مرکز بازاریابان

این سایت متعلق به حرفه ای های بازاریابی می باشد.

مرکز بازاریابان

این سایت متعلق به حرفه ای های بازاریابی می باشد.

همه چیز در مورد نصب

شنبه, ۶ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۳۸ ق.ظ


دندانپزشکی ایمپلنت دریچه جدیدی به دنیای باز کردن امکانات بیماران بدون دندان است. ایده اصلی این درمان، ساخت و نصب پروتزهای کوچک و بزرگ بر روی پایه ها یا پیچ هایی به نام اتچمنت است که در داخل فک قرار می گیرند. این استئواینتگراسیون نامیده می شود.

سطحی از فناوری دقیق و طراحی در روش های جدید ساخت مبلمان ایمپلنت ایجاد شده است تا در صورت استفاده در شرایط مناسب و با تکنیک مناسب، شرایط محیطی مانند بهداشت نامناسب، عدم استعمال دخانیات یا شرایط زمینه ای مانند دیابت را برطرف کنند. از برخی بیماری های سیستمیک جلوگیری نمی کند، ایمپلنت ها احتمال موفقیت بالایی دارند و در اکثر بیماران سال ها (بیش از 90%) دوام می آورند.



عوامل موثر بر موفقیت و دوام درمان ایمپلنت دندان

بسیاری از افراد به دلیل آسیب دیدن دندان ها و کشیدن دندان مجبور به تعویض دندان های خود می شوند. سوالات اصلی این افراد این است: ایمپلنت چقدر دوام می آورد؟ شرایط ایمپلنت چیست؟ عوارض جراحی ایمپلنت چیست؟ چنین سوالاتی پاسخ سوالات شما را خواهند یافت.

پس از کاشت ایمپلنت توسط پزشک ماهر، اولین قدم برای افزایش طول عمر ایمپلنت، مراقبت های بیمار پس از ایمپلنت است. پس از آن معاینات منظم و تصمیم گیری بر اساس نظر پزشک از بروز عوارض خطرناک پس از کاشت ایمپلنت جلوگیری می کند. قبل از قرار دادن ایمپلنت، دندانپزشک بیمار را در مورد واجد شرایط بودن خود مطلع می کند.



از جمله مهمترین عوامل موفقیت و دوام درمان ایمپلنت عبارتند از:

نقش دندانپزشک به عنوان طراح و استفاده کننده از جراحی و ایمپلنت: نقش دندانپزشک به عنوان طراح و استفاده کننده از جراحی و جراحی ایمپلنت مهم ترین عامل در بهبود موفقیت آمیز است و برنامه ریزی مهم است. . پشتیبانی و اجرای آن در علم کاملاً و اصولی است.

وضعیت بیمار: به طور کلی، بیماران مبتلا به دیابت یا مصرف داروهای سرکوب کننده ایمنی یا داروهای خوراکی شانس کمتری برای درمان موفقیت آمیز دارند، اما دندانپزشکان می توانند به بیماران آموزش دهند و از آماده سازی ها، تکنیک ها و کمک های طراحی شده برای این دسته از بیماران برای دستیابی به درمان نسبتاً موفق استفاده کنند. اما نقش استعمال دخانیات در کاهش مقبولیت و ماندگاری ایمپلنت های دندانی اجتناب ناپذیر است و تنها با اراده و تلاش بیمار قابل بررسی و رسیدگی است.

برند ایمپلنت: بدون شک ایمپلنت های تولید و عرضه شده توسط شرکت های معروف و معتبر و با تکیه بر پایه های علمی و معتبر و محصولات تایید شده، از میزان موفقیت و ماندگاری بالاتر و معمولاً گارانتی بهتری برخوردار هستند. و پیگیری وجود دارد. خدمات. طبیعتا هزینه درمان با این برندها بیشتر خواهد بود، بنابراین در این مرحله بیماران می توانند با توجه به توان مالی یا شرایط خاص خود با راهنمایی دندانپزشک خود تصمیم بگیرند که چه نوع سیستم ایمپلنتی را می خواهند. محیط دهان.

پیوند استخوان: بسیاری از بیماران ایمپلنت در هنگام مراجعه به مطب دندانپزشکی در وضعیت رسوب بافت استخوانی قرار دارند که انجام جراحی و پروتزهای مناسب یا زیبایی را غیرممکن یا بسیار دشوار می کند. در چنین حالتی، جراح بافت های نرم و سخت بیمار را ترمیم و تقویت می کند، یعنی با انتقال و افزایش بافت ها، منطقه و بستر مناسبی را فراهم می کند که با توجه به شرایط می توان از آن استفاده کرد. و ایده ساخت بافت پیوندی. بیمار از بافت خود بیمار یا بافت دهنده به شکل پودر یا بلوک های استخوانی خارجی برای افزایش حجم نواحی نیاز به پیوند استفاده می کند. البته امروزه با کمک دندانپزشکی ایمپلنت دیجیتال، بسیاری از بیمارانی که قبلا کاندید پیوند استخوان بوده اند، بدون نیاز به پیوند استخوان قابل درمان هستند.

امروزه دامنه درمان های ایمپلنت گسترش یافته است و علاوه بر بازسازی دندان، بازسازی استخوان و دندان در شرایط پیچیده مانند حوادث و ضربه و طیف وسیعی از روش های زیبایی مانند بازسازی استخوان و نرمی و سختی را شامل می شود. اجزای بافت
 

 

مارک خوبی کاشته شده

پس از مراجعه به دندانپزشک با معاینه لازم و تصویربرداری ویژه. ما با توجه به شرایط و بودجه بهترین درمان را ارائه خواهیم داد. مارک های ایمپلنت ممکن است تضمینی ارائه دهند. بسته به کشور سازنده، کیفیت، نسبت به قیمت و جنس، تکنولوژی خاص خود را دارد.در اینجا انواع برندهای ایمپلنت دندان را معرفی کرده ایم.

ایمپلنت کور

ایمپلنت اروپایی

ایمپلنت سوئیس

ایمپلنت آلمانی

ایمپلنت فرانسوی

ایمپلنت های آمریکایی

بر اساس نتایج، بهترین کشورها برای تولید ایمپلنت دندان، آمریکا و سوئیس هستند که محصولات باکیفیت را تولید و به بازارهای جهانی عرضه می کنند. همچنین کشورهایی مانند هند، تایلند و کاستاریکا توانسته اند ایمپلنت هایی با کیفیت خوب و مقرون به صرفه به بازارهای جهانی ارائه دهند. در حال حاضر بیش از 150 کشور در جهان قطعات ایمپلنت دندان را تولید می کنند که معروف ترین و پرفروش ترین آنها استرومن و نوبل بوکر است.



انواع روش های استقرار

روش های مختلفی برای کاشت ایمپلنت دندان وجود دارد که عبارتند از:

ایمپلنت دندان یک مرحله ای

ایمپلنت های دندانی مرحله ای رانگ

نصب یک روزه

ایمپلنت زیر آب

ایمپلنت های فولادی ساب پریو

مینی ایمپلنت

ایمپلنت های دیجیتال

خاک

ممکن است بپرسید که تفاوت بین ایمپلنت یک مرحله ای و دو مرحله ای چیست؟

در ایمپلنت تک مرحله ای، ایمپلنت در یک عمل ساخته می شود و ایمپلنت خارج از لثه قرار می گیرد.

در روش کاشت دو مرحله ای، ایمپلنت طی دو عمل جراحی قرار می گیرد و روی لثه قرار می گیرد.

هنگامی که هم پایه ایمپلنت و هم تاج دندان به طور همزمان قرار می گیرند، ایمپلنت یکسان نامیده می شود. تفاوت ایمپلنت فوری با ایمپلنت های سنتی و معمولی این است که دو روش دارند و زمان لازم برای تنظیم پایه ایمپلنت ها 3 تا 6 ماه و زمان قرار دادن تاج است.



ایمپلنت های دندانی

همانطور که در بالا ذکر شد، افراد ممکن است به دلایل مختلفی دندان های خود را از دست بدهند و هیچ راهی جز ایمپلنت دندان برای جایگزینی دندان از دست رفته وجود ندارد. ایمپلنت های دندانی روشی برای جایگزینی و بازیابی عملکرد مناسب دندان ها و فک ها هستند. ایمپلنت دندان با دندان مصنوعی کاملا متفاوت است. ایمپلنت های دندانی با ریشه های مصنوعی از ریزش فک جلوگیری می کنند و جویدن غذا با دندان های کاشته شده بسیار راحت تر از دندان های مصنوعی است.

ایمپلنت های دندانی روش های مختلفی دارند که دندانپزشکان با توجه به نیاز و شرایط خود انجام می دهند که انتخاب آن ها به پوشش، اتصال و اندازه بستگی دارد. از مهم ترین روش های کاشت دندان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

قرار دادن ایمپلنت

روش پل

دندان مصنوعی

 

 

مراحل کاشت ایمپلنت

ایمپلنت دندان شامل مراحل خاصی است که ممکن است چندین جلسه یا حتی ماه ها طول بکشد، اما اگر از روش فوری ایمپلنت استفاده شود و شرایط دریافت آن را داشته باشید، مراحل ایمپلنت را می توان در یک جلسه انجام داد. مراحل نصب شامل 5 مرحله است:

ابتدا پزشک متخصص از دندان ها، لثه ها و استخوان ها عکسبرداری با اشعه ایکس می کند.

در مرحله بعد دندان را کشیده و همزمان پایه ایمپلنت را نصب می کند.

سپس استخوان فک را بازسازی می کند و با گذاشتن ایمپلنت آن را می سازد.

پس از آماده شدن قاب، جسد را در دهانش گذاشت و امتحان کرد.

در نهایت یک پوشش مناسب روی ایمپلنت دندان اعمال می شود.



عوارض ایمپلنت

از آنجایی که ایمپلنت دندان یک جراحی محسوب می شود، می تواند عوارضی داشته باشد. به طور کلی، عوارض خطرناک پس از کاشت را می توان به 2 بخش تقسیم کرد:

عوارض پس از کاشت دندان مانند درد، حساسیت، خونریزی و تورم در چند روز اول پس از جراحی ایمپلنت دندان.

عوارض طولانی مدت پس از جراحی ایمپلنت دندان مانند شل شدن ایمپلنت، عفونت ایمپلنت دندان، مشکلات سینوس، آسیب عصبی، شل شدن پلک ایمپلنت، شکستگی دندان مصنوعی، التهاب لثه پس از کاشت ایمپلنت دندان و غیره.

اگر ایمپلنت دندان توسط افراد کم تجربه انجام شود، می تواند عوارضی مانند اعصاب فک، استخوان، شل شدن ایمپلنت و مشکلات سینوس ایجاد کند، بنابراین در انتخاب متخصص ایمپلنت دقت کافی را داشته باشید. پس از کاشت با کمترین عوارض روبرو شوید

سوالی که ممکن است زیاد شنیده باشید این است که آیا ایمپلنت دندان می تواند باعث سرطان دهان شود یا خیر؟ سرطان دهان که کارسینوم دهان نامیده می شود به ایمپلنت دندان مربوط نمی شود و این عارضه در افرادی که سیگار می کشند و الکل مصرف می کنند بیشتر است.


پلانتپریس

همانطور که می دانید کشورهای سازنده مختلف ایمپلنت های متفاوتی با برندهای مختلف تولید می کنند که بسته به نوع، کیفیت و قیمت ایمپلنت با یکدیگر تفاوت دارند. هزینه ایمپلنت دندان به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

جنسیت و ایمپلنت

کشور سازنده ایمپلنت دندان

تعداد پیوند مورد نیاز

نوع مواد ایمپلنت دندان

زمان اجرا

متخصص ایمپلنت دندان

در برخی موارد، بیماران مبتلا به پوکی استخوان یا به اصطلاح تقویت سینوس نیز در برخی موارد به افزایش هزینه کاشت ایمپلنت کمک می کنند.

کاشت ایمپلنت ارزان و بی کیفیت می تواند منجر به شکست ایمپلنت شود، به خصوص اگر از مارک نامناسب ایمپلنت استفاده شود یا کار توسط افراد غیر متخصص انجام شود که در این صورت فرد در معرض عوارض قرار می گیرد، همچنین هزینه های اضافی نیز به همراه خواهد داشت.


 

ایمپلنت دائمی

مطالعات نشان داده است که ماندگاری ایمپلنت های دندانی در 10 سال 94 درصد و در 15 سال 91 درصد است. با توجه به اینکه ایمپلنت از جنس تیتانیوم یا سرامیک است و به طور محکم و دقیق به استخوان فک چسبیده است، ماندگاری ایمپلنت حدود بیست سال است.

توجه داشته باشید که طول عمر تاج دندان با ایمپلنت دندان متفاوت است. تاج دندان ممکن است در اثر فشار زیاد ترک بخورد یا بشکند که جای نگرانی نیست و به راحتی قابل تعویض است و به پایه ایمپلنت آسیبی نمی رساند. عوامل مختلفی می توانند به طول عمر ایمپلنت دندان کمک کنند. مهمترین آنها را ذکر کنید:

دانش و تجربه متخصص ایمپلنت

نام تجاری برای ایمپلنت

وضعیت بیمار قبل از کاشت ایمپلنت

مراقبت های بعد از پیوند

نوع ایمپلنت

روش ادغام استخوانی


پیش نیازهای کاشت ایمپلنت

قبل از شروع کاشت، دندانپزشک متخصص با انجام معاینات، عکسبرداری با اشعه ایکس و بررسی وضعیت فعلی شما، شرایط لازم برای کاشت را به شما اطلاع می دهد. هنگام درمان ایمپلنت، ارتفاع، عرض و کیفیت استخوان فک باید در نظر گرفته شود. علاوه بر این، با بررسی وضعیت عمومی شما، دندانپزشک اطمینان حاصل می کند که هیچ مانعی برای کاشت وجود ندارد.

3 شرط مهم برای در نظر گرفتن محل ایمپلنت

معاینه دندان ها و دهان و اطمینان از سلامت آنها قبل از کاشت دندان

ایمپلنت باید عاری از التهاب، عفونت یا بیماری لثه باشد.

تراکم استخوان کافی برای کاشت ایمپلنت

پس از اطمینان از رعایت شرایط فوق توسط دندانپزشک، شرایط زیر باید به عنوان محدودیت های جلوگیری از کاشت ایمپلنت دندان در نظر گرفته شود:

به لاف زدن

کاشت در افراد سیگاری

افراد مبتلا به دیابت و فشار خون کنترل نشده

افرادی که پرتودرمانی در ناحیه سر و گردن انجام داده اند

افرادی که فک آنها به طور کامل رشد نکرده است

افراد معتاد به الکل یا مواد مخدر
 

مراجعه به سایت: https://realtimedentist.com/1401/05/دندانپزشک-ایمپلنت-دندان-در-تهران/

۰۲/۰۳/۰۶ موافقین ۰ مخالفین ۰
مدیر بازاریابی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی