مرکز بازاریابان

این سایت متعلق به حرفه ای های بازاریابی می باشد.

مرکز بازاریابان

این سایت متعلق به حرفه ای های بازاریابی می باشد.

عمر لمینت دندان چند سال است؟

يكشنبه, ۱ مرداد ۱۴۰۲، ۰۴:۳۲ ب.ظ


طول عمر لمینت های دندان به عوامل زیادی از جمله برند، مراقبت های بعد از ایمپلنت و تخصص پزشک بستگی دارد.

لمینت به طور معمول بین 10 تا 20 سال بسته به جنس و برند دوام دارد، اما می توانید با رعایت چند نکته عمر لمینت خود را افزایش دهید. در این مقاله با من همراه باشید تا این نکات را با هم مرور کنیم.

لمینت دندان چگونه ساخته می شود؟

لمینت دندان یکی از بهترین راه حل هایی است که دندانپزشکان برای تزئین دندان استفاده می کنند. این پتوهای سبک زیبا را می توان از چهار ماده مختلف ساخت:

1- آجر حجیم: این نوع خمیر زیبا است، ظاهر خوبی دارد، اما ماندگاری آن زیاد نیست.

2- سرامیک فشرده: این ماده ضخیم تر و در نتیجه ماندگاری بیشتری دارد اما جلوه و زیبایی زیادی نمی دهد.

- لیتیوم دی سیلیکات: این نوع لمینت دارای استحکام و دوام بسیار بالایی است و برای افرادی که مسواک می زنند مناسب است.

4- زیرکونیوم: این ماده دارای کیفیت و دوام عالی است. در عین حال زیبایی و جلوه خاصی دارد. این نوع لمینت برای ترمیم دندان های غیر طبیعی مانند پرکردن حفره ها یا اصلاح حفره ها بسیار مفید است. شاید مهم ترین مزیت زیرکونیوم سازگاری آن با بدن انسان باشد، بنابراین بوی نامطبوعی در دهان ایجاد نمی کند.
 

برای لمینت دندان، ابتدا دندانپزشک قالبی از دندان شما می گیرد. سپس این قالب به آزمایشگاه فرستاده می شود تا لمینت ونیرها به شکل و اندازه دلخواه دندان ساخته شوند. پس از تولید، روکش ها به کلینیک بازگردانده می شوند و دندانپزشک ماهر آنها را با استفاده از مواد چسبنده به دندان می چسباند.

مدت زمان ماندگاری این پوشش ها و میزان استحکام، سفید و براق ماندن آنها به چند موضوع بستگی دارد که در ادامه به آنها خواهم پرداخت.

ماندگاری لمینت دندان چقدر است؟

لمینت یکی از بادوام ترین و باکیفیت ترین مواد دندانی است و یکی از نقاط قوت آن دوام و طول عمر است.

با این حال نمی توان گفت که این روش دائمی است. این به این دلیل است که دندان های طبیعی انسان نیز غیرقابل پیش بینی هستند و با وجود اینکه دندان های طبیعی قوی هستند، به مرور زمان فرسوده و سیاه می شوند. با این حال، لمینت به طور متوسط ​​10-20 سال دوام می آورد. این تفاوت در ماندگاری به دلیل عوامل مختلفی است که به افزایش یا کاهش طول عمر لمینت ها کمک می کند.

عوامل موثر بر دوام لمینت های دندانی

عمر مفید لمینت ها را می توان با عوامل زیر تعیین کرد:

تخصص دندانپزشک؛ مهارت و تجربه:

اگر دندانپزشک در لمینت کردن، فرم دهی دقیق دندان ها مهارت داشته باشد و فرآیند نصب به خوبی انجام شود، لمینت ونیرها دوام بیشتری خواهند داشت. بنابراین مهم ترین نکته در مورد لمینت انتخاب یک دندانپزشک مجرب است.

Laminate مواد ۽ معیار:

شرکت های زیادی وجود دارند که مواد اولیه برای تولید پارکت لمینت تولید می کنند. اما جنس جنس آنها بسیار متفاوت است و همانطور که در قسمت انواع لمینت گفتم انواع لمینت متفاوت است. اینکه کدام برند و جنسیت را انتخاب می کنید تاثیر زیادی در نتیجه نهایی دارد. یک پزشک متخصص و با تجربه در این زمینه می تواند به شما مشاوره خوبی بدهد و شما را در انتخاب منصفانه و عاقلانه کمک کند.

مراقبت های بعد از لمینت دندان:

اگر بعد از لمینت به خوبی از لمینت خود مراقبت کنید، مانند مسواک زدن منظم و رعایت بهداشت دهان و دندان، مطمئناً می توانید برای مدت طولانی از دندان های خود استفاده کنید.

وضعیت دندان:

اگر دندان سالم و محکم باشد، احتمال پر شدن لب و ترک های لمینت کمتر است.

رنگ دندان:

دندان های سفیدتر و لک کمتر، التهاب لثه کمتر. این امر احتمال تغییر رنگ لمینت دندان و نیاز به تعویض را کاهش می دهد.

 

چگونه طول عمر لمینت دندان را افزایش دهیم؟

لمینت دندان نوعی تزئین آرایشی است که ماندگاری طولانی دارد، اما روش های نگهداری می تواند تاثیر بسزایی در طول عمر لمینت روی دندان داشته باشد. هنگامی که تعمیر و نگهداری مناسب را انجام دهید، امکان افزایش طول عمر لمینت افزایش می یابد. به عبارت دیگر می توان گفت یکی از راه های افزایش عمر لمینت ها کنترل عوامل موثر بر عمر لمینت ها می باشد.

بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید.

دندان های خود را دو بار در روز مسواک بزنید و از نخ دندان استفاده کنید تا ذرات غذا از روی دندان هایتان پاک شود. این باقیمانده غذا می تواند باعث ایجاد حفره هایی شود که برای ترمیم آن نیاز به برداشتن پوشش لمینت دارد.

مصرف سیگار را کاهش دهید.

تغییر رنگ لمینت بدترین آسیبی است که سیگار می تواند به آنها وارد کند. با گذشت زمان، سیگار کشیدن لمینت ها را بد جلوه می دهد و طول عمر آنها را کوتاه می کند.

عادت های بد را کنار بگذارید.

سنگ زنی یکی از رایج ترین روندهای دندانپزشکی است که می تواند از گرفتن روکش جلوگیری کند. مسواک زدن می تواند دندان طبیعی را فرسوده و حتی فرسوده کند، مثلاً دندان مصنوعی، حتی دندان طبیعی را فرسوده کند، بیایید آن را به یک جواهر تبدیل کنیم. اگرچه روکش ها محکم به دندان ها چسبیده اند، اما ساییدن دندان ها فشار زیادی به دندان وارد می کند و ممکن است باعث بریدگی یا شکستن روکش ها شود. سعی کنید این مشکل را حل کنید و هنگام خواب از محافظ دندان مخصوص استفاده کنید.

از مسواک و خمیر دندان مناسب استفاده کنید.

برای تمیز کردن لمینت دندان بهتر است از برس و خمیر دندان مخصوص لمینت بدون مواد سفید کننده و ساینده استفاده شود. برخی از افراد فکر می کنند یکی از راه های سفید کردن لمینت ها استفاده از خمیر دندان سفید کننده است و خمیر دندان های سفید کننده متناسب با جنس دندان طبیعی طراحی و ساخته می شوند و استفاده از آن برای لمینت ها باعث می شود لمینت ها به مرور زمان براقیت و شفافیت را کاهش دهند.

در افرادی که دندان قروچه می کنند، استفاده از محافظ دندان ضروری است زیرا باعث کاهش ساییدگی دندان و افزایش طول عمر لمینت می شود.

از دندان به عنوان ابزار استفاده نکنید.

گاز گرفتن آجیل یا غذای سفت با دندان، باز کردن لفاف با دندان، یا جویدن ناخن یا مداد می تواند باعث خرد شدن، ترک خوردن یا آسیب به لمینت شود. این عمل همیشه بدون توجه به اینکه دندان ها روکش دارند یا نه ممنوع است. اگر دندان هایتان بسته است، حتی در جویدن غذاهای سفت مانند هویج نیز باید مراقب باشید.

معاینات دوره ای را فراموش نکنید.

سعی کنید هر 6 ماه یکبار به دندانپزشک مراجعه کنید تا وضعیت دندان های خود را بررسی کرده و در صورت وجود علائم پوسیدگی قبل از گسترش آن، آنها را ترمیم کنید.
 

مطالعه از منبع: https://drsheidaclinic.com/dental-laminate/

۰۲/۰۵/۰۱ موافقین ۰ مخالفین ۰
مدیر بازاریابی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی