مرکز بازاریابان

این سایت متعلق به حرفه ای های بازاریابی می باشد.

مرکز بازاریابان

این سایت متعلق به حرفه ای های بازاریابی می باشد.

مهارت هدف چیست؟

جمعه, ۹ آذر ۱۴۰۳، ۱۲:۳۳ ب.ظ


اهمیت تعیین اهداف

در مورد این سوال که هدف گذاری یعنی چه؟ می توان گفت که هدف گذاری ابزاری است یا راهی برای رسیدن به اهدافمان، برآورده ساختن نیازها و جلب رضایت. این مزیت می تواند شخصی، تجاری، مالی، اجتماعی یا حتی جهانی باشد.

هدف گذاری در چه مرحله ای از خودآگاهی است؟

در سطح بالاتر می توان گفت که هدف گذاری ابزاری برای یافتن نیازها، خواسته ها و آرمان های ماست. یعنی ممکن است در مسیر انتخاب هدف و تلاش برای رسیدن به آن، خودآگاهی و خودآگاهی کافی نداشته باشیم.

باید گفت که خودآگاهی و هدف گذاری قدم به قدم رشد می کند و شکل می گیرد; زیرا هر فردی در هنگام انتخاب هدف و برنامه ریزی آن با موانعی روبرو می شود که به خودشناسی او کمک می کند. بنابراین، این دو مهارت به هم مرتبط هستند. می توان گفت هدف ما از تعیین اهداف می تواند خودآگاهی باشد.

با این حال، برخی معتقدند قبل از انتخاب هدف و برنامه ریزی برای آن باید به سطحی از خودانگیختگی رسید و سپس اقدام کرد. من با این نظر موافق نیستم; به هر حال، من فکر می کنم که بعد از تعیین هدف، به خود می آییم. زیرا عمل گرایی ریشه یادگیری است نه تفکر. بنابراین فرآیند انتخاب هدف و برنامه ریزی آن منبع خودآگاهی است. البته اگر انسان خودآگاه باشد، مسلماً می تواند اهداف خوبی را انتخاب کند.

امام علی(ع) می فرماید: «خودشناسی توانایی شناخت خود و آگاهی از صفات، ضعف ها و قوت ها، خواسته ها، ترس ها و بیزاری های خود است».

فرض کنید هدف شما این است که یک معمار شوید. پس از رسیدن به این هدف، متوجه می شوید که افراد این صنعت را دوست ندارید، یا استعداد این شغل را ندارید، یا ایده ای که در مورد معماری در ذهن داشتید با آنچه در واقعیت می بینید مطابقت ندارد، بسیار متفاوت است. ; سپس تصمیم می گیرید که دیگر در این زمینه کار نخواهید کرد. تصمیم شما توسط خودآگاهی که در قلب تعیین اهداف خود به دست آورده اید هدایت می شود. بنابراین، هدف گذاری به دستیابی به خودآگاهی کمک می کند.

انواع مدل های هدفمند

اهداف هوشمند؛

روش هدف گیری سخت (HARD);

مدل هدف گذاری رشد (GROW);

مدل Okr; در مقاله اوکر چیست؟ این طرح سازمانی را به تفصیل توضیح داده ایم.

و...

مفهوم یکسان اما هدف متفاوت

چرا دانستن تفاوت بین مفاهیم عینی و مشابه مهم است؟ در اینجا دلایلی وجود دارد که چرا باید از این تفاوت ها آگاه باشید:

همه این مفاهیم ابزاری برای موفقیت هستند. بنابراین ما باید معنای همه آنها را بدانیم;

ما باید تفاوت بین این اصطلاحات را بدانیم تا آنها را اشتباه نگیریم. فرض کنید ماشین شما خراب شده است. اگر از ابزار اشتباهی برای رفع آن استفاده کنید، آیا مشکل شما حل می شود؟ قطعا نه...خب حالا می تونیم هدف و تفاوت بینشون رو به صورت مشابه تعریف کنیم.

تفاوت بین اهداف و دیدگاه ها

اکنون که مفهوم اهداف را درک کردید، می توانیم مفاهیم مشابه را بررسی کنیم. یکی از این مفاهیم دیدگاه است. چشم انداز آینده ای که می خواهیم باید دارای ویژگی های زیر باشد:

شجاع باش؛ این به معنای بیش از آن چیزی است که ما می توانیم تحمل کنیم.

در مورد آینده؛

قابل اندازه گیری است

شاید بتوان تفاوت های بین هدف و تمرکز را به شرح زیر برشمرد:

چشم انداز موفقیت بیش از یک هدف است. به عبارت دیگر، طولانی است و زمان بیشتری برای تأیید نیاز دارد.

هدف این است که دیدگاه روان تری داشته باشیم.

هدف می تواند بسیار نزدیک با; به عنوان مثال در یک دوره زمانی هدف ما در مدیر این بود که در یک هفته 10 برنامه زنده در صفحه اینستاگرام خود برگزار کنیم.

هدف نقطه را تعیین می کند. زمانی که افکار زمان خاصی دارند. به عبارت دیگر، چشم انداز روشن تر از هدف است.
 

۰۳/۰۹/۰۹ موافقین ۰ مخالفین ۰
مدیر بازاریابی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی