مرکز بازاریابان

این سایت متعلق به حرفه ای های بازاریابی می باشد.

مرکز بازاریابان

این سایت متعلق به حرفه ای های بازاریابی می باشد.

توانایی لازم برای انتخاب رشته عملی

يكشنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۰۵:۴۹ ب.ظ

کنکور عملی اگر در مقطع دبیرستان تحصیل می کنید و به دنبال رشته عملی هستید بهتر است ابتدا برای کسب علم و آینده آن اقدام به انتخاب رشته عملی و کنکور عملی نمایید سپس نسبت به انتخاب رشته اقدام نمایید. آی تی. از امتحان عملی چه می دانید؟ برخلاف تصور دانش‌آموزان و والدینشان، بازار کار میدانی کاربردی تنها به رشته‌های پزشکی مربوط نمی‌شود. در عوض، دانش‌آموزی که در رشته تجربی تحصیل می‌کند ممکن است در آینده در برخی از رشته‌های علوم انسانی مانند روان‌شناسی، برخی رشته‌های ریاضی و همچنین دانشکده افسری و سایر موارد تحصیل کند. اما اگر به رشته هایی مثل روانشناسی علاقه دارید بهتر است از همان ابتدای انتخاب رشته و تحصیل در رشته علوم انسانی هدف خود را مشخص کنید.



مطالعه برای موفقیت تحصیلی

رویکرد 24 گامی تنها رویکرد تضمینی کشور در ترانزیت پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی و همچنین ریاضی و فیزیک در دانشگاه های برتر کشور است.


انتخاب رشته تجربی و بازار کار آن

اگر در کنکور سراسری قبول شوید و نمرات لازم برای ورود به دانشگاه را کسب کنید، بازار کار برای دوره کارآموزی بسیار مطلوب است. دانشجویی که در رشته تجربی تحصیل می کند و در گروه کار بالینی تحصیل می کند می تواند در بخش های پزشکی مانند سونوگرافی، فیزیوتراپی، پرتودرمانی، پرستاری، روانپزشکی و اتاق عمل تحصیل کند. شما می توانید در رشته علوم تجربی که بیشتر مورد علاقه شماست مطالعه کنید. بازار کار رشته هایی مانند دندانپزشکی که در بازار ایران تقاضای بالایی دارند نیز اشباع نشده است. بازار ایران برای برخی از بخش ها مانند بخش مهندسی پزشکی در حال رشد است.



توانایی لازم برای رفتن به رشته تجربی

رشته تجربی یکی از سخت ترین رشته ها در دبیرستان محسوب می شود. متقاضیان این دوره باید دانش کافی در زمینه شیمی و زیست شناسی و همچنین دانش کافی در زمینه ریاضیات داشته باشند. ضمن اینکه برای ارتقای معدل و رسیدن به رتبه و حد نصاب لازم باید با سایر دانشجویان برای رسیدن به حد نصاب قبولی در دانشگاه های معتبر کشور رقابت کنند. بنابراین در کنار علاقه و پشتکار در این زمینه باید مهارت های لازم و کافی را کسب کنید که با برنامه ریزی صحیح درس و امتحانات این امکان را به شما بدهد. یکی از مواردی که امکان انتخاب رشته تحصیلی در دبیرستان را به شما می دهد، مشاوره تحصیلی پایه نهم است. این فرآیند به دانش آموز کمک می کند تا در زمینه های مختلف دانش کسب کند. تحصیل در رشته تجربی برای کسانی که دارای شرایط مشاوره دانشجویی باشند امکان پذیر است. دوران نه ساله تحصیلی یک دانشجو نیز در انتخاب رشته و سنجش توانایی های او بی تاثیر نیست.

روش 24 مرحله ای تنها روش تضمینی در کشور برای آزمون های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی و همچنین کلاس های اول ریاضی و فیزیک در دانشگاه های درجه یک کشور می باشد.



خلاصه ای از اطلاعات مورد نیاز برای انتخاب رشته کنکور

یکی از محدودیت های انتخاب رشته تجربی در دبیرستان معدل پایین است. دانش آموزان باید بدانند که در انتخاب رشته تجربی در دبیرستان، سه سال تحصیلی خود یعنی. حداقل نمره در دروس علوم تجربی 14 و در ریاضی 13 است. همچنین در سه سال تحصیلی مجموع سه امتیاز کسب شده در این درس بدون ضرایب باید بیشتر از 42 باشد همچنین مجموع نمره دروس 7، 8 و 9 مربوط به رشته تجربی باید بیشتر از 252 باشد. ضریب حداقل معدل برای ورود به رشته تجربی 14 است اما سهمیه مناطق، خانواده شهدا، جانبازان، ایثارگران و رزمندگان کاهگلی در انتخاب رشته برای هر منطقه موثر است.


 

آزمون های آزمایشی در ایران

از آنجایی که اکثر داوطلبان رشته های آزمایشی در رشته های زیر گروه 1 متقاضی هستند، رقابت بین متقاضیان رشته های آزمون در این رشته ها بسیار زیاد است. بخش تست کنکور بیش از هر گروه آزمایشی دیگری متقاضی دارد. بنابراین اگر قصد تحصیل در رشته تجربی را دارید باید به این نکته توجه داشته باشید که در کنکور دولتی پشتکار بیشتری داشته باشید. به این دلیل که بسیاری از رشته هایی که زیر شاخه رشته های مختلف علوم تجربی هستند بدون کنکور ارائه نمی شوند. برعکس هیچ یک از فارغ التحصیلان پزشکی بیکار نمی مانند. برخی دیگر از شاخه های علوم پزشکی نیز نوید خدمت دارند.



>> تعهدات خدماتی در چه زمینه هایی وجود دارد؟

رشته های بدون آزمون علوم کدامند؟

علوم دامی

شیمی کاربردی

علوم و مهندسی زمین

شیلات و مهندسی

علم و فناوری صنایع غذایی

علوم آزمایشگاهی دامپزشکی

زیست شناسی سلولی و مولکولی

غذای سالم

همکاران فناوری مرتع و آب

انجمن تولید و بهره برداری از گیاهان دارویی معطر

علوم و مهندسی جنگل

زیست شناسی گیاهی

شیمی محض

باغبانی و باغبانی

مهندسی صنایع چوب و محصولات خمیری

مهندسی محصول و ژنتیک گیاهی

دریا

زیست شناسی دریایی

میکروبیولوژی

بیوتکنولوژی

کارگر آزمایشگاه شیمی

دانشیار فناوری جنگل

اقتصاد کشاورزی

ترویج و آموزش کشاورزی پایدار

زمین شناسی

مهندسی طبیعی

Greenroom-Technologie

گیاه

زیست شناسی گیاهی

مهندسی صنعت مبلمان

کاردانی فناوری تولیدات گیاهی

دانشیار فناوری تولیدات دامی

همکاران تولید و پردازش داده ها

انجمن کشاورزی و باغبانی

زیست شناسی حیوانات

بهداشت و بازرسی گوشت

 

ادامه پست: https://pourdastmalchi.net/services/انتخاب-رشته-سراسری/ 

۰۲/۰۲/۱۰ موافقین ۰ مخالفین ۰
مدیر بازاریابی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی