مرکز بازاریابان

این سایت متعلق به حرفه ای های بازاریابی می باشد.

مرکز بازاریابان

این سایت متعلق به حرفه ای های بازاریابی می باشد.

تابلو های راهنمایی و رانندگی بی سوادی

يكشنبه, ۷ مرداد ۱۴۰۳، ۰۹:۴۷ ق.ظ


در این مقاله می خواهیم تعدادی از مهم ترین تابلوهای راهنمایی بی سواد را که اغلب در تست های قوانین استفاده می شوند، معرفی کنیم.

علائم راهنمایی و رانندگی بی سواد معمولاً به دلیل شباهت، توسط تعداد زیادی از افراد گیج و گمراه می شوند که باعث می شود تعداد زیادی از عزیزان در آزمون های آیین نامه مردود شوند.

علائم راهنمایی و رانندگی بی سواد

علائم نقص رانندگی یکی از مهم ترین علائم است و اگر امیدوارید در اولین بار در آزمون آیین نامه خود قبول شوید، باید تمام علائم و نشانه های کتاب قوانین را بدانید. امیدواریم در این مقاله انواع علائم مخرب رانندگی و اطلاعاتی را برای قبولی موفقیت آمیز در آزمون در اختیار شما قرار دهیم، بنابراین بیش از 200 نوع تابلو در آیین نامه وجود دارد که هر کدام معنای خاص خود را دارند. همانطور که می دانید در کتاب قوانین نمادهای خودروی زیادی وجود دارد، بنابراین باید زمان زیادی را صرف یادگیری آنها کنید. اما نگران نباشید، ما در اینجا راه های آسانی را برای شما آماده کرده ایم تا یاد بگیرید.

تابلوهای راهنمایی بی سواد شامل 7 دسته هستند که عبارتند از:

علائم هشدار دهنده یا هشدار دهنده

علائم امنیتی یا پلیس

تابلوهای آموزشی یا اطلاع رسانی

علائم جهت

جداول اضافی

دفتر محلی

برچسب ها

برای سهولت در به خاطر سپردن انواع مختلف علائم راه، این نکته مهمی است که باید به خاطر داشته باشید که در مجموع 7 نوع داریم. بیشترین تعداد علائم مربوط به سه دسته اول است: 1. علائم هشدار دهنده یا هشدار دهنده;

در مقاله زیر به معرفی انواع پنل ها پرداختیم. عکس همه تابلوهای جاده ای بی سواد دسته بندی شده همراه با نام تابلو.

علائم راهنمایی و رانندگی بی سواد

تمامی علائم هشدار دهنده به شکل مثلث با لبه های قرمز و زمینه سفید طراحی و ساخته شده اند.

توجه به این نکته ضروری است که 7 نوع سیگنال غیر مثلثی وجود دارد.

برای دریافت سوالات آیین نامه کلیک کنید.

علائم راهنمایی و رانندگی بی سواد

همه تابلوهای ممنوعیت دایره ای با حاشیه قرمز دارند که نشان دهنده ممنوعیت است. این تابلو دارای اشکال مربع و مستطیل است در خواندن علائم راهنمایی و رانندگی برای افراد بی سواد باید بسیار مراقب باشید تا در هنگام آزمون دچار اشتباه نشوید.

علائم هشدار دهنده راهنمایی و رانندگی برای افراد بی سواد

یکی دیگر از انواع تابلوهای راهنمایی و رانندگی برای بی سوادی، تابلوهای اطلاعاتی است. این نوع پانل ها زرد، آبی، سبز، قهوه ای، سفید و گرد، مربع، مستطیل، مثلث و ... می باشند.

هیئت های آموزشی در واقع توصیه های کلی دارند که به دو دسته تقسیم می شوند. گروه دوم: مشاور غیر دستوری.

علائم جهت

این نوع تابلوها مهم ترین علائم راهنمایی و رانندگی برای افراد بی سواد را می توان به 3 نوع تقسیم کرد: 1. علائم هشدار دهنده 2. علائم راه یاب 3. علائم خروج.

این بخش شامل نمادها و کلمات است.

در این قسمت تعدادی از مهم ترین تابلوهای راه بی سواد را برای شما آورده ایم که بسیار شبیه به هم هستند و ممکن است شما را در امتحان سردرگم کنند تا بتوانید امتحان را با موفقیت پشت سر بگذارید.

مراقب باشید و علائم راهنمایی و رانندگی را با ترافیک سمت راست و دو طرفه اشتباه نگیرید!

همانطور که از تصاویر زیر مشاهده می کنید، این سه جدول بسیار شبیه به هم هستند، اما هر کدام از این جدول ها معنای خاص خود را به شما منتقل می کنند.

تابلوی خطر جاده

همانطور که در تصویر زیر می بینید. علائم مشابه مربوط به خطرات جاده وجود دارد. اکثر آنها بسیار شبیه به هم هستند و همه بخشی از نشانه های اصلی قانون بی سوادی هستند.

بدون علامت عبور

تصاویر زیر برخی از مهمترین علائم جاده ای است که نشان می دهد کدام وسایل نقلیه ممنوع است

توجه به تمام تابلوهای گرد با قاب قرمز که انجام کاری را ممنوع می کند، مهم است.

تابلو راهنمایی عابر پیاده

عابران پیاده علائم راهنمایی و رانندگی مرتبط گاهی اوقات می توانند شما را گمراه کنند، بنابراین در صورت نادرست بودن تست خواندن، مراقب هر علامت مرتبط باشید.

شرایط اخذ گواهینامه رانندگی به دلیل بی سوادی

همانطور که می دانید اخذ گواهینامه امروزه یکی از اصلی ترین و مهم ترین اهداف است و شرایط خاصی دارد. می توان گفت تقریباً همه نیاز به گواهی دارند. همانطور که می دانید اکثر مشاغل بدون حمل و نقل غیرممکن هستند.

افراد بی سواد زیاد هستند. مسئولان راهنمایی و رانندگی شرایطی را فراهم کرده اند که این افراد با انجام تست سوادآموزی به راحتی گواهینامه خود را دریافت کنند.

در ادامه این مقاله نحوه دریافت گواهی بی سوادی را به شما خواهیم گفت

نحوه گرفتن گواهینامه رانندگی فارغ التحصیل

آنچه باید به آن توجه کنید این است که روش اخذ گواهینامه سواد با گواهینامه سواد تفاوت چندانی ندارد. به طوری که همه رویه های آیین نامه برای همه افراد یکسان باشد. بی سواد و بی سواد باید آموزش عملی و تئوری یکسانی را طی کنند و هزینه ثبت نام کلاس ها برای افراد یکسان است.

تمام شرکت کنندگان باید 30 سال یا بیشتر سن داشته باشند

باید حداقل مدرک تحصیلی تا پایان سال پنجم ابتدایی داشته باشد

گواهی فارغ التحصیلی الزامی است

شما باید از اداره پلیس +10 تأییدیه بگیرید که در هیچ مدرسه ای ثبت نام نکرده اید

۰۳/۰۵/۰۷ موافقین ۰ مخالفین ۰
مدیر بازاریابی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی