مرکز بازاریابان

این سایت متعلق به حرفه ای های بازاریابی می باشد.

مرکز بازاریابان

این سایت متعلق به حرفه ای های بازاریابی می باشد.

جاروبرقی چیست و چگونه کار می کند؟

چهارشنبه, ۱۵ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۰۳ ب.ظ


جاروبرقی وسیله ای است شامل یک موتور که با استفاده از برق روشن می شود و شروع به کار می کند. یک فن نصب شده بر روی موتور جاروبرقی که موتور را به حرکت در می آورد و فشار هوای داخل جاروبرقی را کاهش می دهد، خلاء ایجاد می کند و در نتیجه فشار هوای خارجی هوای داخل را مجبور می کند تا از طریق لوله در جاروبرقی حرکت کند. هنگامی که هوا وارد جاروبرقی می شود، گرد و غبار و زباله ها توسط یک فیلتر از هوا جدا شده و وارد محفظه مخصوص گرد و غبار می شوند. به طور کلی می توان گفت که نوع جاروبرقی شامل سه قسمت اصلی پمپ مکنده، فیلتر و مخزن می باشد. که در آن فیلترها نقش مهمی در تضمین کیفیت هوا و جلوگیری از بازگشت ذرات ریز به محیط دارند. پمپ مکنده جزء اصلی انواع جاروبرقی است که قدرت و سرعت آن در کیفیت نظافت بسیار چشمگیر است. مخازن انواع جاروبرقی با توجه به محل استفاده متفاوت است. هر چه فضا بزرگتر باشد نیاز به جاروبرقی بیشتر می شود. اما این فقط یک عملکرد کلی جاروبرقی است. جاروبرقی ها به طور کلی به سه دسته جاروبرقی صنعتی، نیمه صنعتی و خانگی تقسیم می شوند. در این مقاله در مورد جاروبرقی برقی خانگی و انواع آن صحبت خواهیم کرد. سازندگان و طراحان مختلف جاروبرقی با استفاده از فناوری های مختلف، آزادی زیادی را برای این دستگاه به ارمغان آورده اند که در ادامه بیشتر با آن آشنا می شویم.

انواع جاروبرقی خانگی

شرکت پیشرو مبلمان خانگی در جهان محصولات نوآورانه ای را با در نظر گرفتن عملکرد، استحکام، زیبایی و موارد دیگر تولید و طراحی می کند. به طور کلی انواع زباله های خانگی را می توان به 5 گروه زیر طبقه بندی کرد:

جاروبرقی مکانیکی

جاروبرقی را بپوشانید

جاروبرقی کف

جاروبرقی سیلندر

پاک کننده ربات

پمپ وکیوم استوانه ای (ادامه)

جاروبرقی‌های استوانه‌ای همان جاروبرقی‌های قدیمی هستند که در اکثر خانه‌ها یافت می‌شوند و برای نظافت قسمت‌های مختلف خانه استفاده می‌شوند و شرکت‌های پیشرو لوازم خانگی هر روز در حال تولید و طراحی انواع مختلف جاروبرقی هستند. جاروبرقی های خواب با قدرت مکش و سرعت متفاوت طراحی شده اند و سازندگان از تجهیزات مختلفی استفاده می کنند و فناوری های مختلفی را روی آن ها اعمال می کنند. این نوع جاروبرقی ها معمولا زیبا و جمع و جور هستند به طوری که به راحتی در هر خانه ای جا می شوند و افراد در هنگام خرید جاروبرقی نگران اشغال فضایی نباشند. جاروبرقی از بدنه ای از پلاستیک یا فایبرگلاس، موتور، لوله خرطومی، لوله جاروبرقی، فولاد یا پلاستیک، کابل برق، پدال و سری های مختلف و مخزن گرد و غبار تشکیل شده است. جاروبرقی های کاذب بر اساس شکل ظاهری و نوع مخزن گرد و غبار به گروه های زیر تقسیم می شوند:

جاروبرقی کانتونگ

در این نمونه جاروبرقی  نمایدنگی بوش جایی برای قرار دادن کیسه گرد و غبار روی بدنه دستگاه تعبیه شده است. جاروبرقی ها را می توان به دو گروه تقسیم کرد:

* جاروبرقی دائمی کیسه ای: این نوع جاروبرقی مجهز به کیسه برزنتی است و پس از هر بار پرکردن باید کیسه را تخلیه و شستشو داد. اگرچه این نوع کیف مقرون به صرفه است، اما برای افرادی که حساسیت دارند و به گرد و غبار حساس هستند توصیه نمی شود. زیرا هنگام تمیز کردن کیسه به ناچار گرد و غبار بلند می شود. به این نوع جاروبرقی جاروبرقی سطلی نیز می گویند.

* جاروبرقی با کیسه های یکبار مصرف: این نوع جاروبرقی به دلیل ماهیت کیسه های یکبار مصرف کمترین تماس را با گرد و غبار دارد. علاوه بر این، سازندگان اغلب این نوع کیسه را با چند لایه طراحی می کنند و نشت گرد و غبار هنگام کار بر روی واحد و تعویض کیسه حداقل است.

جاروبرقی بدون کیسه یا مخزن

در مدل هر بار نیازی به تعویض کیسه گرد و غبار نیست. بعد از پر کردن آن را خالی کنید و دوباره بگذارید.

نکاتی که هنگام خرید جاروبرقی باید در نظر بگیرید

امروزه جاروبرقی نقش پررنگی در خانه دارد، نظافت دست راست خانم خانه است، بنابراین امکانات فراوان آن می تواند کار را تسهیل کند. برای کارایی بیشتر این دستگاه و افزایش راندمان کار می توان به موارد زیر اشاره کرد.

لوله تلسکوپی

امروزه در اکثر جاروبرقی های موجود در بازار، لوله فلزی با قابلیت تنظیم ارتفاع طراحی شده است.

تانک کامل نور

این نشانگر طراحی شده در جاروبرقی کیسه ای، زمان تعویض کیسه را با نور یا نوار روی دستگاه به شما یادآوری می کند و در نتیجه عمر دستگاه را افزایش می دهد.
 

نحوه نگهداری از جاروبرقی

جاروبرقی نقش مهمی در زندگی امروز ما دارد و ما این کار را برایمان بسیار آسان کرده ایم، همچنین می توانیم با نگهداری خوب و صرفه جویی زیادی در تعمیرات به افزایش عمر این دستگاه کمک کنیم. این دستگاه. از نو. در اینجا چند نکته برای نگهداری بهتر جاروبرقی آورده شده است:

مراقب نظافت باشید

برای افزایش عمر مفید دستگاه و حفظ سلامت محیط و دستگاه توصیه می شود هر چند وقت یکبار فیلتر (در صورت قابل شستشو)، برس و تیوپ را با آب گرم و مواد شوینده ملایم شسته و خارج نمایید. گرد و غبار از دستگاه همچنین همانطور که قبلا ذکر شد توجه به پر بودن کیف بسیار مهم است.

به حفظ سلامت کابل جاروبرقی توجه کنید

از آنجایی که سیم جاروبرقی نقش اصلی را در عملکرد دستگاه ایفا می کند، باید برای نگهداری آن تلاش کرد. این کار برای جلوگیری از کشش و نکشیدن سیم تا انتها است.

اجازه ندهید دستگاه بیش از حد گرم شود

کارکردن طولانی مدت موتور جاروبرقی باعث کاهش عمر دستگاه و سوختن موتور می شود. بهتر است پس از 15 تا 20 دقیقه استفاده به دستگاه استراحت کوتاهی بدهید.

استفاده مناسب از دستگاه ها و لوازم جانبی.

یکی از جنبه های مهم تعمیر و نگهداری و سرویس جاروبرقی بوش، شناخت پاک کننده ای است که می تواند گرد و غبار و خاک را در یک منطقه کوچک جمع کند. اما اگر مقدار آن خیلی زیاد است یا حاوی ماسه هستند، بهتر است از پاک کننده های خانگی استفاده نکنید. برای این منظور می توانید از جاروهای آب و زمینی طراحی شده توسط برخی شرکت های تخصصی استفاده کنید. پاک کننده آب و خاک کارچر WD3 Premium یکی از بهترین گزینه ها در این زمینه است.

امیدواریم در این مقاله توانسته باشیم توضیحات کاملی در مورد جاروبرقی و سایر نکات مرتبط با آن در اختیار شما قرار دهیم. برای خرید جاروبرقی مناسب می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید و مشاوره بگیرید.
 

۰۲/۰۶/۱۵ موافقین ۰ مخالفین ۰
مدیر بازاریابی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی