مرکز بازاریابان

این سایت متعلق به حرفه ای های بازاریابی می باشد.

مرکز بازاریابان

این سایت متعلق به حرفه ای های بازاریابی می باشد.

هولتر قلب چیست؟

چهارشنبه, ۲۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۴۶ ق.ظ


تمام اعضای بدن شبانه روز بدون وقفه کار می کنند و آسیبی به عملکردشان می رسد می تواند حوادث و عوارض زیادی را برای افراد به همراه داشته باشد.

قلب یکی از شکننده ترین اندام های بدن است و لازم است همیشه سلامت خود را حفظ کند و در صورت بروز مشکلات و آسیب های مختلف، اقدامات مناسب برای بررسی و درمان در اسرع وقت انجام شود.

یکی از راه‌های عملی نظارت بر عملکرد قلب، استفاده از نوار قلب یا هولتر قلب است که در آن پزشکان می‌توانند طی 24 تا 48 ساعت روند ضربان قلب را اندازه‌گیری کنند و متوجه شوند که آیا عملکرد این اندام مهم نقص دارد یا خیر. .

قبل از هر چیز باید بدانید که هولتر دستگاهی است که می تواند ضربان قلب و سایر عوامل را از طریق یک صفحه نمایش کوچک در تماس مستقیم با پوست به پزشک نشان دهد. هنگام استفاده از هولتر، دستگاه باید حداقل 48 ساعت به بدن انسان متصل شود. عملکرد دقیق قلب را با جزئیات بررسی کنید.

هولترها به دو نوع تقسیم می شوند: هولترهای قلبی و هولترهای فشار خون، معمولا از هولترهای قلبی برای بیماری ها و مشکلاتی به نام آریتمی قلبی استفاده می شود.

اگر احساس سرگیجه یا ضعف می کنید، ضربان قلب شما ناگهانی یا بسیار آهسته است، پزشک با کمک هولتر سلامت این عضو را بررسی می کند.

بیماری قلبی می تواند بر سلامت فرد تأثیر بگذارد و پزشکان می توانند آسیب قلبی را با مانیتور هولتر بررسی کنند.

هولتر قلب یک دستگاه دستی است که کاملا دقیق، سبک و اندازه کوچک است و حمل آن را آسان می کند و می توان آن را به مدت 48 ساعت در حین مراقبت از قلب استفاده کرد.

مانیتورهای هولتر بر روی کمر فرد نصب می شوند و چندین گیرنده با چسب به ناحیه قفسه سینه متصل می شوند و تمامی فاکتورها در عرض 48 ساعت ثبت و نظارت خواهند شد.

بهترین زمان برای استفاده از هولتر قلب

امروزه پزشکان و متخصصان سعی می کنند از روش های درمانی جدید برای تشخیص و اصلاح عوارض استفاده کنند، یک راه عملی برای بررسی عملکرد قلب استفاده از هولتر است، اما زمانی که پزشکان از این دستگاه استفاده می کنند در صورت وجود ممکن است برای بیماران قلبی این سوال پیش بیاید.

بیماری های قلبی می تواند با درد در ناحیه قفسه سینه ظاهر شود و این افراد دچار تنگی نفس می شوند و ممکن است بی دلیل از هوش بروند.در این شرایط پزشکان به اختلال عملکرد قلب مشکوک شده و سعی می کنند از طریق هولتر بر قلب نظارت کنند. حالت ها و در عرض 48 ساعت.

برای بررسی سرگیجه‌های مداوم و غیرقابل توضیح و ضربان قلب نامنظم، پزشکان از کاتتریزاسیون قلبی، روشی دقیق و عملی برای بررسی مشکلات قلبی استفاده می‌کنند.

اما هولتر قلب یکی از روش های کم خطر و بدون عارضه بررسی مشکلات داخلی است که پزشکان با بررسی نتایج آن متوجه می شوند که قلب دچار آسیب است یا بیماری خطرناکی.

نکته مهم این است که باید بدانید که پزشکان و متخصصان زمانی از هولتر استفاده می کنند که بخواهند سلامت فردی را که دچار حمله قلبی شده است بررسی و نظارت کنند. هولتر مانیتور برای تعیین اینکه آیا ضربان قلب طبیعی است یا نه.

هرگونه علائم غیرطبیعی در ناحیه قلب ابتدا توسط هولتر بررسی می شود و در چنین شرایطی نیازی به استفاده از روش های تهاجمی و خطرناک نیست.

اگر نتایج هولتر قلبی چندان خوشایند نباشد، پزشک از روش های دیگر نظارت و درمان استفاده می کند.

شرایط استفاده از هولتر قلب
 

اگر پزشکان تصمیم بگیرند که فرد باید از هولتر برای بررسی آسیب های مربوط به قلب استفاده کند، نکات کلیدی را به آنها یادآوری می کنند تا بتوانند از این دستگاه برای بررسی دقیق و دقیق عملکرد قلب خود استفاده کنند.

توصیه می شود قبل از معاینه برای از بین بردن چربی های اضافی پوست دوش بگیرید و گیرنده های هولتر را به بدن بچسبانید، زیرا رطوبت و عرق پوست از چسبیدن گیرنده های هولتر به بدن جلوگیری می کند و باعث ایجاد بیماری می شود. نتایج.

در حین و قبل از استفاده از هولتر، هیچ نوع لوسیون یا کرمی را به پوست خود نزنید. لطفاً توجه داشته باشید که هنگام استفاده از هولتر، نزدیک امواج الکتریکی و مغناطیسی نباشید، زیرا میدان مغناطیسی ممکن است بر عملکرد تأثیر بگذارد. هولتر این نگران کننده است و نتیجه آزمایش دقیق و عملی نیست.

اگر پزشک متوجه شد که نتیجه به دست آمده چندان دقیق و کاربردی نیست، باید این روند را تکرار کنید تا قلب با دقت بیشتری آزمایش شود.

هنگامی که هالتر به بدن متصل است، نباید از لباس های چسبناک یا چسبناک استفاده کنید، زیرا فشار می تواند گیرنده ها را از سطح پوست شما جدا کند و باعث حذف یکی از این گیرنده ها شود.

هنگام استفاده از قلب هولتر نمی توان ورزش و فعالیت های زیادی انجام داد، زیرا پوست پوست می تواند مانعی بین گیرنده ها و قلب باشد و به ناچار باعث ایجاد اختلال می شود.

متخصصان توصیه می کنند هنگام استفاده از هولتر قلب، تمام جواهرات و اجسام فلزی را جدا کنید و البته بهتر است از الکترودهای متصل به سینه به خوبی محافظت کنید تا از سطح پوست جدا نشوند.

هنگام استفاده از هولتر قلب افراد از مصرف هر نوع تنباکو، تنباکو و تنباکو منع می شوند و بهتر است تحت نظر پزشک از داروهای خاص استفاده کنند.

نزدیک وسایل برقی نباشید و از ریش تراش، مسواک برقی، تلفن همراه و هر وسیله الکترونیکی که با سیگنال های دریافتی از قلب تداخل می کند استفاده نکنید.
 

بیشتر بخوانید: https://pezeshke-shahr.com/قلب-و-عروق/پزشک-متخصص-قلب-در-شیراز/

 

۰۲/۰۴/۲۸ موافقین ۰ مخالفین ۰
مدیر بازاریابی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی