مرکز بازاریابان

این سایت متعلق به حرفه ای های بازاریابی می باشد.

مرکز بازاریابان

این سایت متعلق به حرفه ای های بازاریابی می باشد.

کدام گیاه داخلی هوا را بهتر تمیز می کند؟

شنبه, ۸ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۱۰ ق.ظ


آلودگی هوا یکی از معضلات جدید انسان ساخت قرن گذشته به دلیل نحوه زندگی ما است. بسیاری از ما در روزهایی که هوا آلوده است سعی می کنیم بیرون از خانه بمانیم، اما سوال اینجاست که هوای داخل خانه چقدر آلوده است؟ شاید آلودگی داخل خانه مانند میدان نباشد، اما در داخل خانه آلودگی زیادی وجود دارد. استفاده از دستگاه های تصفیه هوای داخل خانه یک راه حل عالی برای کسانی است که به سلامت خود و خانواده خود اهمیت می دهند. این گیاهان خاص نه تنها سموم را از بین می برند، بلکه زیبایی و طراوت را به دکوراسیون خانه یا هر فضای داخلی دیگری می بخشند. در این مقاله با لیستی از بهترین گیاهان سرپوشیده برای تصفیه هوا آشنا می شویم و مزایای نگهداری از این گیاهان برای تصفیه و تصفیه هوای داخل خانه را درک می کنیم. در کارمادیو بمانید.

مزایای استفاده از گیاهان سرپوشیده تصفیه است

استفاده از بهترین دستگاه تصفیه هوای خانگی مزایای زیادی در بهبود کیفیت هوای داخل خانه دارد. این شامل:

حفظ رطوبت در خانه

دمای خانه را کاهش دهید

کاهش دی اکسید کربن

حذف برخی از آلاینده ها از هوا

گیاهان چگونه هوا را تمیز می کنند؟

توانایی گیاهان در سم زدایی هوا شگفت انگیز است. برگ ها دی اکسید کربن و نور را جذب کرده و از طریق فتوسنتز به انرژی تبدیل می کنند. گیاهان همچنین ترکیبات آلی فرار (VOCs) را از هوا جذب می کنند. هر چه درخت بزرگتر باشد سموم بیشتری جذب می کند. اکسیژن محصول ارزشمند این فرآیند است. گیاهان آلاینده های مضر را از بین می برند و میزان اکسیژن هوا را افزایش می دهند. این کاری است که هیچ دستگاه تصفیه هوای تجاری نمی تواند انجام دهد.

آلاینده های داخل ساختمان چیست؟

در خانه ناخودآگاه آلاینده های مختلفی را وارد هوا می کنیم که همه آنها خیلی مضر نیستند اما غلظت بالای آنها باعث سرگیجه یا آلرژی می شود. برخی از بهترین گیاهان تصفیه کننده هوای داخلی می توانند این سموم را جذب کرده و هوا را تصفیه کنند. برخی از این آلاینده های رایج عبارتند از:

فرمالدئید که معمولا در مصالح ساختمانی، محصولات پاک کننده، دود تنباکو، گازهای خروجی اگزوز خودرو و غیره یافت می شود. سطوح بالای فرمالدئید با افزایش خطر ابتلا به برخی سرطان های نادر مرتبط است.

بنزن که در نفت خام یافت می شود و در ساخت پلاستیک، رزین، الیاف مصنوعی، چسب، محصولات پاک کننده و صابون و غیره استفاده می شود. قرار گرفتن طولانی مدت در معرض بنزن با افزایش خطر ابتلا به سرطان خون و کم خونی همراه است.

تولوئن موجود در رنگ ها، لاک ها و چسب ها. سطوح بالای تولوئن می تواند باعث سرگیجه، از دست دادن تعادل، بی خوابی و سایر مشکلات شود.

زایلن، باعث سوزش چشم، بینی و گلو، سردرد، سرگیجه و از دست دادن تعادل عضلانی می شود.

تری کلرواتیلن در محصولات مصرفی مانند محصولات پاک کننده، چسب ها، لکه برها و پاک کننده های فرش یافت می شود. این ماده سرطان زا است.

کدام گیاه برای تصفیه هوا بهتر است؟

در ادامه با بهترین گیاهان داخلی که می توانند ذرات آلودگی هوا را حذف کنند آشنا می شویم.

گیاه تاروفی (Chlorophytum Comosum)

گیاه عنکبوتی، روبان یا پیچک عنکبوتی، دارای برگ های سبز باریک و گرد است و می تواند آلاینده های مضر مانند مونوکسید کربن، فرمالدئید، زایلن و بنزن را از هوا حذف کند. گیاه عنکبوتی یا گیاه گندم یکی از کم نگهداری ترین گیاهان آپارتمانی است. این گیاه نور غیرمستقیم را ترجیح می دهد و حتی در شرایط کم نور نیز می تواند رشد کند. علاوه بر این، آنها خاک مرطوب را دوست ندارند و فقط به آبیاری سبک نیاز دارند.

گیاه سانسویریا

گیاه سنسوریا سمومی مانند فرمالدئید و اکسید نیتروژن را از هوا حذف می کند. سانسوریا گلدان خوبی برای اتاق خواب است زیرا در شب به آزادسازی اکسیژن ادامه می دهد و در فضای گرم با نور غیر مستقیم خورشید به خوبی عمل می کند. اگر سنسور شما کمی رشد می کند می توانید مقاله چرایی رشد نکردن سنسور در کامادیو را مطالعه کنید.

آلوئه ورا (A. BARBADENSIS)

آلوئه ورا گیاهی است که هوای خانه را تمیز می کند. توصیه می شود برای خلاص شدن از شر فرمالدئید موجود در مایعات و محصولات پاک کننده، گیاه آلوئه را در آشپزخانه نگهداری کنید.

CHAMEDOREA ELEGANCE

الگانس هامادورا

نخل یا پارلور کوه چامادورا یکی از بهترین گیاهان سرپوشیده برای تصفیه هوا و همچنین مراقبت از آن بسیار آسان است. این گیاه آلاینده های معمولی مانند فرمالدئید، بنزن و مونوکسید کربن را از هوا حذف می کند.

گیاه صلح (SPATHIPHYLLUM VIVALDI)

vredesplant (SPATHIPHYLLUM VIVALDI)

آرام آرام یا اسپاتی فیلوم با گل سفید و زیبایش برای تصفیه هوا مفید است. یک مطالعه ناسا نشان داد که گل صلح به دلیل توانایی آن در تجزیه و خنثی کردن گازهای سمی مانند بنزن، فرمالدئید و مونوکسید کربن، یکی از بهترین گیاهان تصفیه کننده هوا است.

سرخس برگ شمشیری (Nephrolepis exaltata)

این گیاه در از بین بردن ناخالصی ها خوب است. این گیاه رطوبت دوست در مطالعه ناسا به عنوان نهمین گیاه مناسب برای تصفیه هوا معرفی شد. این گیاه در حذف فرمالدئید موثر است.

گیاه پتوس (EPIPREMNUM GOLDEN)

EPIPREMNUM طلایی

پتاس گیاهی بسیار محبوب و آسان است. همچنین سموم خانگی مانند زایلن، بنزن، فرمالدئید و تری کلرواتیلن را از بین می برد. این گیاه فقط به نور متوسط ​​و غیرمستقیم نیاز دارد و باید فقط 1-2 بار در هفته آبیاری شود. بین دو آبیاری اجازه دهید خاک خشک شود و با افزایش نور تعداد دفعات آبیاری را افزایش دهید. این گیاه برای انسان و حیوانات خانگی سمی است، بنابراین خانواده هایی که حیوانات خانگی یا کودکان دارند از نگهداری آن خودداری کنند. می توانید نحوه مراقبت از گیاهان تصفیه کننده هوا را در کامادیو بخوانید.

Figowiec (انجیر الاستیک)

انجیر (Ficus elastica)

این گیاه بومی هندوستان است و نسبتاً دردسر کمتری دارد، یکی از بهترین گیاهان سرپوشیده برای تصفیه هوا محسوب می شود. فیکوس سموم زایلن، بنزن، فرمالدئید و تری کلرواتیلن را از هوا حذف می کند.

اخرین حرف

اگر تصمیم به خرید یک دستگاه تصفیه هوا دارید؛ به یاد داشته باشید که هیچ گیاهی نمی تواند کیفیت هوای داخل خانه را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد. اما این می تواند راه زیادی در از بین بردن آلودگی داشته باشد. امیدواریم از این مقاله ای که کارمادو برای شما آماده کرده است لذت ببرید.
 

۰۲/۰۷/۰۸ موافقین ۰ مخالفین ۰
مدیر بازاریابی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی