مرکز بازاریابان

این سایت متعلق به حرفه ای های بازاریابی می باشد.

مرکز بازاریابان

این سایت متعلق به حرفه ای های بازاریابی می باشد.

ورق فولادی طلا چیست؟

شنبه, ۲۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۳۸ ق.ظ


ورق فلزی طلا از فولاد ضد زنگ با لایه یا روکش طلا ساخته شده است. برای ساخت صفحات فلزی طلا، مانند شیشه در فرآیند فولاد ضد زنگ با کیفیت بالا می درخشد. این ورق در سطحی قابل مقایسه با شیشه صیقل داده شده است. ورق طلا برای مصارف صنعتی و تجاری یا سایر مواقعی که شیشه معمولی مناسب نیست انتخاب خوبی است. در تولید این کاغذها یا هر چیزی که بر استحکام و دوام مواد تأثیر بگذارد از هیچ پوشش یا افزودنی خاصی استفاده نمی شود.

معرفی ورق استیل طرحدار طلا

ورق فولادی طلا از ورق فولادی ساخته شده است. ورق فولادی زنگ نزن اصطلاحی است که آلیاژهای پایه آهن را در کنار هم قرار می دهد. به عبارت دیگر این ورق فلزی است که از ترکیب دو یا چند عنصر تشکیل شده و حداقل 10 درصد کروم نیز دارد. نقش کروم در فولاد ضد زنگ این است که آن را در برابر خوردگی مقاوم می کند. کروم عنصری است که یک لایه نازک بر روی فولاد ضد زنگ تشکیل می دهد که به عنوان لایه غیرفعال نیز شناخته می شود. این لایه غیرفعال در برابر خوردگی مقاومت می کند. فولاد ضد زنگ همچنین حاوی ترکیبی از عناصر دیگر به نسبت های مختلف است. اینها عبارتند از تیتانیوم، سیلیکون، نیکل، نیتروژن، مولیبدن و نیوبیم. به طور کلی، فولاد ضد زنگ شامل ترکیبات مختلفی از عناصر فلزی مختلف است. این ترکیبات مختلف خواص بسیاری از فولاد ضد زنگ را ایجاد می کنند.

تولید ورق طلا با یک ورق استاندارد فولاد ضد زنگ شروع می شود که سپس آسیاب شده و تحت فشار تا ضخامت مورد نظر نورد می شود. پس از آن، به اندازه مورد نیاز برش دهید. پس از سرد شدن، هر ورق آنقدر صیقل داده می شود که از هر طرف شبیه یک آینه شیشه ای شود. در این فرآیند از سمباده نرم برای صیقل دادن سطح طبیعی فولاد استفاده می شود. هیچ پوشش، پوشش شیمیایی یا سایر فرآیندهای اضافی در فرآیند تولید استفاده نمی شود. در واقع فقط فولاد ضد زنگ خالص و سالم وجود دارد که با طلا تزئین شده است.

مشخصات ورق فلز طلا

ورق ساده و طراحی شده استیل طلا دارای آلیاژ کروم است که خاصیت ضد لکه دار شدن و ضد خوردگی دارد. تولیدکنندگان معمولاً غلظت کروم را در هر محصول تغییر می دهند. این تغییرات در طبیعت به استفاده از محصول نهایی بستگی دارد. توجه داشته باشید که فولاد ضد زنگ کاملاً ضد لک یا مقاوم در برابر خوردگی نیست. مقاومت هر ماده ای به سایر مواد شیمیایی و کیفیت مواد اولیه بستگی دارد. اما اجازه ندهید شما را دلسرد کنیم، زیرا فولاد ضد زنگ مقاومت بسیار خوبی در برابر لکه و خوردگی دارد.

همانطور که گفته شد ورق استیل طلا از فولاد ضد زنگ ساخته شده است. فولاد ضد زنگ نیز در خطوط مختلفی عرضه می شود که هر کدام بر اساس ترکیبات خود دارای مشخصات متفاوتی هستند. در ادامه به معرفی مشخصات فنی هر خط می پردازیم:

Austenitic Series 200: این سری با ترکیبی از کربن، منگنز، کروم و نیکل عرضه می شود. متاسفانه در برابر زنگ زدگی مقاوم نیست.

سری آستنیتی 300: این سری محبوب ترین سری است که 70 درصد فولاد ضد زنگ تولید شده را به خود اختصاص می دهد. با انعطاف پذیری، مقاومت در برابر خوردگی و خواص جوشکاری، آن را متفاوت از سری های دیگر خواهید یافت. اما مهمترین استاندارد آن 304 می باشد که در سایت مرکز آهن می توانید اطلاعاتی در مورد قیمت ورق استیل 321 و قیمت ورق استیل 304 بدست آورید.

فریت: می توانید از فریت به دلیل ویژگی های فنی ساده تر آن استفاده کنید. همچنین مقاومت کمتری در برابر خوردگی دارد.

دوبلکس: ترکیبی از 50 درصد فریت و 50 درصد آستنیت، اگرچه دو برابر آستنیت استحکام دارد. https://steelkhani.com

مارتنزیتی: پایدار و بسیار مکانیکی. مشکل زنگ نخوردن داره

کاربرد ورق فولادی طلایی

فولاد ضد زنگ یکی از پرکاربردترین فلزات است. کار با این فلز آسان است و افراد زیادی از آن برای مصارف مختلف صنعتی و تزئینی استفاده می کنند. مهمتر از همه، این فولاد قوی و مقرون به صرفه است. ورق استیل طلایی تزئینی در کافه ها، مراکز خرید، توالت های عمومی، سینماها، شرکت های صنعتی، کارخانه ها و هر مکان دیگری با ترافیک سنگین و حتی برای نمای ساختمان های مسکونی پر زرق و برق استفاده می شود.

مزایای استفاده از ورق فولادی طلا

برخی از مزایای فلز طلا عبارتند از:

دوام - به دلیل دوام آن مشهور است.

مقاوم - مقاوم در برابر نور خورشید، رطوبت و خوردگی.

وزن سبک - به دلیل وزن سبک حمل و نقل و تحویل آسان است.

دوام: به اندازه کافی بادوام برای تحمل فشار بالا.

ساده و ساده، مناسب برای کاربردهای مناسب.

سبز - غیر سمی برای محیط زیست و قابل بازیافت.

قابل تعمیر - شیشه نمی شکند، ترک نمی خورد یا تغییر رنگ نمی دهد.

موجود - در سراسر جهان در دسترس است.

مقرون به صرفه - نسبتاً ارزان است زیرا نادر نیست.

کیفیت - از کیفیت بالایی برخوردار است.

سریع - زمان تولید آن معمولا کوتاه است.

سازگار - می تواند نیازهای تولید کوچک و بزرگ را پوشش دهد.

فرآیند تولید - با آن، روش های مختلف تولید امکان پذیر است. می توان آن را به اندازه برش داد.

تمیزی – خواص منحصر به فرد فولاد ضد زنگ و سهولت تمیز کردن و نگهداری آن باعث تمیزی سطح بالایی می شود.

نصب آسان است - به راحتی با چسب یا پیچ ثابت می شود.

استاندارد - مطابقت با استانداردهای اتحادیه اروپا و بریتانیا.

نکاتی برای خرید ورق طلا

یک صفحه فولادی صیقلی ساده را می توان تقریباً به هر چیزی که قابل تصور باشد تبدیل کرد. انعطاف پذیری ورق فولادی امکان استفاده از آن را در پروژه های مختلف فراهم می کند. یکی از مهم ترین قسمت های سفارش ورق فلز، انتخاب گیج مناسب برای کار است. انتخاب ضخامت ورق فلزی مستلزم دانش سنج مواد است. هنگام سفارش ورق فولادی، همیشه به خاطر داشته باشید که هر چه عدد گیج بیشتر باشد، فلز نازکتر است. علاوه بر این، هرچه قطعه ورق فلزی ضخیم تر باشد، ماده ای که از آن ساخته شده سنگین تر است. ضخامت صفحه فلزی نیز بر روند کار از ابتدا تا انتها تأثیر می گذارد.

۰۳/۰۴/۲۳ موافقین ۰ مخالفین ۰
مدیر بازاریابی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی