مرکز بازاریابان

این سایت متعلق به حرفه ای های بازاریابی می باشد.

مرکز بازاریابان

این سایت متعلق به حرفه ای های بازاریابی می باشد.

7 قانون مهم آرایشگری که باید بدانید!!

پنجشنبه, ۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۳۴ ق.ظ


آرایشگری شغلی است که امروزه بسیاری از افراد آن را انجام می دهند. برخی از آنها به دلیل علاقه شخصی و برخی دیگر به دلیل موقعیت اجتماعی و درآمد بالا شغل خاصی را انتخاب می کنند. اما به خاطر داشته باشید که آرایشگری نیز بسیار چالش برانگیز است. به همین دلیل در این مقاله به همه چیز در مورد سالن زیبایی و آرایشگاه زنانه خانه عروس می پردازیم.

6 نکته اصلی، آرایشگر چیست؟

همه چیز در مورد کار آرایشگرها:

یکی دو ثانیه به دوران کودکی خود فکر کنید و این سوال را از خود بپرسید: "وقتی بزرگ شدی می‌خواهی چه کاره شوی؟" در کنار فضانورد، سرآشپز و معلم، حتما به آرایشگر فکر خواهید کرد. در دوران کودکی، همه می توانستند موهای خود را کوتاه کنند یا در آرایش خواهر و برادرشان کمک کنند. بنابراین اگر تا به حال به این فکر کرده اید که یک قیچی را کمی جدی تر بگیرید و برای کار با آن هزینه کنید، جرقه های آرایشگری روی سرتان زده شده است.

· آرایشگر کیست؟

در آرایشگری، آرایشگر اساسی ترین نقش را ایفا می کند. در واقع کار او چیزی فراتر از کوتاه کردن مو است. از یادگیری کار با مواد شیمیایی خطرناک گرفته تا کشف نحوه ایجاد انواع مدل مو و رنگ و اطمینان از مطابقت آنها با شکل و رنگ صورت مشتری، بخشی از وظایف یک آرایشگر است. آرایشگران هر روز یک کار چالش برانگیز و ترسناک دارند. از آنجایی که آنها باید بتوانند نظر و سلیقه افراد مختلف را برآورده کنند، کار دشواری خواهد بود زیرا گاهی اوقات جلب رضایت همه دشوار است.

· ساعات کاری

در حرفه مو، آرایشگران اغلب تا 40 ساعت در هفته، بین ساعت 9:00 صبح کار می کنند. و ساعت 18:00 در حالی که معمولاً یک روز تعطیل در طول هفته خواهید داشت، می توانید انتظار داشته باشید که در روزهای تعطیل نیز کار کنید. بنابراین در این کار برای کسانی که نمی توانند در سالن های تمام وقت به تعهدات خود عمل کنند، ساعات پاره وقت نیز در نظر گرفته شده است.

مسئولیت های کلیدی

بنابراین وظایف اصلی یک آرایشگر چیست؟ در زیر آنها را به قسمت های مختلفی تقسیم کرده ایم تا بهتر متوجه شوید که به عنوان یک میکاپ آرتیست در زمینه گریم مبتدی یا حرفه ای باید چه کار کنید:

خدمات اولیه آرایشی:

o شستن موها

o تخفیف های کوچک

o ترکیب رنگ مو

o مدل دادن، کوتاه کردن و آرایش ساده مو

o اتاق را تمیز کنید و تمیز نگه دارید

o چت و احوالپرسی با مشتریان

- خدمات آرایشی و بهداشتی حرفه ای:

o استایلیست های ارشد وظایف روزانه خود را انجام می دهند زیرا وظیفه دارند با مشتریان در مورد موها و کارهایی که مردم دوست دارند انجام دهند صحبت کنند و در عین حال توصیه های دوستانه و مفیدی در مورد مدل موهایی که انتخاب می کنند ارائه می دهند.

o موهای مشتری را شامپو بزنید و حالت دهید

o با رنگ آمیزی، برش، تنظیم یا صاف کردن، ظاهر جدیدی برای مشتری ایجاد کنید

o برای مشکلات پوست سر و مو مشورت کنید

o اطمینان حاصل کنید که محصولات شیمیایی توسط همه کارکنان به درستی استفاده می شود.

مهارت های مورد نیاز در آرایشگری

به عنوان یک آرایشگر حرفه ای، باید مهارت های اساسی داشته باشید. این مهارت ها عبارتند از:

o خلاقیت

o شما مهارت های خدمات رسانی به مشتریان و افراد را دارید

o مهارت های عملی عالی

o آگاهی از مد و روند

تمایل به یادگیری تکنیک های جدید

o آگاهی از سلامت و ایمنی و تمایل به یادگیری بیشتر

· چگونه آرایشگر شدید؟

وقتی همه چیز را در مورد آرایشگری بررسی می کنید، باید به این سوال پاسخ دهید که چگونه یک شغل آرایشگری را برای خود انتخاب کنید.

o کارآموزی

- به شما این امکان را می دهد که حرفه خود را یاد بگیرید، تئوری های جدید را کسب کنید و مطالعه کنید و می توانید مدرک بگیرید. کارآموزی برای افراد 16 سال و بالاتر گزینه بسیار خوبی است.

o صلاحیت حرفه ای ملی

- اگر نمی خواهید مسیر کارآموزی را طی کنید، گواهینامه حرفه ای مانند گواهینامه فنی و گواهی سازمان حرفه ای بگیرید که مهارت و تجربه شما را ثابت می کند. وقتی صحبت از کار به عنوان آرایشگر می شود، به یاد داشته باشید که مدرک آرایشگری شما باید در سطح بین المللی شناخته شود تا در بازار رقابتی کار کنید.

o مدرک پایه

- علاوه بر موارد فوق، مدرک پایه در رشته آرایشگری گزینه مناسبی برای شماست. این کیس با مشارکت کارفرمایان طراحی شده است تا دانش آموزان بتوانند با داشتن مدرک پایه تمام وقت یا پاره وقت، دانش مورد نیاز خود را برای ورود به صنعت کسب کنند. برای کسانی که به دنبال وارد شدن به این صنعت در اسرع وقت هستند، ممکن است ایده خوبی باشد که گزینه های خود را برای آموزش در حین کار بررسی کنند.

باید به خاطر داشت که آرایشگری به طور کلی یک شغل جذاب و چالش برانگیز است. بسیاری از افراد دوست دارند موهای خود را کوتاه کنند. بعضی ها هر بار که به آرایشگاه می روند سبک ها و رنگ های جدید را دوست دارند. بعضی ها آنقدر دوست دارند موها را کوتاه کنند که نمی خواهند مشتری باشند، بلکه مشتری باشند. کسب و کار آرایشگری.

ارائه پروژه های آرایشگری و مزایای آنها

به عنوان مثال، فکر رفتن از موهای قهوه ای مجعد به موهای بلوند صاف برای زنانی که به شجاعت نیاز دارند، کاری دشوار اما وسوسه انگیز است. به همین دلیل توصیه می کنیم قبل از ورود به حرفه آرایشگری، تمام جوانب این شغل را یاد بگیرید و همه چیز را در مورد آرایشگری بررسی کنید.

در کنار تمام زیبایی های باغ، گاهی اوقات مجبور می شوید چندین ساعت متوالی روی پای خود بایستید، با مشتریان ناراضی صحبت کنید، در معرض انواع مواد مخدر قرار بگیرید و انواع احساسات مختلف را احساس کنید که قابل تشخیص نیست. بنابراین، کوتاه کردن مو علاوه بر تمرین و مهارت نیاز به صبر و تلاش زیادی دارد.

۰۲/۱۱/۰۵ موافقین ۰ مخالفین ۰
مدیر بازاریابی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی