مرکز بازاریابان

این سایت متعلق به حرفه ای های بازاریابی می باشد.

مرکز بازاریابان

این سایت متعلق به حرفه ای های بازاریابی می باشد.

کاربرد ورق فولادی 316 چیست؟

شنبه, ۱۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۰۱ ق.ظ


فولاد زنگ نزن یا ورق فولادی یکی از پرمصرف ترین محصولاتی است که بر اساس خواص مکانیکی و فیزیکی در صنایع مختلف قابل استفاده است. در این مقاله می خواهیم در مورد کاربردهای ورق استیل 316 صحبت کنیم، اگر می خواهید چیزی در مورد آن بدانید، حتما تا پایان این مقاله با مهفا همراه باشید.

لازم به ذکر است که به دلیل استفاده از ورق استیل 316 و انواع ورق استیل، قیمت ورق استیل متفاوت خواهد بود، بهتر است در هنگام خرید با توجه به نیاز پروژه انتخاب و تهیه شود.

آشنایی با قاب استیل 316

بعد از ورق استیل 304. رایج ترین و پرکاربردترین ورق استنلس استیل ورق استیل 316 می باشد. میزان قارچ موجود در این محصول آنها را متفاوت می کند. مقدار مولیبدن موجود در این محصول باعث افزایش مقاومت به خوردگی می شود. این خوردگی در اثر ترک یا سوراخ در محیط کلر ایجاد می شود.

به دلیل شکل‌پذیری و قابلیت جوشکاری بالا، این محصول در فرآیند نورد به شکلی خاص شکل می‌گیرد و در قطعات قابل استفاده در صنعت ساختمان، معماری و حمل‌ونقل استفاده می‌شود.

کاربرد ورق فولادی 316

مقدار آخال در ورق فولادی 316 نسبت 18% به 8% آلیاژهای کروم نیکل می باشد. مقاومت و حفظ خواص مکانیکی در دماهای بالا به دلیل وجود مولیبدن در ساختار این محصول باعث مقاومت بیشتر آن در برابر خوردگی و زنگ زدگی می شود.

این نوع ورق فولادی به دلیل نداشتن خاصیت مغناطیسی به «استیل نگیر» نیز معروف است. این محصول در بسیاری از زمینه ها مورد استفاده قرار می گیرد و از نظر قیمتی ارزش بیشتری دارد.

خواص ورق استیل 316

قبل از اینکه در مورد کاربردهای صفحه فولادی 316 صحبت کنیم. بهتر است ویژگی های این محصول را بدانید. این محصول دارای ویژگی های متفاوتی نسبت به سایر ورق ها می باشد که باعث می شود طرفداران زیادی داشته باشد. در ادامه در مورد ویژگی های این محصول صحبت خواهیم کرد.

جوش پذیری بالا

این محصول قابلیت جوشکاری بالایی دارد، برای افزایش مقاومت در برابر خوردگی، عملیات جوشکاری دو بار انجام می شود. این باعث می شود که آنها در برابر حفره ها مقاوم تر شوند.

مقاومت در برابر دمای بالا

صفحات فولادی 316 مقاومت بالایی در برابر دمای نزدیک به 925 درجه سانتیگراد دارند.

ضد سوختگی، ضد زنگ

اصل کار این نوع ورق فولادی ضد زنگ مقاومت در برابر خوردگی است که با افزایش دما افزایش می یابد. برعکس، آنها در برابر محیط های شیمیایی، به عنوان مثال در صنایع عکاسی و نساجی، مقاوم هستند.

مقاومت در برابر زنگ زدگی

دوام قابل قبول در محیط های حاوی کلرید، اسید سولفوریک، هیدرولیک و غیره از این ورق در برابر خوردگی محافظت می کند.

کاربرد ورق فولادی 316

ورق استنلس استیل 316 به عنوان درجه دریایی در استانداردهای موجود محصولات فولادی شناخته می شود. دلیل این نام گذاری کاربرد ورق فولادی 316 در محیط های پر نمک مانند مناطق ساحلی است. در بیشتر مناطق با هوای گرم، زنگ می زند و قهوه ای می شود.

یکی از کاربردهای ورق فولادی 316 تولید و ساخت قطعات و تجهیزات صنایع مختلف از جمله نساجی، نفت و پالایش است. علاوه بر این به دلیل ضد اسیدی بودن، مقاومت و استحکام بیشتری در برابر خوردگی دارد. به دلیل خاصیت غیر واکنشی، در ساخت و ساخت ابزار پزشکی و جراحی نیز استفاده می شود.

استفاده از ورق فولادی 316

ورق فولاد 316 به دلیل استفاده از نیکل و کروم برای بهبود خواص ضد خوردگی می تواند در برابر حرارت بالا مقاومت کند. علاوه بر این، مقاومت در برابر اسیدها و بازهای کلردار، آن را به بیشترین کاربرد در صنایع غذایی تبدیل کرده است. در حال حاضر سایر انواع ورق فولادی با قرار گرفتن در چنین شرایطی دچار نشت آب و خوردگی می شوند.

علاوه بر موارد ذکر شده، کاربردهای دیگر ورق فولادی عبارتند از:

ساخت و تولید تجهیزات و نیمکت های آزمایشگاهی

تجهیزات تولید در صنعت داروسازی

تجهیزات قایق

تولید تابلوهای معماری ساحلی، نرده و نرده

صنعت حمل و نقل برای ساخت مخازن مواد شیمیایی

به عنوان سپر جوشی استفاده می شود و می توان از آن در تصفیه آب و معادن استفاده کرد

تامین و ساخت تجهیزات صنعت نفت و پتروشیمی

ما فنر و کانکتور می سازیم

ساخت مبدل های حرارتی

تحویل و تولید تجهیزات صنایع غذایی

تولید انواع نان

تولید تجهیزات عکاسی

مورد استفاده در تولید تجهیزات خمیر کاغذ

در صنعت هوافضا برای ساخت قطعات موتور هواپیما استفاده می شود

تولید قطعات شیر ​​و پمپ

ورق های فولادی 316 یکی از پرکاربردترین فولادها هستند و معمولاً در بسیاری از صنایع به عنوان ورق استنلس استیل استفاده می شوند. این محصول به دلیل مقاومت و استحکام بالا در برابر خوردگی و زنگ زدگی از قیمت بالاتری نسبت به سایر محصولات برخوردار است. نظر شما در این زمینه چیست؟ اگر تجربه خرید این محصول را دارید و تاکنون از آن استفاده کرده اید، نظرات خود را بنویسید تا مطالعه کنیم.

ورق فولادی 316 چه ویژگی هایی دارد؟

این محصول قابلیت جوش پذیری خوبی دارد و در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاوم بوده و در برابر حرارت بالا نیز مقاوم است.

کاربرد فولاد 316 چیست؟

کاربرد ورق فولادی 316 در ساخت و ساخت قطعات و تجهیزات صنایع مختلف از جمله نساجی، نفت و پالایش می باشد.
 

۰۲/۰۸/۱۳ موافقین ۰ مخالفین ۰
مدیر بازاریابی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی