیگری از ساختمان از مرمر اعلای یزد و دیوارهای داخل اتاق با کاغذهای طلایی برجسته پوشانده شده بود؛ ولی پسرش دوست محمدخان معیرالممالک اعتنای زیادی به باغ و ساختمان آن نکرد و با گذشت زمان ساختمان رو به خرابی رفت تا اندازه ای که سنگهای مرمر آن کنده و به عمارت امیریه (مدرسهنظام) برده شد.

امروزه ساختمان قدیمی موزه بخش کوچکی از این باغ را به خود اختصاص داده و در زمین آن ساختمانهایی نظیر سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، و دانشسرای عالی پیشین نیز بنا شدهاند. در خیابان ولیعصر و نزدیک میدون تجریش یه باغ قدیمی وجود داره که به باغ فردوس تهران معروفه. مشاورین املاک تهران با نزدیک به یک دهه فعالیت در بخش سرمای گذاری ابنوه مسکن، و بهره گیری از کارشناسان خبره این بخش، می تواند به عنوان یک مرکز مورد اعتماد، در انجام سرمایه گذاری های سودآور درمنطقه 22 شمارا یاری نماید. همزمان با ساخت قصر محمدیه، درباریان نزدیک به او هم در همان نزدیکی مبادرت به احداث باغ یا عمارت ییلاقی کردند. باغ فردوس توسط یکی از درباریان قاجار در زمان محمد شاه احداث شد، این باغ در واقع بخش کوچکی از باغ وسیع فردوس بود. دربند یکی از زیباترین مکان های تفریحی تهران است که شبهای دربند تهران بسیار رویایی و خاطره انگیز است. عمارت باغ فردوس به احتمال بسیار زیاد در زمان محمد شاه قاجار ساخته شده است. کمی از محدوده میدان تجریش که به سمت پایین حرکت کنید، به پارکی بسیار سرسبز و زیبا خواهید رسید که پارک ملت نام دارد و از معروف ترین پارک های تهران می باشد. با رفتن به باغ فردوس و عبور از فضای مشجر و چنارهای سرسبز موجود در ورودی آن، دو مجسمه برنزی از سهروردی و ابن هیثم که هردو از دانشمندان سرشناس فیزیک نور در جهان هستند را مشاهده خواهید کرد. دو خط دیگر اشاره شده به طور مشخص، غیر از پایانه افشار ایستگاهی در این محله ندارند ولی با استفاده از آنها به راحتی میتوانید دسترسی مناسبی به دیگر محلات و مناطق تهران داشته باشد.

به طور کلی می توان گفت که تاریخچه این پارک به زمان پهلوی باز می گردد. سالن های سینما: باغ فردوس مجهز به سه سالن سینما فردوس، سینما تمدن و سنیماتوگراف است. ایجاد موزه سینما به شهریورماه 1373 بازمیگردد. از محصولات سر درختی میتوان به پرورش درختانی نظیر پسته و انگور اشاره نمود. مجتمع بی نظیر تجاری تهران مال با 13/000 متر هاپر استار ،7000 متر شهربازی،سینماهای پیشرفته و 18 رستوران و فست فود و 3000 پارکینگ سر پوشیده یکی از بزرگترین برند های پایتخت خواهد بود.تصویر زیر مربوط به طراحی پروژه تهران مال میباشد. دنیایی از نقاشیها و تصاویر با کاشی کاریهای بی نظیر ایرانی دل هر بیننده ای را میبرد، باید بر روی صندلی بنشینید و از تماشای بنای قاجاری با معماری ایرانی اروپایی لذت ببرید، طوری که واقعا تاریخ را لمس خواهید کرد. برای رسیدن به باغ فردوس راههای مختلفی وجود دارد، شما میتوانید با استفاده از BRT، مترو، تاکسی و یا خودرو شخصی خود به این مکان رفته و از تماشای زیباییهای آن لذت ببرید. تماشاخانه: تماشخانه باغ فردوس تهران این امکان را برایتان فراهم میکند تا فضای سینمای دهه 30 و 40 برایتان بازسازی شده و به تماشای نخستین تصاویری سینمای ایران بپردازید. دربند تهران محلهای پر از حس و مزه و لطافت است که تا آن را تجربه نکنید، لذت آن را درک نخواهید کرد. در مورد پیدایش دقیق این محله به طور دقیق نمیتوان نظر داد ولی موضوعی که بیشتر مورد تایید تاریخ نگاران است این محدوده در زمان پادشاهان قاجار و یا کمی قبل از آن شکل گرفته است. با وبلاگ اقامت ۲۴ با معرفی و آشنایی با باغ فردوس تهران، باقی بجای مانده از تاریخ و هنر کهن تهران همراه باشید. تالار اول موزه سینما، تالار آغازگران نام دارد، جایی که نخستین تصاویر تاریخ سینمای ایران و نخستین ابزارهای ساخت فیلم در آن نگهداری میشود.

تالار سینمای کودکونوجوان، تالار تماشاخانه موزه سینما، تالار صدا و دوبله موزه سینمای ایران، عمارت شاهنشین، تالار علی حاتمی، تالار خانه فرهاد و تالار نامآوران سینمای ایران از دیگر قسمتهای موزه سینما هستند. تالار سوم موزه سینما، تالار افتخارات و جوایز بینالملل است که در آن جوایز بینالمللی مثل، نخل طلایی کن، خرس برلین و شیر ونیز قرار دارد. باغ فردوس در سال ۱۳۳۷ توسط محمود افشاری وقف امور فرهنگی شد و در سال ۱۳۵۲ بخش از آن در اختیار موسسه لغت نامه دهخدا قرار گرفته و بخشی دیگر نیز به موسسه باستان شناسی دانشگاه تهران واگذار شده که این بخش ها و موسسات همچنان در این باغ در حال فعالیت هستند. باغ فردوس تهران یکی دیگر از خانه های تاریخی تهران می باشد که به دست نوه فتحعلی شاه ساخته شد ، البته بعدها با فوت وی این سازه به دست معیر الممالک با شیوه قجری - اروپایی مرمت و معماری گردید که شباهت فراوانی به سایر باغ های ایرانی در نقاط دیگر کشور دارد ، این باغ به صورت چهار گوش با استفاده از چهار عامل مهم سازه ، فواره ، فضای سبز و کوشک طراحی شد که امروزه در بین گردشگران به فردوس شهرت دارد . در صورت نیاز به اقامت در هتل های تهران میتوانید به وبسایت « پرشین هتل » مراجعه و از اینطریق، هتل موردنظرتان را رزرو کنید. 2-هتل 4ستاره (سیراف) این هتل خانوادگی کنار هتل 3 ستاره و مابین شهرزاد و شهر قصه بنا شده است. این بنا که زمانی به دیوانخانه و دارالاماره معروف بوده، جلوه درخشانی از آثار هنرمندان ایرانی را به نمایش میگذارد و میزبان رویدادهای مهمی مثل تاجگذاری پادشاهان قاجار، بوده است. تاج گذاری پهلوی اول و دوم، انقلاب مشروطه از وقایع مهمی است که در کاخ گلستان رخ داده بود. در گوشه شمال غربی محوطه گلستان جلوخان یا خلوت کریمخانی قرار گرفته.

کاخ گلستان در سال ۱۳۳۴ هجری شمسی در فهرست آثار ملی ایران و در سال ۱۳۹۲ شمسی نیز در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. در نظر بسیاری از کارشناسان این حوزه مگامال اولین محل با استانداردهای جدید و جهانی است و در تهران از باقی مراکز خرید بزرگ از نظر کیفیت و تنوع تقریبا کاملتر است. باغ فردوس تهران، امروزه یکی از مهمترین مراکز فرهنگی و تفریحی تهران است. خاطر نشان می کنیم که سرمایه گذاری در منطقه 22، به عنوان یکی از بزرگترین ساخت و سازهای تجاری، اداری، اقامتی و تفریحی کشور، از آینده درخشانی برخوردار خواهد بود. یکی از شرکت های بزرگ سرمایه گذاری در منطقه 22، شرکت بزرگ تهران مال می باشد این شرکت نیز سرمایه گذاری بزرگی در منطقه 22 انجام داده است. به علت استقبال فراوان مردم از این منطقه، کم کم امکانات و مراکز تفریحی نیز وارد بام تهران شدند تا بتوانند این منطقه را به استانداردهای یک مکان تفریحی نزدیکتر کنند. میدان ولیعصر مراکز خرید بسیاری دارد. بام محدودهای بین بخش پارکینگ تله کابین و ایستگاه نخست کوهنوردی توچال است و ورزشکاران و بسیاری از افراد برای پیاده روی، کوهنوردی و رفتن به توچال و اسکی راهی بام می شوند. اگر قصد استفاده از وسایل نقلیه عمومی را دارید، میتوانید با خط چهار اتوبوس تندروی تهران یا تاکسیهایی که از بزرگراه چمران عبور میکنند، به ایستگاه تابناک (پمپ بنزین ولنجک) رفته و از آنجا با تاکسی به بام تهران بروید، یا از تاکسیهای خط میدان تجریش-بام تهران استفاده کنید. پیش از آنکه به میدان تجریش برسید، در ایستگاه باغ فردوس از اتوبوس پیاده شوید.

همچنین سه خط از اتوبوس تندور نیز از خیابانهای این محله گذر میکنند. برخی دیگر ناهار و شام را در سفرهخانهها و رستورانها صرف میکنند. عمارتی که روزانه افراد زیادی به این ساختمان مراجعه میکنند. بهای بلیط هم بسته به اینکه قصد بازدید از کدام بخشها را داشته باشید، متغیر است. این پارک در سال ۱۳۴۵ هجری شمسی، به خواسته همسر پادشاه وقت ایران، «فرح پهلوی»، دایر شد و به همین نام شهرت یافت، تا اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در سال ۱۳۵۷ به «بوستان لاله» تغییر نام داد.«باغ جلالیه»، نامی است که پیشتر این بوستان قدیمی را به آن میشناختند و بهعنوان منطقه نظامی مورد استفاده قرار میگرفت. در پایتخت ایران یعنی تهران، محلههای قدیمی بسیاری وجود دارد. یکی از زمینه های علمی که ایران در آن فعالیت های بسیاری درخشان و موفقی داشته ساخت ماهواره ها و پرتابه های فضایی است. اما در این شهر، آثار تاریخی و دیدنی بسیاری وجود دارد که می توان، از آنها بازدید کرد و حتی سفرهای کاری و پر مشغله خود را به یک سفر خاطره انگیز بدل کرد. گرچه پاساژ کویتی ها بیشتر به فروشگاههای سیسمونی اختصاص دارد اما در بین آنها فروشگاههای کیف و کفش و پوشاک بزرگسال هم به وفور یافت میشوند. کیف و کفش، کتاب، نانوایی، وسایل برقی، طلافروشی و غیره تنها بخشی از مغازههای این بازار هستند. برای رسیدن به بازار میتوانید از هر روشی استفاده کنید. پس از رسیدن به این منطقه و دیدن مجسمه کوهنورد وارد فضای بینظیر کوهستانی دربند می شوید که مسیری پر پیچ و خم است از میان تعداد زیادی رستوران، قهوه خانه، چایخانه سنتی، غرفه، استخر و آبنما، تختهای پذرایی و… مسیر شماره 1: از خروجی بزرگراه چمران وارد بلوار دکتر فاطمی شده و این مسیر را تا رسیدن به پارک لاله تهران دنبال نمایید. همین طور، دکتر محمود افشار یزدی در سال ۱۳۱۶، بخشی از باغ و ساختمان داخلی را که حدود ۶۰۰۰ متر مربع بود، خرید و کم کم با خریدن قطعات اطراف، مساحت باغ را به ۱۲۰۰۰ متر مربع رسانید.

در این مقاله تلاش شد که شما را با پارک لاله تهران آشنا نماییم. عمارت باغ فردوس در دو طبقه به سبک قاجاریه و معروف به گوش فیل ساخته شد. این مجموعه عمارت همانند تمامی خانههای متعلق به دوره قاجار و سبک معماری ایرانی، دارای دو بخش اندرونی و بیرونی ست. چگونه لباس خود را ست کنیم ؟ میتوان گفت در حال حاضر بیشتر این محله دارای بافت نوساز ست. نمایشگاه زیورآلات بانوان دوران قاجار که قبلا در موزه کاخ سعدآباد نگهداری میشد، در حال حاضر به تالار کهن واقع شده در میدان آزادی منتقل شده است. این باغ از دوره قاجار به یادگار مونده و در حال حاضر موزه سینما هم در همین باغ برپا شده. اگر به قسمت غربی عمارت بروید، کافه سینما را در بالای سینماتوگراف مشاهده خواهید کرد. در این مرکز خرید بزرگ شما می توانید محصولاتی با برند خارجی و ایرانی را مشاهده و خریداری نمایید. این فرد، یک دانشمند بزرگ ایرانی و ملقب به ابن هیثم است! در سال ۱۲۹۵ هجری قمری مسعود میرزا ملقب به ظل السلطان دستور ساخت عمارت مجللی را در مکان فعلی عمارت مسعودیه صادر کرد. مسعود میرزا ملقب به ظل السلطان که حاکم اصفهان هم بود دستور ساخت باغ عمارت مسعودیه را داد. این باغ و عمارت زیبای داخل آن که دارای دو طبقه بوده و به سبک معماری قاجار ساخته شده، در سال ۱۲۶۴ و به دستور محمد شاه قاجار بنا شده است. نهاد های مذکور هریک به نوبه خود دارای تکالیف قانونی می باشند که تحت دستور مقام قضایی فعالیت می کنند و این مراکز در دادگاهای خانواده مستقر می باشند. در منطقه 22، علاوه بر واحدهای تجاری و مسکونی، واحدهای اداری، اقامتی و تفریحی عظیمی درحال ساخت است یکی از این مجتمع ها، شهربازی بسیار بزرگی می باشد که در نوع خود یکی از بزرگترین مراکز تفریحی خاورمیانه خواهد بود.

همانگونه که در بالا اشاره شد خانهها و باغخانههای زیادی در سالهای بسیار دور در این محله ساخته شده است. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، جلسه رفع مشکلات صنف و بازار کیف و کفش ظهر امروز چهارشنبه (28 تیر) به ریاست محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور برگزار شد و در خصوص مسائل و جبران خسارات پاساژ سوخته کیف و کفش در بازار بزرگ تهران، همچنین رفع مشکلات شهرک های صنعتی کیف و کفش در استان تهران بحث، بررسی و تصمیم گیری شد. در کنار مغازه های فروش صنایع دستی اکثر شهرهای ایران، آجیل و خشکبار و بدلیجات و وسایل تزئینی، کیف و کفش، ساعت، پارچه و غیره، هیچ چیز مثل بخش میوه و تره بار آن دیدنی نیست. اجاره غرفه در پارک آب و آتش امکان پذیر بوده که مردم مختلف می توانند قبل از شروع جشنواره نسبت به اجاره آن اقدام کنند. اگر به ورزش تیراندازی علاقه مند هستید، می توانید به سراغ این باشگاه رفته و اقدام به آموزش این رشته هیجان انگیز کنید. باغ پرندگان تهران از جذاب ترین بخش های این پارک برای افرادی است که به پرندگان و دنیای پرندگان علاقه مند هستند. سالهاست که تبدیل به پاتوقی جذاب و همیشگی برای اهالی هنر شده است. در مگامال تهران، اصناف مختلفی مشغول به فعالیت هستند. در نزدیکی باغ فردوس؛ جاهای دیدنی زیبایی وجود دارند که لذت تهرانگردیتان را به چندین برابر افزایش میدهند. شهر تهران جاهای دیدنی زیادی را در خود جای داده است. بازار تجریش تقریبا ۴۰۰ باب مغازه یا حجره را در خود جای داده که نام هرکدام از این حجرهها هم با خط خوش نستعلیق روی کاشی فیروزهایرنگی بالای مغازه نوشته شده است.

اگر هم می خواهید کمی تنقلات خوشمزه بخورید، حجره های عمه لیلا، داریوش و اکبر مشتی را در ابتدای لیست قرار دهید. به میدان ولیعصر که رسیدید میتوانید پیادهروی خود را به سمت بلوار کشاورز ادامه دهید یا اگر خسته شدید بر روی نیمکتهای بلوار بشینید و نفسی تازه کنید. در نتیجه به راحتی میتوانید ماشین شخصی خود را به محله باغ فردوس برده و کارهای روزانه خود را انجام دهید. از این قسمت میتوانید وارد پارکینگ شوید. جمعهها اجناس متنوعی از کالاهای عتیقه، نو و دستدوم، زیورآلات قدیمی، تابلو، کتاب و صنایع دستی و غیره در پارکینگ این پاساژ به فروش میرسید. شما در این پاساژ بهترین و باکیفیت ترین پارچه ها را با قیمت مناسب می توانید تهیه کنید. البته، به یاد داشته باشید که این اسباببازیهای زیبا و متنوع همراه با کیفیت بالا، با قیمتهایی متناسب با کیفیت آنها عرضه میشوند. در این پاساژ برندهای متنوع با قیمتهای متفاوتی از پوشاک مردانه و زنانه عرضه میشود. کاخ زیبای مرمر می تواند هنر ایرانی و اسلامی را از زمان های قدیم تا به امروز را با تمرکز بر روی آثار هنری و منتخب موسسه فرهنگی موزه های بنیاد در شاخه های متنوع هنری را نشان دهد و با گشت و گذار در آن می توانید با پیشینه فرهنگ و تمدن کشورمان در دوره پهلوی پی ببرید. همچنین در نظریه دیگری به دلیل وجود قلعه نظامی در این منطقه به آن شمیران میگفتند و همچنین برخی نیز معتقدند که یکی از نه ولایت ری را شمع ایران میگفتند که بعدها به شمیران تبدیل شده است. پس از گذشت سه سال، همسر او نیز در سال 1366 از دنیا رفت. اشاره داشت. در سال 1381 و به کمک نهادهای گوناگون همچون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت امور سینمایی و حضور رئیس جمهور وقت؛ آقای سید محمد خاتمی، موزه سینما در مکان کنونی خود یعنی در مجموعه باغ فردوس گشایش یافت.

همچنین باید بدانید چندین سال قبل ساختمان دانشسرای عالی پیشین، سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این باغ فعالیت میکردند. این زیبایی باعث شده تا حال و هوای خوبی به افراد ساکن در این محله و همچنین افرادی که گذرشان به محله باغ فردوس تهران میافتد، انتقال داده شود. احداث دریاچه مصنوعی در منطقه 22، برای دولت از اهمیت زیادی در ایجاد منطقه ای برای جذب سرمایه گذاری برخوردار بوده است دریاچه چیتگر در منطقه 22 تهران با اهدافی مانند افزایش توان اکولوژیکی در غرب تهران ، تلطیف هوای منطقه 22، توسعه فضای تفریحی و تفرجی منطقه 22 ، ایجاد محیطی زیبا و دلنشین ، و ایجاد قطب تفریحی و گردشگری در تهران بزرگ و … از دیگر بخش های مهم منطقه 22، می توان به مجتمع های زیر اشاره کرد. و سایر جاذبه ها میتوان به خیابان سرگرمی محل برگذاری انواع کارناوال ها و جشن ها و مرکز مطالعات اسلامی و نگارستان هنر اشاره کرد به خصوص هنر معاصر ایران که در خاور میانه یک سر و گردن از کشور های اطراف بالاتر است.تصویر زیر مربوط به طراحی مجموعه هزارو یک شهر می باشد. علاوه بر همه این ها رخ داد تاریخی در این محل آن را به مکان تاریخی زیبایی تبدیل کرده است این مجموعه از مکان های دیدنی تهران می باشد که در بافت قدیمی شهر قرار گرفته است و به راحتی میتوان با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی به آن دسترسی پیدا کنید و از این همه زیبایی و جلال تاریخی و همچنین معماری ایرانی به وجد بیاید. که در دهه 40 و 50 ساکنین قدیمی شروع به ساخت مجدد خانههای خود کردند. وقتی در قسمتهایی از بازار تجریش با دیوارهای نقشونگارخورده و کاشیکاریشدۀ قدیمی برخورد میکنید و نمیدانید وارد موزه شدهاید یا بازاری بهروز با ظاهری سنتی، احتمالا در دل خود حدسش را میزنید که این بازار باید خیلی قدیمی باشد.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد قیمت کرایه تاکسی فرودگاه امام خمینی لطفا به بازدید از وب سایت ما.

مدیر بازاریابی
۱۸ مهر ۰۲ ، ۲۱:۱۲ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

 

از آن جمله می توان به آبشار دبی مال اشاره کرد. پارک موضوعی، اسکی، بزرگترین آکواریوم جهان و انواع مکان های تفریحی دیگر بخشی از قسمت های مختلف دبی مال هستند. دبی مال یکی از بزرگترین مراکز تجاری در دبی است که درست در کنار برج خلیفه ساخته شده است. در این بخش از مرکز خرید بیش از ۷۰ فروشگاه از معروفترین و لوکسترین برندهای دنیا قرار دارد؛ این قسمت علاوه بر دسترسی از داخل دبی مال یک در مخصوص از خیابان دارد. این رستوران در طبقه زیر همکف و نزدیک به آبشار دبی مال قرار دارد.رستوران دین تای فانگ: «دین تای فانگ» (Din Tai Fung) یکی از معروفترین رستورانهای آسیایی شهر دبی به حساب میآید که در طبقه زیر همکف پذیرای مهمانان است. وجود فروشگاه های مواد غذایی مانند لادوره و کارخانه chese cake از دیگر خصوصیات مرکز خرید دبی مال است. این مرکز خرید که درست در مرکز شهر دبی واقع شده است، به خاطر وجود فروشگاههای لوکس برندهایی مانند کارتیه و هری وینستون شهرت دارد. ما لیستی از گران ترین و ارزان ترین مکان های دیدنی در دبی را گردآوری کرده ایم تا بتوانید با برنامه ریزی درست در هزینه خود صرفه جویی کنید. پیشنهاد می کنیم در برنامه خود در دبی از این مکان دیدن کنید. فیلم آن را می توانید در این لینک ببینید. در دبی مال حتی اگر قصد خرید ندارید، می توانید ساعت های زیادی را در این مرکز خرید صرف کنید. در این ۴ طبقه از امارات مال برندهای بسیار متنوعی فعالیت میکنند.

یکی دیگر از مراکز خرید در دبی، امارات مال است و یکی از بهترین مراکز خرید در دبی محسوب می شود. معماری و طراحی قسمت های مختلف دبی مال بسیار دیدنی است و سوژه های عکاسی زیادی در آن یافت می شود. در این قسمت از دهکده جهانی دبی نیز میتوانید با معماری سنتی کرهایها آشنا شوید و خوراکیهای خوشمزه همچون کیمچی را مزه کنید. همچنین شما میتوانید از غذاهای خوشمزه و متنوع در فودکورت وافی مال که شامل 30 رستوران و کافه است، نهایت استفاده را ببرید. آیا به خرید علاقه دارید یا می خواهید ساعت ها در کافه ها و رستوران ها بنشینید و از غذاهای خوشمزه لذت ببرید؟ آیا برای لیست قیمت مکان های دیدنی در دبی آماده هستید؟ اگر در لیست مکان های دیدنی دبی به دنبال جاذبه ای هستید که تاریخ معاصر امارات متحده عربی را به بهترین شکل ممکن توضیح دهد، مناسب ترین گزینه برای شما موزه اتحاد است. پیش از ساخت مراکز خرید امارات مال، دبی مال و ابن بطوطه، مرکز خرید سیتی سنتر دیره (City Centre Deira) در لیست بزرگترین مراکز خرید دبی، رتبه اول را داشت. دبی مال بیش از 1200 فروشگاه بزرگ دارد. همگی آنها در 21 آکواریوم بزرگ دسته بندی شده اند. در میان جاذبه های دبی، این تنها جایی است که سالانه بیش از 1200 رویداد و فستیوال در آن برگزار می شود که در میان آنها کنسرت های رایگان بسیار محبوب است. از جمله فعالیت های محبوب کودکان در این مکان می توان به پل های معلق و طناب بازی اشاره کرد.

از جمله شهرهای بی نظیر و فوق العاده از نظر ساخت و ساز و گردشگری که در آسیا قرار دارد می توان به دبی اشاره کرد که یکی از شهرهای فوق العاده با ساختمان های شگفت انگیز و جالب می باشد این شهر یکی از مهمترین شهرهای دنیا می باشد که هر کسی دوست دارد برای یک بار هم که شده به دبی بیایید تا زیبایی های آن را ببینید. شرایط برای غواصی در این آکواریوم به قدری خوب است که حتی کودکان هم میتوانند همراه با والدین خودشان در این فعالیت هیجان انگیز شرکت کنند. اما تماشای آنها به همان اندازه یک تجربه خوب است. اما حقایقی بسیار جالب و شگفتانگیز در مورد تاریخ خور دبی وجود دارد که توصیه میکنیم حتما بخوانید. بااینحال، بهدلیل ازدحام ترافیکی که در طول روز وجود دارد، این کار توصیه نمیشود. گزینه دیگر “” The One است، جایی که مردم میتوانند برای دکوراسیون خانههای مد روز و امروزی خود از آن خرید کنند. از آنجایی که مراقبت از ثروت شهر، ایجاد مرکز حکومتی و قلعه مستحکم نیاز اصلی مردم بود، این قلعه را در نیمه دوم قرن هجدهم بنا کردند. این شهربازی به خاطر سواری های هیجان انگیزش معروف است و بهترین مکان برای غلبه بر گرما برای گردشگران و مردم محلی است. سافاری صحرا یکی از هیجان انگیزترین و جالب ترین کارهایی است که می توانید در دبی انجام دهید. بیش از 40 سرسره آبی در اشکال مختلف، بازی های آبی و سواری های مختلف در این پارک وجود دارد که می توانید لحظاتی سرشار از شادی و هیجان را سپری کنید. شما میتوانید در بازار طلا دبی النگو، گردنبن، گوشواه، دستبند، انگشتر و زیور آلات در انواع مختلف و همچنین طلاهای گران قیمت در این بازارها وجود دارند و می توانید آن را خریداری کنید. در این بخش از بازار شما می توانید هر آن چه که برای هفته ی پیش رو نیاز دارید را خریداری کنید و یا این که یکی از فست فود های موجود را تست کنید و البته این را هم فراموش نکنید که کودکانتان را می توایند در حین خرید به قسمتی با نام Fun City ببرید تا کمی بازی کنند .

اگر می خواهید با تلسکوپ های مخصوص مناظر بی نظیری از شهر را از بالای برج ببینید، می توانید از طبقات 124 و 148 دیدن کنید. قیمت بازدید از موزه تاریخ سینما: بالای 18 سال 30 درهم و زیر 18 سال 20 درهم. امروزه یکی از مهم ترین موزه های شهر در این قلعه قرار دارد. همانطور که در قسمت معرفی موزه ها اشاره کردیم، برخی از بناهای تاریخی دبی مانند قلعه الفهیدی اکنون به موزه تبدیل شده اند. همچنین میتوانید در برخی از کارگاههایی که در اینجا برگزار میشود، فرزندتان را سرگرم کنید تا کودکانتان را به یادگیری تعاملی علاقهمند کند. شاید اولین کلمه ای که پس از شنیدن نام دبی به ذهن اکثر ما خطور کند دنیای مدرنیته و توسعه گردشگری باشد و دلیل اصلی شهرت و محبوبیت گردشگری در این شهر به خاطر نقاط گردشگری دبی است. این خانه دارای 4 بادگیر بزرگ است که نمونه های آن را در اکثر خانه های کویری می توان دید. زبان رسمی عربی است اما تعداد افراد مسلط به زبان فارسی زیاد هستند اکثر مغازهها، هتلها و مراکز تفریحی خصوصا در دبی انگلیسی هم میدانند. ساعات بازدید از موزه توهمات دبی: دوشنبه تا پنجشنبه از ساعت 10:00 صبح تا 10:00 شب و سایر روزهای هفته و تعطیلات رسمی از 10:00 صبح تا 11:00 شب. یعنی به نوعی هر هفته 750 هزار نفر از این فروشگاه بزرگ بازدید یا خرید می کردند. در صورتی که تعداد درخواستی بیشتر از ۴ نفر می باشد امکان تهیه ماشین اختصاصی مقدور می باشد. بااینحال اگر جاهای دیدنی دبی دلفریب را در کنار افزایش قیمت ارزهای خارجی قرار دهید، میبینید که امکان دیدن و استفاده از همه جاذبههای گردشگردی در یک سفر به دبی، مقرون به صرفه نیست. این مکانها در کنار سرگرمی و تفریح، محتوای آموزشی سودمندی نیز در اختیار کودکان قرار میدهد.

هتل برج العرب جمیرا (Burj Al Arab Jumeirah Hotel): این هتل ۷ ستاره دارای ۲۰۲ اتاق در ۲۷ طبقه است و در هر اتاق امکاناتی مانند: وایفای رایگان و iMac 21 اینچ و تلویزیون HD TV، سرویس خواب باکیفیت، بهعلاوه قهوه و چایساز و میز مطالعه را در اختیار مسافران قرار میدهد. این چهار هتل جزو بهترین هتلهای دبی محسوب میشوند؛ اما هتلهای 5 ستاره و 4 ستاره دیگری هم وجود دارند که میتوانید اطلاعات بیشتر در این زمینه را در مقاله بهترین هتل 5 ستاره دبی در وبسایت رامین گشت مطالعه کنید. معمولا سفر به دبی، سفر گرانقیمتی محسوب میشود؛ اما با انتخاب آف سیزن، هتلهای ارزان تر و رستوران های به صرفه تر، سفر ارزان تری را به دبی تجربه کرد. البته اگر تورهای لحظه آخری را برای سفر خود انتخاب کنید، میتوانید با هزینه کمتری در بهترین هتلهای این شهر اقامت داشته باشید. شیخ سعید این مکان را به عنوان اقامتگاه اصلی خود انتخاب کرد. او پدربزرگ حاکم فعلی دبی است که نامش شیخ محمد بن راشد مکتوم است. نام این مسجد به نام عمر بن خطاب، صحابی حضرت محمد (ص) است که پس از ابوبکر دومین خلیفه شد و لقب آل فاروق به او داده شد، یعنی کسی که حق را از باطل تشخیص می دهد. جهت ارسال اطلاعات، از طریق منو وارد آن شهرستان شوید و اطلاعات خود را پس از کلیک بر روی "اضافه کردن اطلاعات توسط شما" ثبت نمایید. اولین رکورد این جاذبه زمانی ثبت شد که به عنوان بزرگترین منطقه توریستی، تفریحی، فرهنگی، هنری و خانوادگی در جهان تاسیس شد. دهکده جهانی مانند بسیاری از جاذبه های دبی رکوردهای بسیاری را به ثبت رسانده است. همه ما می دانیم که برج خلیفه بلندترین ساختمان جهان است و به همین دلیل شهرت جهانی دارد. برج دوقلوی دبی در دیره، گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

از مهمترین رستوران های ساحل لامر دبی می توان به رستوران روتی رولرز اشاره نمود که با منوی خود شما را شگفت زده خواهد کرد. مهمترین اماکن نزدیک ایستگاه مترو MALL OF EMIRATES در خط قرمز مترو دبی، مرکز اسکی دبی و مرکز خرید امارات است که برای عاشقان ورزشهای روی یخ، پاتوق اصلی دبیگردی محسوب میشود. ورودی هر کشور با توجه به سبک معماری اصیل آن طراحی شده و در قسمت مقدمه آن، مهمترین نمادهای هر کشور ارائه شده است. در این مجموعه فرهنگ و تاریخ بیش از 90 کشور در خاورمیانه، اروپا، آمریکا و آسیای دور را کشف خواهید کرد. اما نباید فراموش کرد که این مرکز علاوه بر نمایشگاه، جاذبه های دیگری نیز دارد. فراموش نکنید که سواحل دبی در شب نیز بسیار آرام و تماشایی هستند و پیشنهاد سعادت رنت به شما تماشای شبهای ساحل جمیرا، مارینا و عجمان است. قبل از بازدید از این موزه، فراموش نکنید که یک کارت حافظه و باتری کافی برای دوربین های خود به همراه داشته باشید، زیرا عکس هایی که در این مکان می گیرید مطمئناً برای سال های آینده خاطره می سازند. هزینه سفر به دبی یکی از مواردی است که نمیتوان در راهنمای سفر به دبی به آن اشاره دقیق داشت؛ زیرا بسیاری از عوامل و فاکتورها در هزینه یک سفر دخیل خواهند بود. شیخ سعید آل مکتوم حاکم دبی در نیمه اول قرن بیستم بود. خانه شیخ سعید آل مکتوم یکی از قدیمی ترین ساختمان های دبی است. هتل رافلز (Raffles Hotel): هتلی 5 ستاره و دارای 252 اتاق است که امکاناتی مانند: استخر روباز، سونا، اسپا، ماساژ، جکوزی، منوی ویژه غذای رژیمی، پذیرش ۲۴ساعته، خدمات پرستاری کودک، پارکینگ رایگان و خدمات اتاق VIP را ارائه میکند. همانطور که می دانید این برج تنها هتل 7 ستاره در جهان است که همین موضوع باعث شده تا در میان دیگر هتل های دبی، برترین هتل باشد.

این موضوع باعث شده هم رسیدن به آن راحت باشد و هم فاصله کمی با سایر دیدنیهای دبی داشته باشد. اگر شما هم قصد دارید اطلاعات بیشتری درباره تفریحات دبی، قوانین دبی یا هتل دبی کسب کنید با شماره 021،43000020 در ارتباط باشید. ما در این متن سعی کردیم اطلاعات کاملی را درباره نحوه سفر به دبی ارائه کنیم؛ اما شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر با مجموعه گردشگری رامین گشت بهصورت تلفنی و حضوری ارتباط برقرار کنید تا درباره شرایط رزرو تور دبی، شما را راهنمایی کنند. قوانین بسیار سختی در شهر دبی درباره دزدی یا جرائم رانندگی وجود دارد که همین مسئله باعث کاهش تخلفات میشود. شبکه اتوبوس در دبی توسط اداره راه و ترابری مدیریت میشود. پارک مشرف دبی در سال 1982 در این شهر افتتاح گشت و در بین بهترین تفریحات دبی جا گرفت. در هر صورت نمی توان به شهری مثل دبی سفر کرد و یکی از مشهور ترین مناطق گردشگری آن را نادیده گرفت. برج خلیفه دبی را می توان از تمام نقاط این شهر دید. همه ساله گردشگران و عکاسان بسیار زیادی به دبی سفر میکنند تا از برج بلند خلیفه بازدید کنند. این فستیوال هر ساله به مدت یک ماه از ژانویه شروع میشود. با شهرگردی در دبی شروع کنیم و به قاب دبی (DUBAI FRAME) برویم، چون جدیدترین شاهکار گردشگری دبی این دو برج 150 متری هستند که در آخرین طبقه توسط یک پل شیشهای به هم وصل شدهاند. بهترین زمان برای بازدید از مسجد جمیرا حوالی غروب آفتاب است زیرا به غیر از سیستم روشنایی مسجد که در این زمان شروع به کار می کند، آسمان نیز کمی روشن است و شرایط عکاسی بسیار مساعد خواهد بود. از آنجایی که منطقهی ساحلی جبل علی هیچ وقت شلوغ نیست، اینجا یک ساحل عالی برای کایت سواری، کایاک سواری، و پدل بوردینگ است، البته بهتر است که تجهیزات خود را به همراه داشته باشید زیرا شاید نتوانید آنها را در سواحل اجاره کنید.

به گفته گردشگران بهترین زمان برای سفر به قاب دبی حدود ساعت 17 است زیرا در این زمان از روز منظره غروب بسیار دلپذیر است. از اهرام مصر گرفته تا دیوار چین، تاج محل و تخت جمشید، می توانید همه آنها را در یک روز ببینید. حتی در فاصله 95 کیلومتری دبی می توانید آن را ببینید. در تونل 270 درجه آن قدم بزنید تا کوسهها، ماهیها، اختاپوس و بیش از 140 گونه آبزی دیگر را که در حال سر خوردن هستند، ببینید. غواصی تخصصی آکواریوم دبی شامل سه بسته میشود:بسته اول: در این بسته شما میتوانید آزادانه در آکواریوم دبی شنا کنید و کوسهها و سفره ماهیها را از نزدیک ببینید. استفاده از اتوبوس آبی یک راه مقرونبهصرفه برای رفت و آمد در دبی است و کرایه اتوبوسهای آبی بسته به مسیری که طی میکنید از 1 تا 4 درهم در سال 1402 متغیر خواهد بود. همچنین در این بازارچهها انواع بوفههای مواد غذایی، پاپ کرن و پشمک را مشاهده میکنید و میتوانید کودکان خود را بعد از بازی در سالنهای بازی مخصوص با خوراکیهای موجود در این غرفهها سورپرایز کنید. اگرچه، این مهم نیست که شما تا چه ارتفاعی بالا میروید، مهم این است تا چه حد احساس سرخوشی میکنید (برج خلیفه حضور مرتفع خود را در این زمینهٔ نشان میدهد).

تمام این مکان پوشیده از برف است که باعث می شود احساس کنید در کوه های آلپ هستید. بازار پارچه دبی از دیگر بازارهای عمده فروشی دبی است که در آن فروشندگان زیادی به عرضه محصولات خود می پردازند. در بازار نایف دبی می توانید هر نوع سوغاتی که بخواهید را پیدا کنید. اگر تجربه بازدید از هر یک از جاذبه هایی که به شما ارائه کرده ایم را دارید، می توانید نظرات و دانش خود را با سایر کاربران Last Second به اشتراک بگذارید. در ضمن کودکان شما میتوانند از فضای بازی مخصوص کودکان استفاده کنند و لذت ببرند. جهت ورود به این رستوران باید 21 سال کامل داشته باشید؛ ضمن این که برای کشیدن سیگار به مکان طراحی شده مراجعه کنید. برای این کار کافی است به بخش قهوه مراجعه کنید. برای این کار هم کافی است وارد ایستگاه مترو شده و سوار خطی شوید که از ایستگاه «الجافلیه» میگذرد. پارک آبی واید وادی یکی از جذابترین پارک آبیهای دبی، هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان است. دلیل این که این مورد را تاکید میکنیم این است که سفر به دبی فقط برای بزرگسالان نیست و جاذبههایی در دبی وجود دارد که میتواند این سفر را برای آنها هم یک خاطره برجسته کند.

به همین دلیل در این پارک نزدیک به ۱۵ هزار مدل کوچکشده از مکانهای معروف دنیا در معرض دید کودکان و بزرگسالان قرار دارد. هر ساله در این نمایشگاه حضور پیدا کرده و جدیدترین آثار خود را در معرض بازدید کنندگان قرار می دهند. بازدید کنندگان می توانند به دنبال تجربه سفر به مریخ، کاوش در فضای ژئوسینک و یا برخورداری از یک سقوط آزاد از فضا باشند. کاوش در بیابان هایی که به ورطه سقوط می کنند قطعا چیزی است که نمی توانید از دست بدهید. اگر به دنبال چنین گزینه هایی هستید، می توانید از گالری وان (Gallery One) و کانواس (Canvas Art Store) در زیر همکف و لیزر گالری (Laser Gallery)، تایپو (Typo) و کانن (Canon) در طبقه دوم بازدید نمایید. تقریبا بیست سال از تاسیس این موزه می گذرد اما ساختمان آن قدمت بیشتری از این حرف ها دارد و گویا سال ها خانه بومیان دبی بوده است. اما واقعا اینطور است. اگر اینطور است، در کدام مرکز خرید حضور داشتهاید؟ در ساحل السیف دبی که منطقه سنتی دبی و محل اتصال دبی قدیم و دبی مدرن است، کشتی ها و قایق های قدیمی مانند: قایق عبره به چشم می خورد. در بخش گالری موزه، اسناد تاریخی زیادی در رابطه با سیاست و اقتصاد دبی به چشم می خورد و علاوه بر آن، اقلام قدیمی زیادی مانند اسلحه، لباس نظامی، سکه های تاریخی و بالاتر از همه معماری جالب توجه دبی وجود دارد.

در این میان گاهی تاریخ غنی دبی کمتر به چشم می خورد. ساحل کایت که در مقایسه با دیگر سواحل عمومی دبی یک منطقه کمتر توریستی است، مکانی ایده آل برای علاقه مندان به بدنسازی به خاطر مسیر دویدن عالی آن می باشد. با گنجایش 856 صندلی، این تئاتر چیزی کمتر از یک کاخ سلطنتی به نظر نمی رسد، و از این رو، نمایش های زنده با پس زمینه های مرتبط جالب به نظر می رسند. بد نیست اشاره کنیم که چراغ های این وسایل نقلیه منظره زیبایی از نهر دبی را در شب ایجاد می کنند، پس اگر قصد دارید شبانه از دیدنی های دبی دیدن کنید کافیست به نهر دبی بروید که یکی از مناطق معروف دبی است. اگر قصد سفر به دبی را دارید؛ مراکز خرید بزرگ، هتل های مجلل، موزه ها، باغ وحش های بی نظیر، تفریحات شبانه و بسیاری تفریحات جذاب دیگر در انتظار شما هستند. اگر می خواهید این آسانسور را تجربه کنید، باید پس از انتخاب و خرید بلیط، مدت زمان مشخصی را در اتاق انتظار بمانید. دبی مال چندین درب ورودی دارد که اگر درب اصلی را برای ورود انتخاب کنید، با هیبت عظیم یک دایناسور استخوانی روبهرو میشوید! اگر اینفلوئنسر هستید، سری به بخش کیف و کفش دبی مال بزنید. همچنین در دبی مال در نظر گرفته شده برای کودکان که در آن انواع بازی های کامپیوتری و غیر کامپیوتری را قرار داده اند.

رستورانهای متنوع، پارکینگ با ظرفیت بالا، فروشگاههای مختلف، سینما با 12 پرده نمایش، وسایل بازی مهیج، انواع ترن هوایی و تمهای جذاب از کاراکترهای شناخته شده که شما را وارد دنیایی شگفت انگیز میکند. سالن های پر از آینه، تونل های چرخان، تصاویر وهم انگیز و جادوی بصری همگی به بهترین شکل ممکن در این جاذبه ارائه شده اند. با توصیف این پارک احتمالا متوجه شده اید که گاردن گل یکی از بهترین جاهای دیدنی دبی در شب است. اما در توصیف زیبایی نمای بیرونی موزه، نباید از شگفتی های درون غافل شد. بالاترین قسمت برج طبقه 163 است، اما بازدید از آن برای عموم آزاد نیست. آکواریوم دبی بیش از یک سرگرمی است، این آکواریوم ترکیبی منحصر به فرد از تجربه و سرگرمی است. سرگرمی جالب برای عشاق در این پل به این صورت است که با در دست داشت یک قفل و کلید به این پل می روند و قفل را به پل می زنند و کلید آن را در رودخانه می اندازند. کابین های اسکای دریم، 8 نفره هستند و به لطف وجود 60 کابین، در هر مرتبه تا 480 نفر می توانند سوار این چرخ و فلک شوند. گنجایش این مسجد به 1300 نفر اجازه می دهد تا در آنجا نماز بخوانند. همچنین اگر فقط قصد بازدید از این مسجد را دارید بهتر است حواستان به وقت نماز باشد تا شلوغ نشوید. پارک آبی آتلانتیس یکی از پارک های آبی با مناطق بازی ویژه برای کودکان است تاکودک شما با خیال راحت در این پارک آبی وقت بگذرانند. خیلی از مغازه ها، طلای مشابه را بسته به اینکه مهارت های چانه زنی شما چگونه باشد با قیمت کمتری به شما می دهند.

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از اجاره ماشین در دبی دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

مدیر بازاریابی
۱۵ مهر ۰۲ ، ۱۶:۲۱ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

 

رامسر از قوم های دیلم ،و10 ناحیه (لتر ،گالش محله ،انگامرد ،مارکوه چالکرود و دینارود جودا هنجان ،جواهرده و …) تشکیل شد. این کاروانسرا که از بناهای دوره صفوی به شمار می رود احتمالا به دستور تی تی خانم در این ناحیه ساخته شده است. ناحیه دودانگه هزارجریب شامل نرم آب ، بندرج ، فریم (پریم) ، بنافت ، پشتکوه است. دراین تکه از بهشت زیبای ایران، امکان تفریح و گردش و دیدنی های مختلفی فراهم شده است از جمله برای گردشگرانی که علاقه به دیدن طبیعت دارند می توانند با قدم زدن در مسیر جنگل الیمستان و استفاده از آب و هوای خنک و فضای دیدنی این جنگل نهایت استفاده را ببرند. بعد از دیدن و لذت بردن از طبیعت فوق العاده زیبای سد لفور پیشنهاد میکنیم به مناطق اطراف هم سری بزنید؛ زیرا که این منطقه، سرشار از شگفتی و زیبایی است. سد لار یکی از سدهای خاکی تأمین کننده آب آشامیدنی حوالی تهران و تأمینکننده آب مورد نیاز آبیاریهای کشاورزی منطقه است. سد لار بر روی رودخانه لار واقع شده و سد هراز در پایین دست آن بر روی رودخانه هراز و در فاصله 20 کیلومتری شهر آمل در استان مازندران قرار دارد. سرشاخه اصلی آن رود لار میباشد که با پیوستن شاخههای آب چهل پره، سیاه پلاس، الرم و ولیچای از پلور عبور میکند. در مسیر کوهنوردی زمانی که کمی از روستا دور شوید و از میان درختان و جنگل عبور کنید به مقبره امامزاده قاسم خواهید رسید. در ادامه به برخی از آداب و رسوم رایج مردم در این منطقه می پردازیم تا با سنت ها و آداب و رسوم آنها بیشتر آشنا شوید.

پیست اسکی در دبی،سرما در گرما! این شهر با تاریخچه بی نظیری که دارد، از جاذبه های گردشگری گرفته تا اماکن تاریخی و طبیعت سرسبزی که دارد، بازدید از آن، روحی دوباره را به جسم آدمی برمی گرداند. بهدلیل رنگ کبودی که دریاچه گل رامیان دارد، به آن «کبود استخر» نیز گفته میشود که این نام در منابع عصر صفوی و قاجار آمده است. علاوه بر زیباییهای خیره کننده و پوشش گیاهی و جانوری منحصر به فردی که در جنگل نور شمال وجود دارد، به شهرهای دیگری مثل رستمرود، محمودآباد و آمل نزدیک است و به راحتی میتوانید سایر جاهای دیدنی نور و شمال را ببینید یا به سراغ دیگر مکانهای تفریحی نور بروید. با اینکه این شهر مساحت بزرگی ندارد اما توریستان و طبیعتگردان متعددی را به سمت خود جذب می کند. آبشار لونک در دل جنگلی پوشیده از درختان راش و ممرز آ افرا و توسکا سقوط را به گونه ای دیگر و متفاوت با افول معنا می کند و به زیباترین شکل ممکن نشان می دهد . آبشار آب پری بر روی سنگ های ریز و درشتی به جریان می افتد و منظره زیبایی را بوجود می آورد. با توجه به اینکه حدود هشتاد سال از عمر این پل میگذرد نگرانیهایی پیرامون فرسودگی آن وجود داشت که طی قراردادی با دانشگاه صنعتی شریف بر روی این پل سنسورهای نصب شد تا در صورت بروز هرگونه مشکل هشدار داده شود و اقدامات اساسی برای بازسازی آن انجام شود. برای جلوگیری از مشکلات احتمالی در ادامه مسیر جنگل، بهتر است جعبه کمک های اولیه، کفش و لباس مناسب و آب و غذای کافی را به همراه داشته باشید. همچنین اگر مسیر خود را ادامه دهید، بعد از کمتر از دو ساعت به منطقه کوهستانی و قلهٔ امامزاده قاسم میرسید. این مسیر حدود ۴۴ کیلومتر بوده و می توانید این مسافت را در مدت زمانی کمتر از ۱ ساعت طی نمایید.

این منطقه از شهر آمل می تواند مکان بسیار خوبی برای پیک نیک و گذراندن زمان صبحانه و یا ناهار بجای استفاده از رستوران های بین راهی باشد که قطعا خاطره به یاد ماندنی تری را خواهد داشت. در مسیر این جنگل، می توانید قله ای با ارتفاعی حدود 2510 متر را مشاهده کنید که این قله هم یکی از مکان های گردشگری برای علاقمندان به کوهنوردی محسوب می شود. ارتفاع قله 2510 متر است. آبشار گزو با ارتفاع تقریبی ۷۰ متر در جنگلهای سرسبز و زیبای لفور و در کنار امامزادهای معروف به «سه بزرگوار گزو» قرار دارد. آیا در طبیعت سرسبز و زیبای روستا جنگلنوردی کردید؟ اما بخش تاریخی و رویایی این جنگل را می توان به عقیده بومیان این منطقه نسبت داد، به این خاطر که اگر شما بعد از دیدن جنگل الیمستان، مسیر کوهنوردی به قله انتخاب کردید در نزدیکی قله می توانید چاله هایی را مشاهده کنید که عمق آن ها معمولا به 10 تا 11 متر نیز می رسد. اگر در راه رفتن و صعود به قله هستید در مسیری که هنوز به قله نرسیدید حفره هایی عظیم به عمق 10 متر دیده می شوند. هر کدام از این مسیر ها به جاده ای فرعی با تابلوهای امام زاده لهاش و یا امام زاده قاسم منتهی می شود، که سپس راهی مسیری می شوید که پس از طی کردن مقدار اندکی از آن به دو راهی خواهید رسید که باید مسیر سمت چپ را برای ادامه سفر انتخاب کنید. عکاسی از این منطقه و کوهنوردی و بازدید از امام زاده قاسم که در ابتدای این مسیر قرار گرفته است و هم چنین دوچرخه سواری در دل طبیعت جنگل الیمستان و سایر تفریحات دیگر مثل دیدن اسب هایی که در مراتع و دشت هایی که در این منطقه هستند قطعا خالی از لطف نیست و تجربه بی نظیری از سفر به شمال ایران را در پی خواهد داشت.

در سفر به ماسوله گیلان طوری برنامهریزی کنید که حداقل یک شب در این شهر اقامت داشته باشید؛ زیرا پیادهروی شبانه و تجربه قدم زدن در صبحگاه مهآلود ماسوله بهقدری فوقالعاده است که نباید به سادگی از آن غافل شوید. همین جا در یک جاده فرعی تابلویی به نام امامزاده لهاش به چشم میخورد که باید وارد این مسیر شوید. برای دسترسی به مسیر جنگل الیمستان از تهران باید از سمت جاده هزار حرکت کنید. این املاک برای شما ویلاهای ویژه را معرفی می نماید که برای اقامت در نزدیکی آمل می توانید بسیار عالی باشد. در این روستا صنایع دستی و خوراکی ها و لبنیات محلی وجود دارد که می توانید خوراکی های محلی و سوغاتی را از آن جا خرید نمایید. اما برای دیدن جنگل الیمستان باید از روستای لهاش که در منطقه ای کوهستانی واقع شده است عبور کنید، سپس در انتهای این روستا و در هنگام رسیدن به بخش محلی الیمستان می توانید جنگل زیبای الیمستان را ببینید. روستای زیبای جواهرده در کنار تاریخ کهن و مناطق بکر طبیعی خود، آیین و سنن باستانی بسیاری دارد و مردم این خطه دوستداشتنی با استفاده از تقویم گالشی یا گیلکی هر ساله آیینهای ریشهدار بسیاری را جشن میگیرند.

مسجد آدینه توسط یکی از بزرگان جواهرده به نام "شل شریف" ۷۰۰ سال پیش ساخته شده و مراسماتی از قبیل جشن های مذهبی و سنتی گلکاری دیوارهای مسجد آدینه که به "دزگا مزگتی" معروف است، در این مسجد برگزار می شوند. از هتلهای چند ستاره گرفته تا خانههای روستایی سنتی و آپارتمانهای مبله و سوییتهای ارزان قیمت یا ویلاهای لوکس همه از گزینههای روی میز برای شما هستند. دشتی که ییلاق الیمستان در آن قرار داشته و تابستانهای خنکش جان میدهد برای کمپینگ و شبمانی در دل طبیعت و لذت بردن از مناظری که تا چشم کار میکند، زمینش سبز است و آسمانش آبی فیروزهای! ازدحام گردشگران در فصل پاییز کمتر میشود و میتوانید از طبیعیت زیبای رنگارنگ پاییز در محیطی دنج و خلوت لذت ببرید. پرداختیم ودر نهایت ظهر یکشنبه پس از صرف نهار در بابلسر از جاده زیبای توسکستان به سمت نیشابور راهی شدیم ساعت 23:30 با رسیدن به نیشابور برنامه به پایان رسید . شما با ادامه مسیر خود در آزاد راه تهران - شمال به امتداد جاده چالوس خواهید رسید که در حدود 139 کیلومتر فاصله تهران تا چالوس می باشد. شما برای لذت بردن از محیط اطراف خود نیاز به این لوازم قید شده دارید مثلاً در کنار ساحل یک صندلی مسافرتی نشستن شما را متفاوت و راحت تر می کند . نکته ی جالب تر آن است که این جنگل فاصله ی بسیار کمی از دریا حدود ۱۰ کیلومتر دارد در نتیجه در ارتفاعات دالخانی که قرار بگیرید، چشم اندازی بی نظیر از دریا خواهید داشت.

که در فصل پاییز با ریزش برگ های درختان منظره جذاب و رنگارنگی را خواهد داشت که قطعا زمان مناسبی برای افرادی است که علاقمند به عکاسی از طبعیت هستند. در هنگام پیک نیک و کمپ حتما کیسه هایی برای قرار دادن زباله همراه خود داشته باشید و در نهایت زباله ها را با خود بازگردانید و در طبیعت رها نکنید. با فرارسیدن زمستان و سفیدپوش شدن منطقه، زیبایی پل ورسک دوچندان میشود؛ بهطوری که هر بینندهای را مبهوت عظمت و شکوه خود میکند. داخل این غار چشمهای جوشان وجود دارد که زیباییهای غار را دوچندان کرده است. غار الیمستان با طولی در حدود 150 متر، یکی از معدود غارهای طبیعی استان مازندران بهشمار میآید. ساعت ٥:٤٥ صبح روز جمعه ١٠ مهرماه ٩٣با جمعی ١٣نفره از دوستان همنورد با خودروهای شخصی سه تن از دوستان بزرگوار گروه حرکت را آغاز کردیم صبحانه را ساعت 8:30درمسجای بین راهی بعد از سبزوارصرف کردیم و پس از عبور از شاهرود و دامغان از جاده چشمه علی به سمت ساری و ساعت ١٤:٤٥به آمل رسیدیم و پس از استراحتی کوتاه به انتظار جناب آقای فلاح راهنمای محلی که از طرف رئیس محترم هیأت کوهنوردی آمل معرفی شده بودند نشستیم پس از پیوستن ایشان ساعت15:30 به سمت روستای الیمستان که مقصد اصلی ما بود راهی شدیم بارندگی و ترافیک سنگین جاده هزار باعث شد که مسیر ٣٥کیلومتری تا ابتدای فرعی امام زاده لهاش حدود ٢ساعت طول بکشد که با همنوایی استاد شجریان وسرگرمیهای دیگر، ترافیک هم به ما خوش گذشت ! برای دسترسی به جنگجل دالخانی از مسیر اول، می بایست وارد بلوار اصلی شهر یا همان بلوار امام خمینی شوید.

در این متن همچنین اشاره خواهیم کرد که جنگل الیمستان کجاست، چه زمانی بهترین وقت برای سفر است و کجا میتوانیم در این سفر اقامت کنیم. از جمله مهمترین این آثار میتوان به تپه باستانی قلعهکش و آتشکده الیمستان اشاره کرد. برای رسیدن به قله ابتدا باید از منطقه مسکونی روستا عبور کرد که به دلیل مسائل عرفی! در روستای الیمستان به دلیل نزدیک بودن به جنگل و دشت اطراف، اسب های بسیاری خواهید دید که می تواند یکی از سوژه های زیبا برای عکاسی شما باشد. درختان بلند و سر به فلک کشیده و طبیعت بکر و زیبا باعث شده که به محیطی تحسین برانگیز تبدیل شود. می توانید در این جنگل مه آلود و دیدنی، درختان سربه فلک کشیده را با لذت تماشا کنید. بهتر است در هنگام رفتن به جنگل یک همراه در کنار خود داشته باشید خصوصا زمانی که هوا مه آلود می شود ممکن است در جنگل گم شوید. از روز گذشته تاکنون در برخی از نقاط کوهستانی نکا برف تا ارتفاع 30 سانتیمتری را شاهد بودیم که با کاهش دما و سردتر شدن هوا بارش برف شدت گرفته و امکان بیشتر شدن ارتفاع برف در مناطق کوهستانی وجود دارد. در فصل تابستون اما وضعیت هوا ثبات بیشتری داره. این پارکهای جنگلی در فصول مختلف سال به ویژه تابستان که همه جا گرم است، پذیرای مسافر هستند و آب و هوای دلچسب و خنک را به آنها هدیه میدهند. میزان آب آبشار لونک در فصول مختلف سال متفاوت است؛ اما اگر قصد دیدن یک آبشار پرآب را دارید فصل بهار و پاییز را برای تماشای آبشار لونک انتخاب کنید. از جمله بخش های مختلف این جنگل، می توان به روستای کوهستانی الیمستان و قله ای که در مسیر این جنگل واقع شده است، اشاره کرد که انتخاب مناسبی برای کوهنوردان و بازدید تور های گردشگری است.

در میان جاذبه های توریستی شمال ایران، باید به جنگل الیمستان به عنوان یکی از مکان های پرطرفدار اشاره کنیم. چمنزار بیده پشت یکی از طبیعتهای زیبا در این ییلاق است. این جنگل زیبا در کیلومتر ۲۰ جاده هراز از سمت آمل قرار دارد. جاده فرعی جنگلی و پرپیچ و خم و باریک با شیب نسبتا تند خود مارا به سمت روستای الیمستان درارتفاع ۱۷۰۰متری هدایت میکند.. بعد از گذر از روستا بخش جنگلی آغاز میشود ک پیمایش آن حدود۱,۵ساعت بطول می انجامد، با افزایش ارتفاع رفته رفته تراکم درختان کمتر شده و پوشش گیاهی قله تقریبا ناچیز است.. در واقع باید بگوییم یکی از بهترین جاهای دیدنی شمال در زمستان و تابستان، این جنگل رویایی است. پل معلق یکی از بهترین مکان های دیدنی رامسر است که برای رسیدن به آن و استفاده از، زیپ لاین باید سوار تله کابین رامسر شوید و پس از پیاده شدن در ایستگاه بام، خود را به مجموعه پارک جنگلی هزارپه برسانید. حمام کردن در جنگل یکی از اصطلاحات ژاپنی است که سالها به عنوان فرایند ذهنی برای به آرامش رسیدن استفاده میشود. یکی از مهمترین خطرات زیستمحیطی جنگل گلستان را میتوان وجود جاده و حجم بالای تردد در آن دانست. در هر صورت این جاده برای خودروهای ایرانی زیاد مناسب نیست و شاید دچار آسیب شوید، بعد از جایی که برای پارک ماشین ها استفاده می شود هم باید ۱۰ دقیقه پیاده روی کنید تا به آبشار زیبا برسید. در این جا قله دماوند نیز برای شما خود نمایی می کند و منظره ای تکرار نشدنی را ایجاد می کند. بازدید و دیدن از این مسیرفرصتی است که خستگی مشغله های روزمره زندگی را بطور کامل از تن بیرون کند. که البته بخاطر منطقه جغرافیایی که در آن قرار گرفته است و نزدیکی با بخش هایی مثل رود هراز و هم چنین دامنه های کوه البرز در اغلب روز های سال آب و هوای بسیار دلپذیر و منظره جذابی را دارد.

از پوشش گیاهی آن که بگذریم، آب و هوای دلپذیر و بسیار مطلوب این منطقه را نمی شود نادیده گرفت، که بدون شک سفر به این منطقه برای کسانی که مدت زمان زیادی را در شهر های پرجمعیت و با هوای نسبتا آلوده سپری کرده اند، فرصت بی نظیری برای تنفس هوای پاک و جان دوباره بخشیدن به روح و جسم است. در نزدیکی این پل، هتل شهرداری آمل، پارک ها و فضاهای سبزی متعددی برای استراحت وجود دارد. نانوایی ها به دلیل نبود گاز و برق امکان فعالیت ندارند و تعطیل شده اند . او هزار بار که به عقب برگردد باز به عنوان همیار در پارک ملی گلستان فعالیت میکند، حضور او و سایر همیاران در کنار محیطبانان باعث شده افزایش قابل توجه حیاتوحش را داشته باشند و بتوانند کارنامه موفقی را از خود به جای بگذارند. جاده گیسوم تونلی جنگلی را با نسیم خنک کوهستان های تالش در هم آمیخته تا تن و جان هر رهگذری را آرامش ببخشد و روحش را آسایش دهد. گاهی یک جاده آنقدر زیبا و شگفت انگیز است که می تواند جای چندین و چند مقصد را به تنهایی پر کند. پس در واقع می توان گفت مسیری شگفت انگیز برای پیاده روی و لذت بردن از مناظر خواهد بود.

سفر به آبشار رنگو بدون شک نمونه خوبی است و قطعا شما را با مسیر جنگلی زیبای خود شگفت زده خواهد کرد. زمانی که در جنگل باشید می توانید قله زیبای دماوند را نیز ببینید. پس از رسیدن به روستا باید حدود 2 کیلومتر را در جادههای خاکی و منظرههای روستایی اطراف طی کنید تا به رودخانهای برسید. از اینجا ۳ کیلومتر مسیر خاکی در پیش دارید تا به جنگل از سمت امامزاده قاسم برسید. حالا بعد از عبور از این روستا و با طی کردن مسافتی حدود 5 کیلومتر که مسیر خاکی و بدون آسفالت است به بخش محلی و روستای الیمستان خواهید رسید که می توانید از این جا به بعد خود را برای دیدن طبیعت این جنگل بکر آماده کنید. طبیعت گردانی که تا به حال این قسمت از اسالم و خلخال را ندیده اند، برای رویارویی با یکی از شاهکارهای دست طبیعت اردبیل آماده باشند. گفته می شود درایران باستان، ساختمانهای برج مانندی به نام «میل» یا «منار» را می ساختند که برای راهنمایی مسافران در کنار راهها و جادهها مورد استفاده قرار می گرفته است. که سالانه گردشگران و مسافران زیادی برای دیدن این منطقه از استان مازندران سفر می کنند. علاوه بر موارد فوق منطقه سوادکوه به خاطر برخورداری از ارتفاعات مختلف مورد توجه علاقهمندان به ورزش کوهنوردی است. اکثر مردم محلی و گردشگران این شهر را با پارک های جنگلی مختلف می شناسند. سفری که در آن از جنگلهای انبوه، قدم در دشتهای سرسبز و وسیع خواهید گذاشت و اگر بهار به آنجا بروید، عطر گیاهان مختلف شما را مست خواهند کرد. توضیح انکه بعد از دوره دوم تقنینیه که دخالت بیگانگان را انتخابات ایران دوبشدت گذاشت معمول آن بود که متولیهای مجلس یعنی آن نمایندگانی که مجری سیاست بیگانگان میشدند خانه وکلای تازه وارد رفته وبعد ازتبریک وتهنیت سؤال میکردند که صاحب خانه برای دوره بعد هم داوطلب نمایندگی هست یانیست البته صاحب خانه ولو درتحت لفافه هم بود ازداوطلبی امتناع نمیکرد ومتولیان هم میگفتند اهل محل غیراز شما کسی را ندارند وچون شما نمیتوانید شخصاً برای خود کار بکیند اینکار بعهده ما که شما را باز برای دوره بعد انتخاب کنند ما هم ازشما تقاضائی داریم اگردرجریان این دوره نیازمند بدو سه رأی شدیم ازما مضایقه نکنید ومارابکمک خود امیدوار نمایید واین دوسه رأی وقتی تقاضا میشد که قضیه سیاسی بزرگی درپیش بیاید.

این منطقه با طبیعت تمامعیارش، سفر تکرارنشدنی پیشروی شما خواهد گذاشت. شما تا شمال نمیروید که فقط این قلعه را ببینید. پارکهای طبیعی متعدد چون منطقه حفاظت بلس کوه، جنگلهای معروف دو هزار و سه هزار و دشت دریاسر، تنها بخشی از دیدنیهای این شهرستان زیبا را تشکیل میدهند. هنگامی که در طبیعت چلاو قرار بگیرید و به منظره اطراف خود نگاهی بیاندازید، به قدرت خدا پی خواهید برد و با خود فکر می کنید که برای خلق چنین طبیعت زیبا و بی نظیری چقدر زمان صرف نموده است. برای رسیدن به این دریاچه از مسیری جنگلی عبور میکنید و به روستای توشن را در دامنه کوه میرسید. ساعت 15 با رسیدن به آمل از اقای فلاح خداخافظی کردیم وبه سمت ساحل بابلسر راهی شدیم ادامه برنامه را به تفریح در ساحل بابلسر ، قایق سواری و جت اسکی و.. از جاذبه های گردشگری مازندران زیبایی و جذابیت این روستا که به چشم می خورد، شاهد بازمانده های تاریخی یا معماری کهن در این نقطه هستیم که شکوه و عظمت این معماری را به رو می کشاند. عبور از مسیرهایی با چشماندازهای خیرهکننده ما را به آبشار حیرتانگیز لونک میرساند که با رسیدن به آن اندکی خستگی از تن بدر میکنیم و دامنه گردی در منطقه بشکافته سنگ را ادامه میدهیم. این جنگل رویایی در جوار روستایی به همین نام است و در زمان سفر میتوانید آدرس آن را از مردم محلی هم بگیرید. اگر می خواهید در جنگل به دوچرخه سواری بپردازید ایده خوبی خواهد بود .اما باید دوچرخه شخصی خود را همراه بیاورید زیرا در این محیط هیچ امکاناتی برای اجاره دادن دوچرخه وجود ندارد. در جنگل به هیچ وجه آتش روشن نکنید. زیرا این جنگل رویایی از جذابیت های طبیعی فوق العاده ای برخوردار است و می تواند منطقه ای دیدنی در شمال ایران برای مسافران باشد.

جالب است بدانید که هنگام ساخت پل ورسک، مهندسین سازنده برای ممکن ساختن عبور قطار از روی پل، مسافتی نزدیک به ۱۱ کیلومتر پس از روستای ورسک را به صورت سه پله و روی دامنهی کوه احداث کردند. با پیش رفتن در این مسیر، از میان مراتع وسیع خود را در راه قله میبینید. اگر به شهرستان آمل سفر کرده باشید، احتمالا نام این جنگل را شنیده اید و یا حتی این منطقه از آمل را به چشم خود دیده اید. همانطور که گفته شد این جنگل در مسیر انتهایی روستای لهاش قرار گرفته است که برای رسیدن به این روستا، اگر مبدا شما شهر تهران است می توانید مسیر کیلومتر 140 جاده هراز و اگر مبدا شما خود شهر آمل است از کیلومتر 30 این جاده را برای سفر خود انتخاب کنید. عمارت خانه تقوی ها دو طبقه بوده و درب و پنجره های چوبی زیبایی برای آن در نظر گرفته شده اند. اما در سایر فصل ها امکان روبه رو شدن با باران وجود دارد. آرامش عجیبی به من میده، شعرهاش، تصاویرش و موسیقیش اگه من رو خواب نمی کنه ولی حتما آرومم میکنه. در فصل بهار و تابستان نیز که پوشش گیاهی جنگل رو به سرسبزی و شادابی و رشد دوباره می رود، آب و هوای بسیار مطلبوبی را برای مسافرت و گردش به همراه خواهد داشت. البته وسایل مورد نیاز برای برپایی چادر و آب و غذا را حتما با خود داشته باشید.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد اجاره ون برای شمال بدون راننده لطفا به بازدید از وب سایت ما.

مدیر بازاریابی
۱۳ مهر ۰۲ ، ۲۱:۵۱ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر


آلودگی هوا یکی از معضلات جدید انسان ساخت قرن گذشته به دلیل نحوه زندگی ما است. بسیاری از ما در روزهایی که هوا آلوده است سعی می کنیم بیرون از خانه بمانیم، اما سوال اینجاست که هوای داخل خانه چقدر آلوده است؟ شاید آلودگی داخل خانه مانند میدان نباشد، اما در داخل خانه آلودگی زیادی وجود دارد. استفاده از دستگاه های تصفیه هوای داخل خانه یک راه حل عالی برای کسانی است که به سلامت خود و خانواده خود اهمیت می دهند. این گیاهان خاص نه تنها سموم را از بین می برند، بلکه زیبایی و طراوت را به دکوراسیون خانه یا هر فضای داخلی دیگری می بخشند. در این مقاله با لیستی از بهترین گیاهان سرپوشیده برای تصفیه هوا آشنا می شویم و مزایای نگهداری از این گیاهان برای تصفیه و تصفیه هوای داخل خانه را درک می کنیم. در کارمادیو بمانید.

مزایای استفاده از گیاهان سرپوشیده تصفیه است

استفاده از بهترین دستگاه تصفیه هوای خانگی مزایای زیادی در بهبود کیفیت هوای داخل خانه دارد. این شامل:

حفظ رطوبت در خانه

دمای خانه را کاهش دهید

کاهش دی اکسید کربن

حذف برخی از آلاینده ها از هوا

گیاهان چگونه هوا را تمیز می کنند؟

توانایی گیاهان در سم زدایی هوا شگفت انگیز است. برگ ها دی اکسید کربن و نور را جذب کرده و از طریق فتوسنتز به انرژی تبدیل می کنند. گیاهان همچنین ترکیبات آلی فرار (VOCs) را از هوا جذب می کنند. هر چه درخت بزرگتر باشد سموم بیشتری جذب می کند. اکسیژن محصول ارزشمند این فرآیند است. گیاهان آلاینده های مضر را از بین می برند و میزان اکسیژن هوا را افزایش می دهند. این کاری است که هیچ دستگاه تصفیه هوای تجاری نمی تواند انجام دهد.

آلاینده های داخل ساختمان چیست؟

در خانه ناخودآگاه آلاینده های مختلفی را وارد هوا می کنیم که همه آنها خیلی مضر نیستند اما غلظت بالای آنها باعث سرگیجه یا آلرژی می شود. برخی از بهترین گیاهان تصفیه کننده هوای داخلی می توانند این سموم را جذب کرده و هوا را تصفیه کنند. برخی از این آلاینده های رایج عبارتند از:

فرمالدئید که معمولا در مصالح ساختمانی، محصولات پاک کننده، دود تنباکو، گازهای خروجی اگزوز خودرو و غیره یافت می شود. سطوح بالای فرمالدئید با افزایش خطر ابتلا به برخی سرطان های نادر مرتبط است.

بنزن که در نفت خام یافت می شود و در ساخت پلاستیک، رزین، الیاف مصنوعی، چسب، محصولات پاک کننده و صابون و غیره استفاده می شود. قرار گرفتن طولانی مدت در معرض بنزن با افزایش خطر ابتلا به سرطان خون و کم خونی همراه است.

تولوئن موجود در رنگ ها، لاک ها و چسب ها. سطوح بالای تولوئن می تواند باعث سرگیجه، از دست دادن تعادل، بی خوابی و سایر مشکلات شود.

زایلن، باعث سوزش چشم، بینی و گلو، سردرد، سرگیجه و از دست دادن تعادل عضلانی می شود.

تری کلرواتیلن در محصولات مصرفی مانند محصولات پاک کننده، چسب ها، لکه برها و پاک کننده های فرش یافت می شود. این ماده سرطان زا است.

کدام گیاه برای تصفیه هوا بهتر است؟

در ادامه با بهترین گیاهان داخلی که می توانند ذرات آلودگی هوا را حذف کنند آشنا می شویم.

گیاه تاروفی (Chlorophytum Comosum)

گیاه عنکبوتی، روبان یا پیچک عنکبوتی، دارای برگ های سبز باریک و گرد است و می تواند آلاینده های مضر مانند مونوکسید کربن، فرمالدئید، زایلن و بنزن را از هوا حذف کند. گیاه عنکبوتی یا گیاه گندم یکی از کم نگهداری ترین گیاهان آپارتمانی است. این گیاه نور غیرمستقیم را ترجیح می دهد و حتی در شرایط کم نور نیز می تواند رشد کند. علاوه بر این، آنها خاک مرطوب را دوست ندارند و فقط به آبیاری سبک نیاز دارند.

گیاه سانسویریا

گیاه سنسوریا سمومی مانند فرمالدئید و اکسید نیتروژن را از هوا حذف می کند. سانسوریا گلدان خوبی برای اتاق خواب است زیرا در شب به آزادسازی اکسیژن ادامه می دهد و در فضای گرم با نور غیر مستقیم خورشید به خوبی عمل می کند. اگر سنسور شما کمی رشد می کند می توانید مقاله چرایی رشد نکردن سنسور در کامادیو را مطالعه کنید.

آلوئه ورا (A. BARBADENSIS)

آلوئه ورا گیاهی است که هوای خانه را تمیز می کند. توصیه می شود برای خلاص شدن از شر فرمالدئید موجود در مایعات و محصولات پاک کننده، گیاه آلوئه را در آشپزخانه نگهداری کنید.

CHAMEDOREA ELEGANCE

الگانس هامادورا

نخل یا پارلور کوه چامادورا یکی از بهترین گیاهان سرپوشیده برای تصفیه هوا و همچنین مراقبت از آن بسیار آسان است. این گیاه آلاینده های معمولی مانند فرمالدئید، بنزن و مونوکسید کربن را از هوا حذف می کند.

گیاه صلح (SPATHIPHYLLUM VIVALDI)

vredesplant (SPATHIPHYLLUM VIVALDI)

آرام آرام یا اسپاتی فیلوم با گل سفید و زیبایش برای تصفیه هوا مفید است. یک مطالعه ناسا نشان داد که گل صلح به دلیل توانایی آن در تجزیه و خنثی کردن گازهای سمی مانند بنزن، فرمالدئید و مونوکسید کربن، یکی از بهترین گیاهان تصفیه کننده هوا است.

سرخس برگ شمشیری (Nephrolepis exaltata)

این گیاه در از بین بردن ناخالصی ها خوب است. این گیاه رطوبت دوست در مطالعه ناسا به عنوان نهمین گیاه مناسب برای تصفیه هوا معرفی شد. این گیاه در حذف فرمالدئید موثر است.

گیاه پتوس (EPIPREMNUM GOLDEN)

EPIPREMNUM طلایی

پتاس گیاهی بسیار محبوب و آسان است. همچنین سموم خانگی مانند زایلن، بنزن، فرمالدئید و تری کلرواتیلن را از بین می برد. این گیاه فقط به نور متوسط ​​و غیرمستقیم نیاز دارد و باید فقط 1-2 بار در هفته آبیاری شود. بین دو آبیاری اجازه دهید خاک خشک شود و با افزایش نور تعداد دفعات آبیاری را افزایش دهید. این گیاه برای انسان و حیوانات خانگی سمی است، بنابراین خانواده هایی که حیوانات خانگی یا کودکان دارند از نگهداری آن خودداری کنند. می توانید نحوه مراقبت از گیاهان تصفیه کننده هوا را در کامادیو بخوانید.

Figowiec (انجیر الاستیک)

انجیر (Ficus elastica)

این گیاه بومی هندوستان است و نسبتاً دردسر کمتری دارد، یکی از بهترین گیاهان سرپوشیده برای تصفیه هوا محسوب می شود. فیکوس سموم زایلن، بنزن، فرمالدئید و تری کلرواتیلن را از هوا حذف می کند.

اخرین حرف

اگر تصمیم به خرید یک دستگاه تصفیه هوا دارید؛ به یاد داشته باشید که هیچ گیاهی نمی تواند کیفیت هوای داخل خانه را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد. اما این می تواند راه زیادی در از بین بردن آلودگی داشته باشد. امیدواریم از این مقاله ای که کارمادو برای شما آماده کرده است لذت ببرید.
 

مدیر بازاریابی
۰۸ مهر ۰۲ ، ۱۰:۱۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر


گیج فشار یک ابزار اندازه گیری است که برای اندازه گیری و نشان دادن فشار مایعات و گازها استفاده می شود. این ابزار به عنوان یکی از ابزارهای اصلی در فناوری، صنعت، پزشکی و علوم مختلف کاربرد دارد. در زیر بیشتر در مورد گیج فشار، انواع، کاربردهای آن و چرایی اهمیت آن توضیح می دهیم.

مانومتر یک دستگاه فیزیکی است که برای اندازه گیری فشار مایعات یا گازها در یک محیط خاص استفاده می شود. این دستگاه عمدتاً از یک غشای حساس به فشار، یک میکرومتر و یک ساعت نمایشگر تشکیل شده است. انواع مانومتر

1. فشارسنج غشایی: در این نوع گیج از غشای حساس به فشار استفاده می شود که تحت فشار مایع یا گاز خم می شود و فشار را نشان می دهد.

2. فشارسنج های بوردون: این گیج ها از تغییر شکل لوله بوردون برای اندازه گیری فشار استفاده می کنند. معمولا برای اندازه گیری فشار بالا و پایین استفاده می شود.

3. گیج فشار دیافراگمی: در این نوع فشارسنج از غشای حساس به فشار استفاده می شود که تحت فشار تغییر شکل داده و فشار را نمایش می دهد. از این گیج ها برای اندازه گیری فشار دقیق استفاده می شود.

با استفاده از فشار سنج

1. صنعت: گیج های فشار در صنعت به عنوان یکی از ابزارهای اساسی اندازه گیری مورد استفاده قرار می گیرند. برای نظارت بر فشار در سیستم های تامین گاز، خطوط لوله نفت، تجهیزات پمپاژ، واحدهای تولید برق و سایر فرآیندهای صنعتی استفاده می شود.

2. دارو: در دستگاه ها و ابزار پزشکی از فشار سنج برای کنترل فشار خون، اکسیژن و دستگاه های تنفسی نیز استفاده می شود.

3. خودرو: گیج های فشار در خودروها برای نشان دادن فشار در لاستیک ها، سیستم های رادیاتور و سیستم های ترمز استفاده می شود.

4. مخابرات: در سیستم های مخابراتی نیز از فشار سنج برای نظارت بر فشار گازها و مایعات استفاده می شود.

اهمیت فشارسنج

شاخص های استرس در بسیاری از زمینه ها بسیار مهم هستند. این به کنترل و نظارت دقیق فشار کمک می کند، که می تواند از انفجار تجهیزات و حوادث جلوگیری کند. همچنین در فرآیند تولید و ساخت، اندازه گیری دقیق فشار به بهبود کیفیت و بهره وری محصول کمک می کند.

به طور کلی فشار سنج ها به عنوان یکی از مهم ترین ابزارهای مورد نیاز در صنایع و کاربردهای مختلف به شمار می روند و برای اندازه گیری و پایش فشار مورد استفاده قرار می گیرند.

فشار چیست؟

فشار یک مفهوم مهم در فیزیک و علوم طبیعی است که به نیروی اعمال شده به واحد سطح اشاره دارد. معمولاً فشار در واحد سطح برابر است با نیروی اعمال شده عمود بر آن تقسیم بر مساحت آن واحد. این تعریف به صورت فرمولی به صورت زیر بیان می شود:

\\[P = \\frac{F}{A}\\]

کجاست:

- \\ (P \\) به معنای فشار است. (معمولاً با پاسکال اندازه گیری می شود. نیوتن بر متر مربع یا کیلوپاسکال)

- \(F\) نیروی اعمال شده به ناحیه مورد نظر (بر حسب واحد نیوتن) است.

- \\(A\\) مساحت مساحت مورد نیاز (به متر مربع) است.

برای درک بهتر استرس می توان به چند عامل اشاره کرد:

1. واحد فشار: واحد اصلی اندازه گیری فشار در سیستم بین المللی واحدها (SI) پاسکال (پاسکال) است که با علامت \"Pa\" نشان داده می شود. یک پاسکال برابر با یک نیوتن در هر متر مربع است.

2. فشار اتمسفر: فشار معمولاً بر حسب واحد اتمسفر (atm) اندازه گیری می شود. یک اتمسفر فشار جوی مشابه فشار روی سطح زمین دارد که حدود 101325 پاسکال است.

3. اثر ارتفاع: فشار نیز وابسته به ارتفاع است با افزایش ارتفاع از زمین به آسمان، فشار کاهش می یابد این تغییر فشار به معنای نیروی گرانشی کمتر در ارتفاعات بالاتر است

4. کاربردها: مفهوم فشار در علوم مختلفی مانند فیزیک، مهندسی، شیمی، پزشکی و زیست شناسی و علوم زمین کاربرد دارد. از کاربردهای مهم آن می توان به اندازه گیری فشار هوا، طراحی سیستم های گازرسانی و اندازه گیری فشار خون در پزشکی اشاره کرد.

به طور کلی فشار یک مفهوم اساسی و بسیار مهم در فیزیک و علوم مختلف است که برای توضیح و تفسیر پدیده های مختلف جهان طبیعی به کار می رود.

دماسنج چیست؟

دماسنج وسیله ای است که دمای یک محیط یا سیستم را اندازه گیری می کند. این دستگاه به عنوان نشانگر برای نمایش دما استفاده می شود. دماسنج ها می توانند دیجیتال یا آنالوگ باشند و بسته به نوع آن از روش های مختلفی برای اندازه گیری و نمایش دما استفاده می کنند.

Aria-Temperaturmesser

نکات مهم در اندازه گیری دما

1. اندازه گیری دما: یک دماسنج برای اندازه گیری دما در واحدهای مختلف مانند سلسیوس (°C)، فارنهایت (°F)، کلوین (K) و رانکین (°R) استفاده می شود.

2. کاربرد در صنایع مختلف: دماسنج ها در صنایع مختلف اعم از صنعت، پزشکی، خودروسازی، پزشکی و علوم مختلف کاربرد دارند. به عنوان مثال در اتومبیل ها برای نمایش دمای موتور و در پزشکی برای اندازه گیری دمای بدن انسان استفاده می شود.

3. دماسنج های مختلف: دماسنج ها در اشکال و اندازه های مختلف موجود هستند. به عنوان مثال، دماسنج، ترموکوپل، سنسور دما و دستگاه های تصویربرداری حرارتی از انواع دستگاه های اندازه گیری دما هستند.

4. دقت و دقت اندازه گیری: دقت و دقت اندازه گیری دما از ویژگی های مهم اندازه گیری دما است. برخی از دستگاه ها دارای دقت و قابلیت اطمینان بالایی هستند و برای کاربردهای حساس مانند علوم تحقیقاتی و صنایع دقیق مناسب هستند.

به طور کلی دماسنج ابزار مهمی برای نمایش و پایش دما در مکان ها و سیستم های مختلف است و کاربردهای متنوعی دارد. انتخاب مناسب ترین محدوده دما بر اساس نیازها و الزامات خاص هر برنامه مهم است.

تفاوت مانومتر و دما

گیج های فشار و دما سنج دو نوع دستگاه اندازه گیری برای دو کمیت فیزیکی مهم مانند فشار و دما هستند. این دو دستگاه در زمینه های مختلف علمی و صنعتی کاربردهای متفاوتی دارند و از نظر عملکرد و اصول علمی با هم تفاوت دارند. در زیر تفاوت های اصلی بین فشارسنج و گیج دما آورده شده است.

1. پارامتر:

- فشار سنج: این دستگاه فشار را اندازه گیری می کند. فشار به نیروی اعمال شده بر هر ناحیه از ناحیه اشاره دارد. و با واحد پاسکال یا اتمسفر (atm) اندازه گیری می شود.

اندازه گیری دما: این دستگاه دما را اندازه گیری می کند. دما به مقدار گرما یا سرما در بدن اشاره دارد و واحدهای دمای معمولی مانند سانتیگراد ( درجه سانتیگراد)، فارنهایت ( درجه فارنهایت)، کالوین (K) و رانکین ( درجه R) برای اندازه گیری استفاده می شوند.

2. عملکرد و ساختار:

- فشارسنج: این دستگاه اغلب از دیافراگم ها یا غشاهای حساس به فشار برای اندازه گیری فشار استفاده می کند. تغییر شکل این دیافراگم یا غشاء در پاسخ به تغییرات فشار، فشار را اندازه گیری می کند.

- دماسنج: این دستگاه برای اندازه گیری دما از مکانیسم های مختلفی مانند دماسنج، ترموکوپل و یا سنسور دما استفاده می کند. این مکانیسم ها معمولاً تغییرات در خواص مواد مانند حجم یا مقاومت الکتریکی را با تغییرات دما اندازه گیری می کنند.

3. کاربرد:

- فشارسنج: فشارسنج ها در مکان ها و صنایع مختلفی مانند صنعت، اتوماسیون، پزشکی (برای اندازه گیری فشار خون)، خودروها و سیستم های گازرسانی استفاده می شود.

- اندازه گیری دما: اندازه گیری دما در صنایع مختلفی از جمله تولیدی، پزشکی، علوم آزمایشگاهی، آشپزی، خودروسازی و ساختمان سازی کاربرد دارد.

معمولاً از فشارسنج ها برای اندازه گیری فشار و از گیج های دما برای اندازه گیری دما و انجام کارهای مختلف در صنایع و علوم مختلف استفاده می شود.

تفاوت بین فرستنده فشار و گیج فشار

فرستنده فشار و گیج فشار دو نوع دستگاه اندازه گیری فشار هستند، اما اصول و کاربرد آنها متفاوت است. در زیر تفاوت های اصلی بین ترانسمیتر فشار و گیج فشار آورده شده است: http://khouznews.ir/fa/news/280418

فرستنده فشار:

1. عملکرد: فرستنده فشار یک دستگاه الکترونیکی است که فشار را به سیگنال الکتریکی تبدیل می کند و آن را به یک نمایشگر یا دستگاه کنترل می فرستد. این سیگنال الکتریکی می تواند آنالوگ (به عنوان مثال 4-20 میلی آمپر) یا دیجیتال (پروتکل های ارتباطی مانند HART یا Modbus) باشد.

2. دقت و تنظیم: فرستنده های فشار به طور کلی دقیق تر و قابل تنظیم هستند. آنها می توانند داده های فشار را با دقت بالا اندازه گیری کنند و تنظیمات مختلف را برای رفع نیازهای مختلف تنظیم کنند.

3. کاربرد: سنسورهای فشار اغلب در صنایع پیچیده تر و اتوماسیون صنعتی استفاده می شوند. آنها برای کاربردهایی که نیاز به دقت بالا، انتقال داده از راه دور یا اتصال به سایر سیستم های کنترلی دارند، مناسب هستند.

فشار:

1. عملکرد: فشار سنج وسیله ای مکانیکی است که مستقیماً فشار را نشان می دهد. این دستگاه فشار را بر اساس آسیب غشا یا دیافراگم اندازه گیری می کند و یک نشانگر مکانیکی است.

2. دقت: گیج های فشار معمولا دقت کمتری نسبت به ترانسمیترهای فشار دارند. دقت اندازه گیری آنها معمولاً به عواملی مانند نوع و کیفیت دیافراگم و تنظیمات ساخت آنها بستگی دارد.

3. کاربردها: گیج های فشار اغلب در کاربردهای ساده و پیچیده تری مانند سیستم های تامین گاز خانگی، کارخانه های کوچک و تجهیزات کم هزینه استفاده می شوند. http://khouznews.ir/fa/news/280423

به طور کلی، تفاوت اصلی بین یک فرستنده فشار و یک فشار سنج در این است که یک فرستنده فشار اطلاعات فشار را به عنوان سیگنال الکتریکی ارسال می کند و دقیق تر است، در حالی که یک فشار سنج فشار را به صورت مکانیکی نشان می دهد و دقت کمتری دارد. انتخاب بین این دو نوع به نیازها و اهداف اندازه گیری خاص شما و محیط برنامه شما بستگی دارد.

مدیر بازاریابی
۰۷ مهر ۰۲ ، ۱۲:۵۲ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر