مرکز بازاریابان

این سایت متعلق به حرفه ای های بازاریابی می باشد.

مرکز بازاریابان

این سایت متعلق به حرفه ای های بازاریابی می باشد.

CPU سرور

پنجشنبه, ۹ شهریور ۱۴۰۲، ۰۳:۴۹ ب.ظ

سی پی یو سرور یا CPU سرور به معنای واحد پردازش مرکزی سرور است. این قطعه سخت افزاری مسئول انجام عملیات پردازشی و محاسباتی در یک سرور یا سیستم کامپیوتری است. سی پی یو به عنوان مهم‌ترین قسمت سخت‌افزاری کامپیوترها و سرورها، دستورات مختلف را اجرا کرده، محاسبات را انجام داده، دیتا ها را پردازش می‌کند و عملکردهای دیگری را انجام می‌دهد. سرورها معمولا برای کاربردهایی با نیازهای پردازشی بالا طراحی می‌شوند، مانند خدمات وب، پایگاه‌های داده، شبکه‌های اجتماعی، ابری و ... .

به دلیل اینکه در این نوع کاربردها نیاز به پردازش و محاسبات پیچیده و حجیم داریم، سی پی یو سرور به معماری‌ها و مشخصاتی طراحی می‌شوند که توانایی پردازش موثر را داشته باشند. معماری‌ها و مشخصات سی پی یو سرور ممکن است به توجه به تولیدکننده، تعداد هسته‌ها، تعداد رشته‌های اجرایی (Thread)، حافظه نهان (Cache) و سرعت ساعت (Clock Speed) متفاوت باشد. انتخاب سی پی یو مناسب برای یک سرور به وابستگی به نوع کاربری و نیازهای سیستم دارد.

۰۲/۰۶/۰۹ موافقین ۰ مخالفین ۰
مدیر بازاریابی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی