مرکز بازاریابان

این سایت متعلق به حرفه ای های بازاریابی می باشد.

مرکز بازاریابان

این سایت متعلق به حرفه ای های بازاریابی می باشد.

فروشگاه برق آمپرال

دوشنبه, ۱۵ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۰۹ ب.ظ


تجهیزات الکتریکی به هر وسیله ای گفته می شود که از برق برای انجام یک کار استفاده می کند. برخی از نمونه های دستگاه های الکترونیکی ترانسفورماتور، کنتاکت و سوئیچ های کوچک هستند. تجهیزات الکتریکی را می توان بر اساس ولتاژ، جریان، توان و فرکانس به دسته های مختلفی طبقه بندی کرد. در ادامه این مقاله به توضیح این سه الکترونیک می پردازیم.



اینورتر چیست؟

اینورتر وسیله ای الکتریکی است که جریان مستقیم (DC) را به جریان متناوب (AC) تبدیل می کند. اینورتر برای تامین انرژی دستگاه هایی که با جریان متناوب از منبع جریان مستقیم کار می کنند، مانند باتری ها یا پنل های خورشیدی مفید است. همچنین می توان از اینورتر برای تغییر فرکانس یا ولتاژ خروجی جریان متناوب، بسته به طراحی و هدف دستگاه استفاده کرد.


انواع مختلف مبدل

بر اساس شکل موج خروجی انواع مختلفی از اینورترها وجود دارد. رایج ترین انواع اینورترها موج مربعی، موج سینوسی اصلاح شده و موج سینوسی خالص هستند.

اینورترهای موج مربعی ولتاژهای خروجی روشن و خاموش ساده ای تولید می کنند که برای برخی کاربردهای کم مصرف مناسب هستند، اما برای تجهیزات حساس یا پیچیده مناسب نیستند.

اینورترهای موج سینوسی اصلاح شده یک شکل موج پلکانی تولید می کنند که تقریباً یک موج سینوسی است، بهتر از موج مربعی، اما همچنان دارای مقداری اعوجاج هارمونیک و نویز است.

مبدل‌های موج خالص، موجی صاف و پیوسته مشابه برق AC ارائه شده توسط سری تولید می‌کنند که برای هر نوع تجهیزات الکتریکی، به‌ویژه تجهیزاتی که نیاز به توان بالا و پایدار دارند، مناسب است.

عملکرد اینورتر

مدار اصلی اینورتر از یک منبع DC، یک کلید یا ترانزیستور و یک ترانسفورماتور تشکیل شده است. یک سوئیچ یا ترانزیستور برای کنترل جهت و مدت جریان جریان از طریق ترانسفورماتور استفاده می شود که سپس ولتاژ را با توجه به نسبت پیچ ها افزایش یا کاهش می دهد. فرکانس ولتاژ خروجی AC به سرعت سوئیچ یا ترانزیستور بستگی دارد. شکل موج خروجی را می توان با استفاده از الگوهای سوئیچینگ مختلف یا با افزودن فیلترها یا مدارهای بازخورد تغییر داد.


فروشگاه لوازم برقی آمپرال

اینورترها بخشی جدایی ناپذیر از بسیاری از سیستم های قدرت مانند سیستم های انرژی تجدیدپذیر، سیستم های قدرت پشتیبان، خودروهای الکتریکی و سیستم های انتقال مستقیم نیرو هستند. می توان از آن در بسیاری از کاربردها مانند کنترل سرعت موتور، گرمایش سلف، جوشکاری و روشنایی استفاده کرد.

مجری چیه؟

کنتاکتور وسیله ای الکتریکی است که برای روشن یا خاموش کردن مدار استفاده می شود. یک کنتاکتور شبیه رله است، اما می تواند جریان ها و ولتاژهای بالاتر را تحمل کند. یک کنتاکتور از یک سیم پیچ، مجموعه ای از کنتاکت ها و یک قاب تشکیل شده است.
 

وقتی جریان از سیم پیچ عبور می کند، میدان مغناطیسی ایجاد می شود که کنتاکت ها را جذب کرده و مدار را کامل می کند. هنگامی که جریان قطع می شود، کنتاکت ها باز شده و مدار را باز می کنند. کنتاکتورها به طور گسترده در کاربردهای صنعتی مانند موتور، روشنایی، سیستم های گرمایش و تهویه استفاده می شوند. مخاطبین را می توان بر اساس مقادیر آنها مانند جریان، ولتاژ، توان و فرکانس مرتب کرد.



کنتاکتور و بی متال را از آمپرال خریداری کنید

همچنین می توان وسایل برقی را با توجه به انواع آنها مانند یک قطب، دو قطب، سه قطب یا چهار قطب قرار داد. عوامل را می توان با ابزارهای مختلفی مانند سوئیچ های دستی، تایمر، سنسورها یا سیگنال های راه دور کنترل کرد.

انواع کنتاکتور

انواع مختلفی از کنتاکتورها برای کاربردهای مختلف وجود دارد. برخی از انواع رایج عبارتند از:

کنتاکتور دستی: کنتاکتورهایی هستند که برای روشن و خاموش شدن نیاز به عملیات دستی دارند. این وسایل الکتریکی دارای اهرم یا دسته ای هستند که کنتاکت ها را به صورت مکانیکی حرکت می دهد. کنتاکتورهای دستی راحت و قابل اعتماد هستند، اما دارای معایبی مانند خطرات ایمنی، مشکلات قوس الکتریکی و حساسیت به کثیفی و رطوبت هستند.

کنتاکتور مغناطیسی کنتاکتورهایی هستند که از سیم پیچ های الکترومغناطیسی برای روشن و خاموش کردن آنها استفاده می کنند. جز کنتاکت و آرمیچر (قسمت متحرک سیم پیچ) هیچ قسمت متحرک دیگری ندارند. سوئیچ های مغناطیسی اتوماتیک و ایمن هستند اما به برق و مدار کنترل سیم پیچ نیاز دارند.

کنتاکت های روشنایی: کنتاکت هایی وجود دارند که به طور ویژه برای کنترل مدارهای روشنایی طراحی شده اند. این دستگاه های الکتریکی دارای چندین مجموعه از کنتاکت ها هستند که می توانند چندین چراغ را به طور همزمان یا جداگانه روشن و خاموش کنند. کنتاکت های روشنایی می توانند دستی یا بر اساس کنترل مغناطیسی باشند.


میکروکلید چیست؟

قطع کننده مدار مینیاتوری (MCB) یک وسیله الکتریکی است که از مدار الکتریکی در برابر جریان بیش از حد مانند اضافه بار یا اتصال کوتاه محافظت می کند. بر خلاف فیوزها که پس از استفاده باید تعویض یا وصل شوند، سوئیچ های مینیاتوری را می توان به راحتی تنظیم مجدد و استفاده مجدد کرد. کلیدهای مینیاتوری معمولاً در شبکه های برق فشار ضعیف مانند کاربردهای خانگی، تجاری و صنعتی استفاده می شوند.

یک کلید کوچک بر اساس دو اصل کار می کند: حرارتی و الکترومغناطیسی.

مکانیزم حرارتی از یک نوار دو فلزی استفاده می‌کند که هنگام گرم شدن توسط جریان اضافه بار خم می‌شود و باعث ایجاد یک چفت می‌شود که کنتاکت‌ها را باز می‌کند و مدار را می‌شکند.

مکانیزم الکترومغناطیسی از یک سلونوئید یا سیم پیچ استفاده می کند که در صورت اتصال کوتاه، پیستون را جذب می کند و به اهرمی برخورد می کند که قفل را آزاد کرده و کنتاکت ها را باز می کند.

میکروسوئیچ‌ها بر اساس ویژگی‌های سفرشان به انواع مختلفی طبقه‌بندی می‌شوند که نشان می‌دهد با چه سرعتی به شرایط مختلف اضافه بار پاسخ می‌دهند. انواع اصلی کلیدهای ثانویه عبارتند از:

نوع A: این کلید مینیاتوری بین 2 تا 3 برابر جریان نامی قطع می کند و به اتصال کوتاه بسیار حساس است. برای محافظت از تجهیزات الکتریکی مانند نیمه هادی ها مناسب است.

نوع B: این کلید کوچک با 3 تا 5 برابر جریان نامی کار می کند و برای نگهداری کابل و کاربردهای عمومی استفاده می شود.

نوع C: این ترانسفورماتور کوچک بین 5 تا 10 برابر جریان دارد و برای مصارف خانگی و تجاری مانند وسایل روشنایی، موتور، ترانسفورماتور و الکترونیک IT استفاده می شود.

نوع D: این کلید کوچک 10 تا 20 برابر جریان نامی را حمل می کند و در کاربردهای صنعتی مانند دستگاه های جوشکاری، دستگاه های اشعه ایکس و موتورهای بزرگ استفاده می شود.

نوع K: این کلید کوچک با 8 تا 12 برابر جریان نامی کار می کند و برای جریان های هجومی زیاد مانند لامپ های فلورسنت و خازن ها استفاده می شود.

نوع Z: این کلید مینیاتوری 2-3 برابر جریان نامی حرکت می کند و برای دستگاه های بسیار حساس مانند تجهیزات پزشکی و اعلام حریق استفاده می شود.

میکرو سوئیچ ها دستگاه های الکترونیکی ساده، قابل اعتماد و بدون نیاز به تعمیر و نگهداری هستند که محافظت موثری در برابر خطاهای گذرا ایجاد می کنند. آنها همچنین عملکردهای جداسازی و سوئیچینگ را در مدارهای الکتریکی ارائه می دهند. سوئیچ های کوچک به طور گسترده در اندازه ها، اندازه گیری ها و پیکربندی های مختلف برای مطابقت با کاربردها و نیازهای مختلف در دسترس هستند.



آخرین کلمه

خرید لوازم برقی به دلیل نگرانی های ایمنی مهم است. آمپرال یک فروشگاه اینترنتی لوازم صنعتی است. آمپرال از سال 1997 تحت آدرس اینترنتی amperal.com فعالیت می کند. تجهیزات الکتریکی برای جلوگیری از خطراتی مانند برق گرفتگی، آتش سوزی و انفجار به نصب، نگهداری و اقدامات احتیاطی مناسب نیاز دارند. Ameral به شما کمک می کند تا تمام این مراحل را طی کنید تا یک خرید عالی داشته باشید.
 

مرجع مقاله: https://www.asriran.com/fa/news/892303/%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%AA%D8%AC%D9%87%DB%8C%D8%B2%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C%DA%A9%DB%8C-%D8%A2%D9%85%D9%BE%D8%B1%D8%A7%D9%84

۰۲/۰۳/۱۵ موافقین ۰ مخالفین ۰
مدیر بازاریابی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی