مرکز بازاریابان

این سایت متعلق به حرفه ای های بازاریابی می باشد.

مرکز بازاریابان

این سایت متعلق به حرفه ای های بازاریابی می باشد.

واحدهای پمپ گریز از مرکز

دوشنبه, ۱۴ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۳۳ ق.ظ


هر وسیله مکانیکی و الکترونیکی دارای قطعات و اجزاء است. پمپ های مختلف نیز از اجزای مختلفی تشکیل شده اند که هر یک مسئولیتی بر عهده دارند و عملکرد صحیح آنها بهترین عملکرد پمپ را در پی خواهد داشت. پمپ های گریز از مرکز یکی از رایج ترین انواع پمپ ها هستند. پمپ های سانتریفیوژ دارای سه نوع پمپ جریان محوری جریان شعاعی و ترکیبی می باشند که از نظر کاربرد بسیاری از پمپ ها شامل انواع پمپ های گریز از مرکز می باشند که یکی از مهم ترین و پرکاربردترین آنها اتاق پمپ می باشد. برای درک بهتر نحوه عملکرد یک پمپ گریز از مرکز یا سانتریفیوژ، شناخت اجزای یک پمپ گریز از مرکز و شناخت عملکرد هر یک از آنها مهم است که در این مقاله الکتنو قصد داریم به آن بپردازیم. برای واردات دستگاه از چین با ما همراه باشید.

اجزای پمپ گریز از مرکز

قسمت های اصلی پمپ گریز از مرکز یا گریز از مرکز شامل قسمت مکش، شفت، قسمت تخلیه، پروانه، بلبرینگ، آب بند، بدنه (پوسته) و هسته مارپیچی می باشد. در شکل زیر نمای مقطعی پمپ گریز از مرکز یا سانتریفیوژ به همراه اجزای آن نشان داده شده است. در ادامه اجزای یک پمپ گریز از مرکز به طور جداگانه توضیح داده خواهد شد.

بدنه یا پوسته

تمامی دستگاه های مکانیکی دارای محفظه ای هستند که پوششی برای قسمت های داخلی دستگاه می باشد. انواع پوسته پمپ سانتریفیوژ با جزئیات بیشتری در مقاله توضیح داده شده است. انواع پروانه پمپ گریز از مرکز در زیر لیست شده و توضیح مختصری در مورد هر کدام ارائه شده است.

پوسته حلزون

پوسته گرداب

بدنه با تیغه راهنما

صدف حلزونی: در بدنه حلزون، دستگاه به طور کامل در قسمت حلزون قرار دارد. سطح مقطع مارپیچ در جهت جریان افزایش می یابد، افزایش سطح منجر به کاهش سرعت سیال و در نتیجه افزایش فشار می شود. پمپ فولادی دارای پوسته تصادفی است که در بسیاری از موقعیت ها مانند کشاورزی، ساخت و ساز، تولید برق، صنایع شیمیایی و غیره استفاده می شود. به دلیل ویژگی های آن.

پوسته گرداب: پوسته گرداب دارای یک محفظه مدور بین محفظه اصلی و پروانه است. پوشش گردابی با کاهش سرعت جریان، راندمان پمپ را به طور قابل توجهی بهبود می بخشد.

پوشش پره ای: در یک پوشش پره، پروانه توسط مجموعه ای از پره ها یا پره ها در یک پوشش احاطه شده است. پره های راهنما به حلقه ای به نام دیفیوزر متصل می شوند. پره های هدایت کننده جریان سیال به گونه ای طراحی شده اند که سیال خروجی از پره ها بدون تاثیر بر روی آنها وارد راهنما می شود. مساحت پره های راهنما منبسط شده است که باعث کاهش سرعت سیال و افزایش فشار می شود.

شفت پوشش روتور

شفت قسمت محرک پمپ است که انرژی جنبشی و چرخشی را به پروانه منتقل می کند. در واقع شفت قطعه متحرکی است که در قالب اجزای دوار پمپ گریز از مرکز، تنها یک پمپ پروانه ای بر روی شفت نصب می شود. انواع شفت پمپ شامل شفت های توپر و توخالی است که هر کدام دارای ویژگی های وزن، هزینه و مقاومت هستند.

پروانه

پروانه بخشی از پمپ است که انرژی موتور را به آب تبدیل می کند و باعث می شود آب از داخل اتاق به بیرون جریان یابد. انواع پروانه در پمپ ها را می توانید در مطلب ذکر شده مطالعه کنید. معلم پروانه به سه دسته کلی تقسیم می شود:

پروانه را باز کن

پروانه نیمه باز است

پروانه بسته

پروانه باز: این پروانه ها برای پمپاژ مایعاتی طراحی شده اند که حاوی ذرات جامد و خمیری مانند خاک هستند. با این حال، دست زدن به مواد ضخیم می تواند باعث شکستن تیغه ها شود، بنابراین طول تیغه ها کوتاه نگه داشته می شود.

ملخ کم گام: در ملخ کم گام تیغه ای به نام کفن در یک طرف تیغه ها وجود دارد و برای مایعاتی که ناخالصی کمی دارند استفاده می شود. Leo ABK یک پروانه فلزی نیمه باز است که یکی از پمپ هایی است که از این نوع پروانه استفاده می کند و در بسیاری از کاربردها مانند مواد غذایی که مایع حاوی ناخالصی ها و ذرات جامد است استفاده می شود.

دریچه بسته: صفحه ای است که دو طرف برگ ها را می پوشاند و فقط زمانی استفاده می شود که آب عاری از ناخالصی و خالص باشد. یک شیر بسته نمی تواند آب حاوی مواد جامد را پمپاژ کند، زیرا احتمال گیرکردن و مسدود شدن شیر توسط ذرات جامد بین دو صفحه وجود دارد. برای خرید پمپ سانتریفیوژ با ما تماس بگیرید.

متولد شدن

هدف از یاتاقان ها حفظ تراز مناسب شفت یا روتور با چرخ دنده ثابت در هنگام اعمال بارهای شعاعی و محوری است. دو نوع مختلف از یاتاقان‌های مورد استفاده در پمپ‌های گریز از مرکز، یاتاقان‌های شعاعی هستند و یاتاقان‌های شعاعی موقعیت چرخشی را برای روتور فراهم می‌کنند، در حالی که یاتاقان‌های رانش موقعیت محوری روتور را فراهم می‌کنند.

مکش جزئی

قسمت مکش پمپ ورودی پمپ و لوله ای است که یک طرف آن به منبع مایع و طرف دیگر به کمپرسور متصل می شود.

یکی را بیرون بیاور

قسمت تخلیه پمپ، خروجی پمپ است که لوله ای است که پس از افزایش فشار در قسمت مارپیچ و محفظه پمپ، مایع از طریق آن به محل مورد نظر ارسال می شود.

مهر و موم آب

زیرا احتمال زنگ زدگی در بلبرینگ بسیار زیاد است. در نتیجه باید از هرگونه تماس با مایعات محافظت شود. مهر و موم برای جلوگیری از تماس بلبرینگ با سیال فرآیند و اطمینان از خاموش شدن ایمن پمپ نصب شده است. بنابراین، وظیفه اصلی آن محافظت از یاتاقان ها با کاهش نشتی و آلودگی سیال فرآیند و همچنین اطمینان از محکم بودن آب بند پمپ است.

انواع مهر و موم

مهرها به دو دسته تقسیم می شوند:

بسته را مهر و موم کنید

سیل صنعتی

سیل مکانیکی

مهر و موم مکانیکی به طور گسترده ای در تجهیزات دوار استفاده می شود و معمولاً از فلز ساخته می شود. در مواردی که مصرف و استفاده از پمپ ها زیاد باشد از آب بندی مکانیکی استفاده می شود.

Fie آن Pachkage na است

در درجه اول، مهر و موم بسته بندی ساخته شده از فایبرگلاس به طور گسترده ای در انواع پمپ ها استفاده می شود. مزیت سیل لغزش این است که وقتی سیال به بیرون نشت می کند، فشار داخلی سیال متحرک باعث می شود که لبه بسته بندی به دیواره داخلی بلبرینگ بچسبد و فرآیند آب بندی به طور موثر انجام شود.

۰۳/۰۳/۱۴ موافقین ۰ مخالفین ۰
مدیر بازاریابی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی