مرکز بازاریابان

این سایت متعلق به حرفه ای های بازاریابی می باشد.

مرکز بازاریابان

این سایت متعلق به حرفه ای های بازاریابی می باشد.

 

 

نام تلفن اینترنتی معمولاً به عباراتی مانند VoIP و مبادلات تلفن اینترنتی متصل می شود. این تلفن ها امواج صوتی را از طریق اینترنت و از طریق اینترنت ارسال می کنند و نیازی به خطوط سنتی آنالوگ یا PSTN ندارند. در این مقاله قصد داریم شما را وارد دنیای آیفون کنیم و اندازه های مختلف آن را به شما معرفی کنیم. با مطالعه این مقاله با کاربردها و مزایای گوشی های اینترنتی آشنا می شوید و دید کلی خوبی از آنها خواهید داشت. با شرکت دایان شبکه کاران همراه باشید.

آیا از تلفن شبکه استفاده می کنید؟

تلفن تحت شبکه وسیله ای است که می تواند امواج صوتی را از طریق شبکه و اینترنت منتقل کند. تصور رایج از دستگاه های تلفن این است که برای انتقال صدا باید به یک خط ارتباطی آنالوگ متصل شوند. آیفون‌ها نیازی به خطوط آنالوگ سنتی یا PSTN ندارند.

تلفن های شبکه بر اساس فناوری VoIP کار می کنند. ویپینگ یکی از مهم ترین فناوری هایی است که بشر در دهه های اخیر کشف کرده است. VIP ابزارهایی برای پخش صدا از طریق اینترنت و شبکه در اختیار کاربران قرار می دهد. در واقع، هر صدایی که مستقیماً در اینترنت کار می کند، به نوعی مبتنی بر ویپینگ است. این امر بر روند راه اندازی مرکز تماس تأثیر زیادی گذاشت.

تلفن های IP چگونه کار می کنند؟

تلفن های IP با خواندن سیگنال های صوتی آنالوگ و تبدیل آنها به سیگنال های دیجیتال کار می کنند. این سیگنال های دیجیتال از طریق اینترنت به عنوان داده ارسال می شوند.

به عبارت ساده، تلفن IP با دریافت مکالمه تلفنی بین یک بلندگو و یک شنونده و انتقال آن از طریق سیستم های تلفن VoIP، کابل های شبکه، شبکه ها و اینترنت کار می کند. روش کار این سیستم ها به این صورت است که از طریق LAN به یک ارائه دهنده خدمات VoIP متصل می شوند.

سیستم های تلفن IP تماس های تلفنی را از طریق اینترنت ارسال می کنند. روشی که سیستم های تلفن معمولی کار می کنند به این صورت است که از طریق سیستم های تلفن سوئیچ مدار کار می کنند. امروزه تلفن های تحت شبکه یکی از مهم ترین دستگاه های مورد نیاز مراکز تماس و یا شرکت های دارای تعداد کاربر زیاد می باشد.

انواع تلفن های تحت شبکه

انواع مختلفی از تلفن ها در شبکه وجود دارد، از جمله تلفن های سیمی، تلفن های بی سیم، تلفن های دارای USB و تلفن های نرم افزاری.

تلفن های سیم دار

مدل های با سیم از جمله رایج ترین مدل های تلفن های IP هستند که از طریق کابل شبکه و پورت RJ45 به شبکه IP متصل می شوند.

تلفن بی سیم

این نوع تلفن ها تحت شبکه خود به دو دسته وای فای و دکت تقسیم می شوند که به اختصار توضیح می دهیم.

Wi-Fi (wi-fi): دستگاه های تلفن به طور مستقل از طریق WiFi در یک نقطه دسترسی یا از طریق یک دستگاه بی سیم محلی به شبکه متصل می شوند. در نتیجه کاربران به راحتی می توانند مسیریابی کنند که این یک مزیت است. اما از معایب این مدل ها می توان از از دست دادن سیگنال و قطع شدن مکالمه در هنگام جابجایی بین IP ها صحبت کرد.

دکت: کلمه دکت مخفف کلمه انگلیسی دیجیتال پیشرفته مخابرات بی سیم است. این به معنای ارتباطات بی سیم دیجیتال پیشرفته است. این مدل های تلفن بی سیم از استاندارد ارتباطی DECT استفاده می کنند. به عبارت دیگر، گوشی ها از طریق DECT به دستگاه والد متصل می شوند و دستگاه والد از طریق کابل به شبکه متصل می شود. این فناوری در تعداد تلفن هایی که می توانند به دستگاه مادر و منطقه تحت پوشش متصل شوند محدود است.

گوشی هایی با قابلیت USB

USB یکی دیگر از مدل های تلفن تحت شبکه است که از طریق پورت USB به کامپیوتر شما متصل می شود و نیازی به کابل شبکه ندارد.

نرم افزار

این نوع گوشی از انواع نرم افزارهای گوشی VIP محسوب می شود که بر روی موبایل و کامپیوتر نصب می شود و نیاز به سخت افزار جانبی خاصی ندارد. از معروف ترین گوشی های نرم افزاری می توان به Linkus، Eyebeam، Zoiper و نرم افزار انحصاری Vip Seatak اشاره کرد.
۰۳/۰۷/۰۹ موافقین ۰ مخالفین ۰
مدیر بازاریابی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی