مرکز بازاریابان

این سایت متعلق به حرفه ای های بازاریابی می باشد.

مرکز بازاریابان

این سایت متعلق به حرفه ای های بازاریابی می باشد.

تله کابین و فناوری های مختلف به کار رفته در آن

پنجشنبه, ۱۸ آبان ۱۴۰۲، ۰۷:۵۱ ب.ظ


در میان روش های حمل و نقل کوهستانی به ویژه برای پیست های بزرگ اسکی، تله کابین وسیله ای با ظرفیت جابجایی بالا در عین حال مسافر است که با استفاده از کابل های ضخیم و نازک حرکت می کند. با اتصال به مراکز بزرگی که طولانی و فقط ارتفاع زیادی دارند. از جانب تله کابین خیلی ها را در مدت کوتاهی به بالای کوه می برد. در این مقاله از سایت خبری پارت نیوز در رابطه با تله کابین و انواع آن صحبت خواهیم کرد.

دو چرخ:

در این مدل تله کابین، تراموا یا کابین سیار از یک کابل برای حرکت از سمت دره به بالای کوه استفاده می کند. در این روش کابین از پایین به بالا حرکت می کند و سپس همان مسیر را روی همان کابل به سمت پایین کوه طی می کند. در برخی از تله کابین هایی که با این روش مسافران را جابجا می کنند، امکان جابجایی 200 مسافر و تمامی وسایل آنها وجود دارد. به عنوان مثال، این روش در پیست اسکی پارادیسی فرانسه مورد استفاده قرار گرفت و حتی در صورت بارگیری کامل با مسافران و وسایل، می تواند مسافت 2 کیلومتری را در 4 دقیقه طی کند و مردم را با خیال راحت به بالای پیست اسکی برساند. . . . ترانسفر اسکی در ایران تله کابین سیبلند که یکی از مدرن ترین تله کابین های ایران محسوب می شود بر همین اساس طراحی و اجرا شد.

تله کابین گردان:

صندلی یا کابین توسط کابلی هدایت می شود که بی انتها می چرخد. به این ترتیب کابین مسافران تنها در یک جهت حرکت می کند و پس از رسیدن به انتهای مسیر با چرخش به ابتدای مسیر باز می گردد. در همین حین مسافر قبلی از کابین خارج شد و مسافر بعدی آماده بازگشت به کابین بود. در زیر به بررسی انواع تله کابین دوار می پردازیم:

تقویت کننده اوریندگی:

بنابراین، که محبوب ترین راه برای حمل و نقل مردم به پیست اسکی است، ویژگی های برتر وجود دارد. از مهمترین این ویژگی ها می توان به سرمایه گذاری کم نسبت به این روش اشاره کرد. هر روز به امکانات نصب شده در این مکان ها افزوده می شود و آسایش و ایمنی را برای مسافران به ارمغان می آورد. به عنوان مثال در نسل جدید این صندلی از گرما برای گرم کردن صندلی استفاده می شود و صندلی های ایمنی و کودک پسند نیز وجود دارد. در برخی از مدل های این صندلی ظرفیت 10 نفر در نظر گرفته شده است که می تواند مسافران بیشتری را در زمان کمتری نسبت به ظرفیت 2 یا 4 نفر جابه جا کند.

2- تله کابین:

مهمترین ویژگی کابل 2 کابلی وجود یک کابل نگهدارنده اضافی در جلوی کابل اصلی کابین است. در این روش علاوه بر کابل متحرک اصلی، یک کابل تکیه گاه ثابت قرار می گیرد که قسمت اصلی وزن کابین را تحمل می کند. در این مدل تله کابین، فشار کمتری به کابل موبایل وارد می شود و بنابراین در طول سفر به تیرهای کمتری نیاز است. این مدل کابلی تنها مدلی است که در هر کابین گنجایش 10-15 نفر را دارد و از نظر قابلیت حمل برای پیست های اسکی بسیار مناسب است.

کابل 3 ماشین:

این مدل تله کابین بیشترین ظرفیت حمل و نقل را دارد. در این مدل از 2 رشته کابل کریر و یک رشته کابل استفاده شده است که ایمنی و مقاومت خاصی در برابر بادهای شدید دارد. در عین حال حداکثر ظرفیت مسافر این مسیر حدود 5000 مسافر در ساعت است. علاوه بر این می توان بازشوهای بسیار بزرگی را بین ستون ها در نظر گرفت و با توجه به این ویژگی به تعداد بسیار کمی ستون های تکیه گاه نیاز داریم. تمام موارد ذکر شده استفاده از این مدل را برای پیست های بزرگ اسکی بسیار جذاب می کند.

از بین تله کابین های ایران، تله کابین سیبلند که در بام فیروزکوه ساخته شده است با استفاده از تجربه گروه دوپل مایر اتریش طراحی و راه اندازی شده است. این شرکت اتریشی که بزرگترین تولید کننده سیستم های تله کابین هوایی در جهان است، هنگام طراحی تله کابین سیبلند واقع در کوه های فیروزکوه از آخرین فناوری ها در ساخت تله کابین استفاده کرد. تله کابین فیروزکوه در مرکز تفریحی سیبلند در مجاورت شهرهای تهران و سمنان قرار دارد و همه روزه پذیرای گردشگران زیادی از نقاط مختلف ایران است.

تلفن سیبلند تهران

جدیدترین تله کابین و پیست اسکی تهران.

مجموعه سیلند یکی از جاذبه های گردشگری اطراف تهران است که با وجود نزدیک بودن به شهر، آب و هوای بسیار تمیز و سردی دارد و در بسیاری از فصول سال می توان برف را بر روی تپه فیروزکو مشرف به دامبند مشاهده کرد. قله بند و دریاچه زیبای نمرود به چشم می خورد در ساخت تله کابین دریای دریا در دو مرحله طراحی و اجرا از کمک کارشناسان اتریشی به طور کامل استفاده شد و به غیر از تله کابین، پیست اسکی بزرگسالان و پیست اسکی برای کودکان طراحی شد. پیست ها برای بچه ها عالی هستند، این بهترین پیست اسکی است اطراف تهران محسوب می شود این مجموعه جدای از این بخشها، یک پیست اسکی آموزشی مجهز نیز ارائه می دهد که از آموزش بهترین مربیان اسکی در ایران بهره می برد.
 

۰۲/۰۸/۱۸ موافقین ۰ مخالفین ۰
مدیر بازاریابی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی