مرکز بازاریابان

این سایت متعلق به حرفه ای های بازاریابی می باشد.

مرکز بازاریابان

این سایت متعلق به حرفه ای های بازاریابی می باشد.

 

در زمان ما شبکه های اجتماعی در زندگی انسان ها نفوذ چشمگیری داشته و اکثر مردم از آن به عنوان یک ابزار ارتباطی استفاده می کنند. مشاغل و فعالان اقتصادی نیز از این فرصت عالی استفاده کرده و محیط مناسبی برای بازاریابی کسب و کارشان تشخیص داده اند. بازاریابی، تبلیغات، خرید ممبر ایتا و سایر پلتفرم های شبکه های اجتماعی از جمله موضوعاتی است برای شما آماده کرده ایم.

با شبکه های اجتماعی آشتی کنید

ماهیت تبلیغات در رسانه های اجتماعی در مقایسه با تبلیغات رسانه های سنتی تفاوت های زیادی دارد. به طور کلی هزینه تبلیغات در اینترنت کم و مخاطب زیاد است.
بازاریابی و تبلیغ در شبکه های اجتماعی این امکان را به شما می دهد که به مخاطبان بیشتری دسترسی داشته و آنها را جذب و اعتمادشان را جلب کنید تا فروشتان بیشتر شود. ایتا یک پیامرسان بومی است که میلیونها کاربر دارد.
در صورتی که قصد دارید کار حرفه ای را بر روی پیامرسان ایتا شروع کنید، توصیه می شود بدون عجله کردن نام و آدرس مناسبی برای کانال خود انتخاب کنید. عکسی که برای کانالتان پیدا می کنید مناسب و جذاب باشد.
معرفی کوتاه و متنی اثرگذار و کوتاه در مورد کانال خود در توضیحات باعث می شود تا بینندگان با زمینه فعالیت کانال شما و کسب و کارتان آشنا شوند.
بهتر است ابتدا به این پرسش فکر کنید که کدامین هدف و انگیزه ای شما را مصمم به ایجاد کانال خودتان کرده است
و محتوای مرتبط با هدف خود را منتشر کنید. زیرا محتوایی که در لازم است تا در یک کانال فروشگاهی منتشر شود اصولا با محتوایی که در یک کانال سرگرمی منتشر می شود تفاوت می کند.
در مقایسه بین کانال های با موضوعات عمومی و فروشگاهی، اولی چون جذابترند به همان نسبت جذب ممبر بیشتری دارند.
چنانچه یک کانال در پیامرسان ایتا برای فعالیتهای خودتان راه اندازی کرده اید، برای اینکه کانال جذب ممبر و رشد بهتری کند لازم است تبلیغات بیشتری نسبت به کانالهای عمومی انجام دهید. سعی داشته باشید تا محتوا و مطالب جذاب تری را منتشر کنید تا افراد کمتری کانال شما را ترک کنند.
برای سنجش بهتر اثربخشی تبلیغات در ایتا بهتر است ابتدا انگیزه و هدف خود از بازاریابی و تبلیغات را مشخص کرده باشید. بالا رفتن تعداد ممبرها و افزایش فروش را می توان جزو اهداف اولیه شما برشمرد اما با این وجود معرفی محصولات و خدمات و دیده شدن آنها و افزایش تمایل و علاقه به کانال یا محصولات و خدمات و ... هم می توانند جزو اهداف شما قرار گیرند. در عین حال ممکن است به یک یا چند مورد از این اهداف برسید.
بهتر است بدانید که اگر هدف شما از انجام تبلیغات معلوم باشد، بنابراین طراحی کمپین تبلیغاتی به سهولت و آسانی امکان پذیر است. چون که اصولا طراحی کمپینی برای افزایش ممبر و فروش با هم یکسان نیست.

به چه طریقی کانال خود را تبلیغ کنیم؟

انواع روش ها برای تبلیغات کانال شما در ایتا وجود دارد. به طور قطع تبلیغات پاپ آپ ایتا از جمله راهکارهایی است که می توان آن را پرطرفدارترین راه جذب ممبر و بازدید عنوان کرد. بهتر است بدانید که ممبرها در این روش اول کانال را مشاهده کرده و سپس به اختیار خودشان عضو کانال می شوند بنابراین با علاقه پست های کانال را بازدید می کنند. برای همین احتمالا آنها شما را برای خرید انتخاب کنند.
پیشنهاد ما این است که مطالب و محتوای  کانالتان را طوری آماده و تنظیم کنید که بینندگان کانال علاقمند شوند، از شما خرید کند. استفاده از طرح های جذاب، تخفیف ها و جوایز یا برگزاری مسابقات و چالش ها می تواند به افزایش فروش شما کمک کند.
سعی کنید یک تبلیغ کننده همیشگی باشید زیرا تبلیغات علاوه بر افزایش فروش باعث افزایش تعداد اعضای کانال شما نیز می شود. یکی از معیارهای اعتماد و محبوبیت در شبکه های اجتماعی و نیز پلتفرم ایتا، تعداد افرادی است که در آن عضو شده اند، زیرا هر چه تعداد بیشتر باشد، یعنی افراد بیشتری به کانال علاقه مند شده و آن را دنبال می کنند. این باعث می شود سایر افراد هم به شما اعتماد کنند و عضو کانال شما شوند یا از شما خرید کنند.

ویژگی های بازاریابی در شبکه های اجتماعی

هدف اصلی از بازاریابی شبکه های اجتماعی جذب مخاطب واقعی و برقراری ارتباط با آن با استفاده از امکانات شبکه های اجتماعی برای افزایش فروش می باشد. بنابراین با تولید محتوا در سوشیال مدیا، سعی می کنید به بهترین شیوه کسب و کار خود را به مخاطبان ارائه کنید.
از ویژگی های جالب در این روش، میتوان به فوروارد پستهای شما به سایر افراد اشاره کرد، به شرطی که مخاطبان آن را بپسندند و از آن خوششان بیاید.
پلتفرم ایتا هم اکنون موفق شده میلیونها کاربر واقعی را جذب خود کند به همین علت به بستر مناسبی برای فعالیت و بازاریابی کسب‌و‌کارها تبدیل شده‌است.
تاسیس کانال و بازاریابی در سوشیال مدیا برای فعالان تجاری و کسب و کارها این فرصت را ایجاد می کند که به آگاهی بیشتر مخاطبان درباره محصولات و خدمات شما و به دست آوردن اطلاعات مخاطبان و دنبال کنندگان کمک می کند.

چه استراتژی برای تولید محتوا تنظیم کنیم؟

جذب و حفظ اعضا درون کانال بدون ساخت محتوایی با جذاب و جالب شاید ناممکن به نظر برسد. پس لازم است یک استراتژی و برنامه برای ارائه محتوای خود آماده کنید.
پیشنهاد می کنیم برای تحقق به این هدف میزان پست ها و زمان بندی انتشار آنها را از قبل مشخص کنید.
وقتی متوجه شدید که ریزش ممبرهای کانال زیاد است بهتر است تغییراتی در محتوای کانال ایجاد کنید چرا که محتوای فعلی اعضا را علاقمند به کانال نکرده است.

۰۲/۱۱/۰۱ موافقین ۰ مخالفین ۰
مدیر بازاریابی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی