مرکز بازاریابان

این سایت متعلق به حرفه ای های بازاریابی می باشد.

مرکز بازاریابان

این سایت متعلق به حرفه ای های بازاریابی می باشد.

همه چیز درباره آزمون تافل

يكشنبه, ۱۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۱۱ ق.ظ


تافل چیست؟

آزمون تافل توسط سرویس ارزیابی آموزشی (ETS) دانشگاه پرینستون برگزار می شود. این آزمون توانایی گوش دادن، صحبت کردن، نوشتن و درک انگلیسی را ارزیابی می کند و برای پذیرش در دانشگاه های آمریکای شمالی استفاده می شود. نمرات کسب شده در این آزمون برای پذیرش در این دانشگاه ها دو سال اعتبار دارد.

تفاوت بین تافل آنلاین (iBT) و تافل کتبی و کامپیوتری چیست؟

آزمون تافل اینترنتی (iBT) دارای بخش جدیدی به نام Speaking است، از طرفی بخش ساختار موجود در آزمون های کتبی و کامپیوتری حذف شده است. در قسمت های دیگر این آزمون گرامر به صورت غیر مستقیم سنجیده می شود. در بخش شنیداری، سخنرانی و گفتگو تمدید شد و یادداشت برداری نیز مجاز بود. در قسمت خواندن، انواع سؤالات متنوع تر بود و مثلاً از شرکت کنندگان می خواستند اطلاعات را دسته بندی کنند یا جدولی را پر کنند. نوشتن در بخش رایتینگ دیگر نیز الزامی است.

نمره این آزمون چقدر است؟

سیستم امتیازدهی آزمون اینترنت تافل (iBT) در جدول زیر نشان داده شده است:

0-30 گوش دادن

0-30 ارث

0-30 سخنرانی

0-30 نوشتن

0-120

هزینه کل:

بخش های تافل (iBT)

بخش Reading Comprehension تافل iBT تفاوت چندانی با نسخه کامپیوتری آن (CBT) ندارد. این بخش از سه مقاله آموزشی تشکیل شده است که هر کدام یک سری سوالات را دنبال می کند. هر یک از این مقالات حدود 650 تا 750 کلمه است. نوع سؤال همچنین ترکیبی از انواع سؤالات موجود در تافل مبتنی بر رایانه (CBT) و انواع سؤالات جدید است که شرکت کنندگان را ملزم به پر کردن یک جدول یا تکمیل لیست می کند. دو مورد به بخش خواندن اضافه شده است، یکی لیست واژگان و دیگری گزینه بررسی. "کلمات کلیدی" به شما امکان می دهد معنی کلمات کلیدی را در متن پیدا کنید و "گزینه های بررسی" به شما امکان می دهد به عقب برگردید و پاسخ های خود را مرور کنید.

بخش شنیداری آزمون تافل توانایی شما را در درک گفتاری انگلیسی به زبانی که در آمریکای شمالی صحبت می شود ارزیابی می کند. بخش شنیداری آزمون آنلاین تافل (iBT) تفاوت چندانی با نسخه کامپیوتری آن (CBT) ندارد. این بخش شامل دو سخنرانی و چهار سخنرانی با سوالات فراوان است.

نوشتن این بخش از آزمون توانایی شما را در استفاده از «نوشتن» برای برقراری ارتباط در یک محیط دانشگاهی می سنجد. خود بخش به دو بخش تقسیم می شود: یک قسمت یکپارچه و یک قسمت مستقل، تایپ کردن برای هر دو قسمت لازم است. در قسمت تلفیقی ابتدا باید یک قطعه کوتاه (250 تا 300 کلمه) را بخوانید و سپس به سخنرانی مرتبط با متن گوش دهید. سپس باید با استفاده از اطلاعاتی که از خواندن ها و سخنرانی ها به دست آورده اید به یک سوال پاسخ دهید. شما 20 دقیقه فرصت خواهید داشت تا پاسخ خود را بنویسید، تقریباً 150 تا 225 کلمه. اما بخش رایتینگ مستقل شبیه به بخش رایتینگ تافل مبتنی بر کامپیوتر است: شما 20 دقیقه فرصت دارید تا یک مقاله کوتاه با حدود 300 کلمه در مورد یک موضوع خاص بنویسید.
 برای شرکت در آزمون GRE و آزمون تافل کلیک کنید.
این بخش جدید از آزمون تافل شامل شش وظیفه است که دو وظیفه مستقل و چهار کار ترکیبی هستند.

به طور دقیق تر، بخش اسپیکینگ تافل از بخش های زیر تشکیل شده است:

* 2 عملکرد ویژه برای اهداف مشترک و رایگان. - شرکت کنندگان باید در یک موضوع خاص شرکت کنند و با استفاده از دانش و تجربه خود آن را توضیح دهند.

* 2 تکلیف یکپارچه بر اساس خواندن و گوش دادن. - این تکلیف شامل یک مقاله کوتاه و یک سخنرانی کوتاه است. شرکت کنندگان باید اطلاعات به دست آمده از این دو منبع را ترکیب کرده و در پاسخ های خود از آن استفاده کنند.

* 2 تکلیف یکپارچه بر اساس گوش دادن به یک سخنرانی یا مکالمه کوتاه. شرکت کنندگان باید نکات اصلی آنچه را که می شنوند در پاسخ های خود خلاصه کنند.

۰۳/۰۴/۱۷ موافقین ۰ مخالفین ۰
مدیر بازاریابی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی