مرکز بازاریابان

این سایت متعلق به حرفه ای های بازاریابی می باشد.

مرکز بازاریابان

این سایت متعلق به حرفه ای های بازاریابی می باشد.


یک واحد پردازش گرافیکی یا به اختصار GPU، که گاهی اوقات واحد پردازش بصری یا VPU نامیده می شود، در واقع مسئول رندر یا نمایش تصاویر بر روی صفحه نمایش کامپیوتر و همچنین لپ تاپ، گوشی های هوشمند و سایر ابزارها است.

قسمت های مختلف کارت گرافیک: کارت گرافیک پیشرفته شامل یک برد مدار چاپی با حافظه و یک پردازنده اختصاصی است که همان GPU است.

در واقع یک کارت گرافیک حجم کار و حجم پردازنده اصلی کامپیوتر شما را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. این به بهبود عملکرد کلی سیستم شما و افزایش سرعت کامپیوترهای امروزی کمک می کند.

در واقع، کارآمدترین بخش عملکرد کلی یک کارت گرافیک، GPU آن است.

دو شرکت اصلی AMD و nVIDIA مسئولیت طراحی و ساخت تراشه های گرافیکی را بر عهده دارند. کارت گرافیک Gforce و کارت گرافیک ATI محصولات این دو شرکت هستند.

فرمت کارت گرافیک:

یکی دیگر از عوامل مهم و تاثیرگذار در کیفیت ای بای، عملکرد و قیمت کارت های گرافیک حافظه به کار رفته در آن ها می باشد.

اکثر کارت های گرافیک جدید با ظرفیت های بین 1 تا 12 گیگابایت ساخته می شوند.

نسل‌های حافظه مورد استفاده در کارت‌های گرافیک از SD به GDDR5X ارتقا یافته‌اند.

جدول زیر به ترتیب مشخصات ساخت و حافظه کارت گرافیک را نشان می دهد.

علاوه بر حافظه اختصاصی استفاده شده در طراحی این محصولات، کارت های گرافیک می توانند از رم اصلی کامپیوتر به عنوان حافظه مشترک استفاده کنند. یعنی از منابع ایده اصلی سیستم.

یکی دیگر از مواردی که در مورد کارت های گرافیک مطرح می شود، خروجی های مختلف تصویر و نمایش است که در میان آنها می توان پورت های HDMI، D SUB، DVI، DISPLAY PORT را برشمرد که فقط پورت D SUB آنالوگ و بقیه دیجیتال هستند.
 

رابط برای اتصال کارت گرافیک به مادربرد:

کارت گرافیک روی مادربرد نصب می شود و اطلاعات از طریق پورت مخصوص تعبیه شده در مادربرد منتقل می شود.

اولین کارت گرافیک های تولید شده از طریق پورتی به نام S-100 Bus در سال 1974 به مادربرد متصل شدند.

اکثر کارت های گرافیک موجود در بازار امروز از کانکتور PCI Express استفاده می کنند.

نکاتی که هنگام خرید کارت گرافیک باید در نظر گرفت: کارت گرافیک اینو تیری دی

کارت گرافیک یکی از مهم ترین بخش های سیستم است و تاثیر زیادی بر عملکرد کلی کامپیوتر شما دارد.

اگر استفاده شما از کامپیوتر محدود است و کارت گرافیک محدود به بازی های ساده و همچنین تماشای فیلم و وب گردی است، گرافیک یکپارچه روی برد یا پردازنده نیاز شما را برآورده می کند. اما اگر قصد انجام بازی های کامپیوتری پیچیده یا طرح های سه بعدی یا تماشای فیلم های با کیفیت را دارید، کم کم باید به فکر تهیه یک کارت گرافیک مناسب باشید.

کاربران معمولی رایانه دارای کارت گرافیک هستند و در هنگام خرید آنها میزان حافظه را ملاک اصلی خود می دانند و برخلاف تصور اینکه سرعت کارت گرافیک به ظرفیت بالای رم بستگی دارد، باید دانست. بستگی به نوع و نسل کارت گرافیک دارد. بستگی به تراشه گرافیکی به نام GPU دارد.

نکته مهم دیگری که اغلب به آن توجه نمی شود و باید قبل از خرید کارت گرافیک به آن توجه کرد فضای مورد نیاز برای نصب گرافیک داخل کیس و برق پاور است زیرا در برخی مدل ها مستقیماً به پاور متصل می شوند. متصل هستند .
 

۰۲/۰۶/۲۰ موافقین ۰ مخالفین ۰
مدیر بازاریابی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی