مرکز بازاریابان

این سایت متعلق به حرفه ای های بازاریابی می باشد.

مرکز بازاریابان

این سایت متعلق به حرفه ای های بازاریابی می باشد.

در اینجا دو برند خوب دماسنج وجود دارد

شنبه, ۹ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۰۱:۵۰ ب.ظ


دماسنج یکی از ابزارهای رایج در بسیاری از صنایع است. داشتن یک ابزار با کیفیت می تواند تاثیر بسزایی در روند کار داشته باشد. در زیر به بررسی دو مدل باکیفیت دماسنج موجود در بازار خواهیم پرداخت.



زوریات دمای ایندومارت

دماسنج Indomart بر روی دو روش رایج و پرکاربرد برای اندازه گیری دما بدون استفاده از برق کار می کند.

باند I-Bimetallic



انبساط حجمی گازها

1) سنسور دمای دو فلزی Indomaret

اصل روش اندازه گیری دما در دماسنج دو طرفه ایندومارت در نظر گرفتن تغییر انبساط دو قطعه فلزی مختلف است که جوش داده شده و دارای ضرایب انبساط حرارتی متفاوتی هستند. هر گونه تغییر دما باعث تغییر طول نوار آهنی می شود و از آنجایی که انبساط یا انقباض نوار آهن برابر نیست، سیستم دو فلزی در لبه ها خم می شود.



خرید دماسنج از Aria Measure Tool

افزایش دما باعث خم شدن دماسنج دو فلزی Indomart به سمت نوار فلزی با ضریب انبساط حرارتی کمتر می شود و کاهش دما باعث خم شدن نوار دو فلزی به سمت فلز با انبساط حرارتی بالاتر می شود. سیستم اندازه گیری دو فلزی Indomart در داخل لامپ/ساقه دماسنج قرار دارد.

سیم پیچ به یک چرخ دوار متصل می شود و این حرکت به مقدار دمایی که توسط نشانگر روی نمایشگر دماسنج Indomart نشان داده می شود تبدیل می شود.



2) دماسنج گاز ایندومارت

روش اندازه گیری دمای گاز Indomart انبساط یک گاز بی اثر در یک سیستم بسته است. تغییر در فرآیند دما باعث تغییر فشار گاز در ساقه دماسنج ایندومارت می شود و این باعث حرکت لوله بوردون یا لوله مارپیچی دماسنج می شود و این حرکت از طریق قسمت حرکتی به اشاره گر منتقل می شود. مکانیزم و دمای فعلی را نمایش می دهد.



دقت دماسنج Indomart

کلاس دقت حداکثر خطای مجاز نشانگر در دمای مرجع است که به صورت درصدی از دهانه بیان می شود. کلاس های دقت تعریف شده گیج دمای Indomart 1.0٪، 1.6٪ و 2.0٪ است. اگر لازم باشد با مایعی مانند گلیسیرین یا روغن سیلیکون پر شود، دقت در مقایسه با کلاس در حال اجرا حداقل یک کلاس کاهش می یابد.


 

جبران دمای محیط

تغییرات دمای محیط می تواند بر دقت دستگاه تأثیر بگذارد، زیرا دمای کالیبراسیون حدود 0.4 ± 20 درجه سانتیگراد است. هنگامی که دمای محیط 10 ± درجه سانتیگراد تغییر می کند، خطای نشانگر 0.2 ± درصد از مقیاس کامل است. در کنار این محصول معمولا از رله حرارتی دو فلزی یا هیوندای استفاده می شود.

طول مویرگی همچنین منبع اصلی خطا در 0.2٪ از مقیاس کامل برای هر متر اضافی مویرگی است. اما با دمای ثابت می توان این خطا را کاهش داد.

به عنوان مثال، طول مویرگی 6 متر (20 فوت) توصیه می شود، اما برای محیط های گرمتر می توان این طول را تا 10 متر (30 فوت) افزایش داد. بنابراین هنوز هم می توان از مویین بلند سنسور دمای Indomart استفاده کرد، اما برای تنظیم دمای محیط باید از شیر جبران کننده و لوله مارپیچی دو دیفرانسیل استفاده کرد.



واحد اندازه گیری دما Indomart

دماسنج های Indomart به صورت یک یا دو مقیاس ارائه می شود. تقسیمات مقیاس با قطر ابزار مطابقت دارد. واحدهای درجه حرارت ترجیحی درجه سانتیگراد یا درجه فارنهایت هستند. واحدهای دمایی دیگر مانند K (Kelvin) نیز در صورت درخواست در دسترس هستند.

°F = 1.8 X °C + 32

°C = (°F - 32) / 1,8

K = °C + 273,15



ضربه های مکانیکی و پالس ها

شوک و لرزش عمر و دقت دماسنج ها را کاهش می دهد. بنابراین باید از لرزش مکانیکی در سیستم اندازه گیری نشانگر دمای Indomart اجتناب شود. اگر دما را در یک منطقه ارتعاشی اندازه گیری کنید، شوک اجتناب ناپذیر است، اعمال موارد زیر باعث بهبود خواندن دما می شود:

با استفاده از کش لاستیکی،

اندازه گیری از راه دور توسط مویرگی،

محفظه دماسنج را با گلیسیرین یا گریس سیلیکونی پر کنید (بسته به دما).

صفحه نمایشگر دما، جعبه و پنجره Indomart

یکی از عوامل مهم در انتخاب اندازه صفحه نمایش، فاصله بین نقطه نصب و موقعیت خواننده است. اندازه اسمی دماسنج های استاندارد ایندومارت 63، 80، 100، 125 و 160 میلی متر می باشد.

تعیین مواد مورد ترجیحی معمولاً بر اساس محیط نصب است. Indumart جعبه هایی از پلاستیک، آلومینیوم، فولاد رنگ شده و فولاد ضد زنگ ارائه می دهد.

انتخاب متریال پنجره بر اساس محیط نصب و وضعیت سیال و مشخصات آن (اقدامات ایمنی) است. سه نوع پنجره برای انتخاب وجود دارد:

شیشه ابزار تخت،

شیشه ایمنی یکپارچه، (3) اکریلیک / پلکس گلس. لازم به ذکر است که ممکن است همه انواع پنجره ها برای یک دماسنج در دسترس نباشند.



محل نصب و اتصال دماسنج ایندومارت

گیج دما Indomart نصب مستقیم و از راه دور را ارائه می دهد. برای نصب مستقیم، گشتاور سفت کردن باید با آچار اعمال شود، نه با گرفتن و چرخاندن قاب. برای نصب از راه دور، باید از چرخش‌های ناگهانی مویرگی که باعث ایجاد محدودیت‌ها و شکاف‌هایی در خط می‌شود، اجتناب کرد و مویرگ اضافی باید به قطر تقریباً 30 سانتی‌متر (1 فوت) زخم شود.



دماسنج نوافیما

دماسنج نوافیما بر اساس استانداردهای ایمنی مندرج در استانداردهای ایمنی روز بین المللی طراحی و ساخته شده است. در رابطه با دستورالعمل 2014/68/EU P.E.D. دماسنج های نوافیما باید بر اساس «روش ساخت صحیح» طراحی و ساخته شوند. از دیگر محصولات این حوزه می توان به کلید حرارتی (محافظ موتور) هیوندای اشاره کرد.

این دستگاه برای استفاده در صنایع غذایی، آشامیدنی، دارویی، تبرید، صنایع فرآوری شیمیایی و پتروشیمی و محیط های فرآیندی طراحی شده است. دماسنج نوافیما دما را به صورت محلی و از راه دور نشان می دهد



نشانگر دمای نوافیما TB7

دماسنج نوافیما DS 2.5", 3" 4.5" (63-80-100-125mm) ابزاری عالی از این شرکت است. دماسنج های نوافیما برای استفاده در صنایع شیمیایی و پتروشیمی در نظر گرفته شده است. ترموستات Novafima TB7 برای مقاومت در برابر سخت ترین ها شرایط عملیاتی بدنه/رمپ جوش آرگونارک کل ساختار را تقویت می کند.



جزئیات در مورد دماسنج Novafim TB7

صنعت: مواد شیمیایی، پتروشیمی، انرژی، ماشین آلات ساختمانی (OEM)، تبرید، گرمایش، تهویه، تهویه مطبوع (HVAC)، گازهای صنعتی

نوع دستگاه: دماسنج دو فلزی

کاربردهای ویژه: دمای فرآیند بالا

انطباق: مطابق با EN 13190EAC

عملکرد: نشانه محلی

دقت: 2.0 طبق EN 13190

جنس: تمام فولاد ضد زنگ

محدوده: -20 تا 500 درجه سانتیگراد

عنصر حسگر: مارپیچ دوقطبی

سطح حفاظت: IP 55



اخرین حرف

ابزار اندازه گیری آریا، با وب سایت co-asa.com، فروشگاهی یکپارچه برای ابزار دقیق است. این فروشگاه خدمات خود را در سراسر ایران ارائه می دهد. ابزار اندازه گیری آریا وارد کننده و بازاریاب ابزارآلات با کیفیت و برندهای مختلف می باشد. برای خرید انواع ابزار می توانید با کارشناسان ابزار اندازه گیری آریا تماس بگیرید.

 

لینک مقاله:https://www.rokna.net/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C-171/887236-%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%D8%AF%D9%88-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AF-%D8%AE%D9%88%D8%A8-%DA%AF%DB%8C%D8%AC-%D8%AF%D9%85%D8%A7

۰۲/۰۲/۰۹ موافقین ۰ مخالفین ۰
مدیر بازاریابی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی