مرکز بازاریابان

این سایت متعلق به حرفه ای های بازاریابی می باشد.

مرکز بازاریابان

این سایت متعلق به حرفه ای های بازاریابی می باشد.


حلوا یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین دسرهای سنتی ایران است. بله، با گذشت زمان، استفاده از حلوا به عنوان دسر یا غذا متوقف شد و حلوای آردی عمدتاً در مراسم مذهبی مانند عزاداری استفاده می شد. حلوا یکی از مقوی ترین دسرهای سنتی ایرانی است و یک میان وعده بسیار خوشمزه و پر انرژی است. برای تهیه این حلوا می توان از هر آردی استفاده کرد اما آرد گندم مغذی تر است. با مقدار مواد این دستور می توانید برای 10 نفر حلوا تهیه کنید. اگر می خواهید حلوای بیشتری درست کنید، مقدار مواد را ضرب و تقسیم کنید. با آموزش پخت حلوا با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم برای پخت حلوا

2 راز و

2 لیوان شکر

1.5 لیوان آب

omi این کار را 1/2 پیش انجام داد

مخلوطی از روغن مایع، روغن جامد و کره، در کل 1 فنجان یا 200 گرم

2 قاشق غذاخوری زعفران غلیظ شده

پودر هل برای چای

حلوای زعفرانی لذیذ و لذیذ را به این ترتیب تهیه می کنید

مرحله اول: تهیه شربت حلوا

برای تهیه شربت حلوا ابتدا یک قابلمه کوچک را گرم کنید و سپس آب را اضافه کنید. سپس شکر و پودر هل را به قابلمه اضافه کنید و هم بزنید تا شکر کاملا در آب حل شود. پس از آماده شدن شربت، اگر می خواهید آن را به خمیر اضافه کنید، باید داغ باشد، پس روی حرارت بسیار ملایم قرار دهید. نیازی به غلیظ کردن شربت نیست وگرنه حلوا خشک می شود.

مرحله دوم: آرد را سرخ کنید

در مرحله بعد آرد را دو بار الک می کنند تا کاملا صاف و یکدست شود سپس ظرف مناسبی روی آتش گذاشته و کره ذوب شده را داخل آن می ریزند. وقتی کره ذوب شده داغ شد، حرارت زیر قابلمه را کم کنید تا کره داغ بماند. در مرحله بعد ظرف مناسبی را روی آتش بگذارید و آرد را به آن اضافه کنید. آرد را تفت دهید تا رنگ آن تغییر کند و کمی کرم رنگ شود. توجه داشته باشید که این مرحله بسیار مهم است زیرا اگر از آرد غافل شوید، به سرعت خشک می شود.

مرحله سوم: تهیه حلوای مجلسی

اگر آرد بسوزد طعم حلوا خراب می شود. وقتی رنگ آرد تغییر کرد، روغن را به آرد اضافه کنید و خوب تفت دهید تا روغن و آرد کاملا مخلوط شوند. حرارت زیر قابلمه را کم کنید و به تدریج شربت و حلوا را اضافه کنید. در این زمان خمیر ممکن است گلوله شود اما می شکند و مدام هم می زند. مواد را با قاشق خوب هم بزنید تا حلوا به صورت خمیر درآید. نکته مهم در تهیه حلوا این است که وقتی در وسط بشقاب جمع شد آن را از روی حرارت بردارید و بشقاب را از دو طرف به آرامی برگردانید که به آن پیچاندن یا هل دادن بشقاب می گویند چون حلوا چسبنده است. و روغن نریزد پس از آماده شدن روغن آن را در ظرف مورد نظر خود قرار دهید. برای تزیین حلوا می توانید از تکه های پسته، تکه های بادام و پودر نارگیل استفاده کنید
 

ماخذ مقاله: https://bepazeem.com/recipes/طرز-تهیه-حلوا/

۰۲/۰۶/۰۴ موافقین ۰ مخالفین ۰
مدیر بازاریابی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی